Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

3. Aleksandra Gryka - observerobserver.mp3

Trigon / Koncerty -Festiwale / Warszawska Jesień 2012 / 28.09.2012 / 3. Aleksandra Gryka - observerobserver.mp3
Download: 3. Aleksandra Gryka - observerobserver.mp3

20,73 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
Obserwator – obiekty oczekujące na powiadomienie o zmianie stanu obiektu obserwowanego. Observerobserver używany jest do powiadamiania zainteresowanych obiektów o zmianie stanu pewnego innego obiektu (lobus frontalis). Obiekty posiadają pewien stan. Od bieżącego stanu mogą być zależne inne obiekty, dlatego musi istnieć możliwość ich powiadomienia o jego zmianie, tak aby mogły one się do niej dostosować (lobus parietalis, lobus occipitalis). Jeden obserwator może obserwować kilka obiektów, a jeden obiekt może być obserwowany przez kilku obserwatorów (corpus callosum). Relacja między obiektem obserwowanym a obserwatorem tworzona jest w czasie i może być dynamicznie zmieniana (medulla oblongata). Obserwatorzy nie znają się nawzajem, co w pewnych sytuacjach może wywołać trudne do przewidzenia skutki uboczne (hippocampus, Cornu Ammonis). Obserwatorzy często potrzebują informacji o tym, co zostało zmienione w obserwowanym obiekcie (conveniunt operam et coordinatio). „
Być tylko obserwatorem i nie uczestniczyć w tym, co się dzieje. Tylko patrzeć i słuchać. W takim razie musiałby też być parą uszu” – Philip K. Dick.

Aleksandra Gryka

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Centrum Kultury „Koneser” DUO PETRINI–JÜNGER: Anna Petrini, Fabrice Jünger, flety
Pierre Jodlowski, wideo
Aleksandra Gryka, wideo
Jörgen Dahlqvist, wideo

Centrum Kultury „Koneser” (28.09.2012)
1. Pierre Jodlowski Hyperspeed Disconnected Motions ** (zamówienie Duo Petrini-Jünger i
Statens Musikverk)
2. Fausto Romitelli Seascape
3. Aleksandra Gryka observerobserver ** (zamówienie Sopockiej Sceny Off de BICZ i WJ)
4. Tao Yu The Peach Blossom Fan ** (zamówienie Art Zoyd Valencienne, development sound design Cargl Faia przy wsparciu Fonds Européens Feder Interreg IV)
5. Kent Olofsson, Jörgen Dahlqvist Intérieur / Extérieur ** (zamówienie Duo Petrini-Jünger i
Statens Musikverk)

** prawykonanie
* pierwsze wykonanie w Polsce
Inne pliki do pobrania z tego chomika
(Ruchy nadszybkie rozłączne) Na początku dwudziestego pierwszego wieku niektórzy historycy, opierając się na zasadzie akceleracji, rozwinęli nową koncepcję ludzkiej kondycji. Rzeczywiście mniej więcej od dwudziestu lat system komunikacji, połączenia sieciowe, podróże i rzeczywistość wirtualna stworzyły nowe zachowania i nowe międzyludzkie relacje. Globalna sieć (Internet i telefony komórkowe) pokrywa już sześćdziesiąt procent planety i wkrótce nie będzie już obszarów, na których nie bylibyśmy w stanie połączyć się w ten czy inny sposób z resztą świata. Mając na względzie czas i przes trzeń, fakty te powodują oczywiście wielkie zmiany w naszym życiu codziennym i prawdopodobnie jeszcze silniej wpływają na określanie naszej tożsamości. Przez ostatnich kilka lat byłem raczej zajętym kompozytorem, wiele podróżowałem, spotykałem wiele różnych osób w różnych sytuacjach i często odnalezienie się w tym szybko płynącym życiu nie było takie proste! Jedno oko próbowałem mieć szeroko otwarte, drugie zamknięte lub – dokładniej – nieczułe na bezpośrednie bodźce, a obserwujące za to ciągłą linię bardzo osobistej artys tycznej drogi. Im więcej przestrzeni i czasu udało mi się zdobyć, tym bardziej bezpiecznie czułem się na tej drodze i tym łatwiej radziłem sobie w nieprzewidywalnych sytuacjach. Utwór ten jest rodzajem dziennika: wideo, obrazy, dźwięki, zanotowane nuty różnego pochodzenia, utrwalane czasami w jakimś celu, czasami przez przypadek! Rejestrowałem wiele sytuacji, szczerze, lecz bez szczególnej dokładności. Często dostrzec można w tych obrazach semantyczną pustkę i brak dramatycznego napięcia; przedstawiają one świat jako taki, bez oceny, jako strumień energii. Ten projekt jest rodzajem podróży przez różne miejsca, wzdłuż wyznaczającej całą strukturę linii: jest nią refleksja nad procesem przyspieszenia, którą próbuję tu połączyć z dawką humoru i filozoficznymi przemyśleniami... Pierre Jodlowski
Wachlarz z kwiatem brzoskwini to słynna sztuka z czasów wczesnej dynastii Qing pióra Konga Shangrena (1699). Jest to dramat historyczny w czterdziestu rozdziałach zebranych w trzy części. Jego skomplikowana treść wiąże w złożone sceny wątki licznych postaci. Rzecz dzieje się w czasach późnej dynastii Ming, kiedy członkowie reformatorskiego ruchu Donglin zostali zmuszeni do schronienia się w Nankinie, gdzie stworzyli Towarzystwo Restauracji, które za cel postawiło sobie walkę ze zdymisjonowanym urzędnikiem Ruanem Dachengiem. Był on protegowanym Wei Zhongxiana, eunucha, który zagarnął władzę w państwie. Hou Fangyou, jeden z głównych działaczy Towarzystwa Restauracji, zakochał się w kurtyzanie Li Xiangjun. Wysłał jej wachlarz z wykaligrafowanym wierszem, czym podbił jej serce, i poślubił ją. Ruan Dacheng przesłał im drogocenny prezent ślubny, ale panna młoda odmówiła przyjęcia go, gdy poznała nazwisko nadawcy. Ten fakt wzbudził złość urzędnika, który wkrótce po objęciu tronu przez cesarza Hongguanga odzyskał swoje wpływy i użył ich, by zniszczyć męża dziewczyny. Hou Fangyou został zmuszony do ucieczki i ukrył się na dworze Shi Kefa w Yangzhou, tymczasem Ruan Dacheng postanowił przymusić jego małżonkę do poślubienia kogoś innego. Li Xiangjun, nie chcąc ulec jego woli, usiłowała popełnić samobójstwo, bijąc głową w ścianę. Krople jej krwi spadły na wachlarz. Yang Longyou, przyjaciel jej męża, wymalował z krwawych plam kwiaty brzoskwini i przesłał wachlarz Hou na znak wierności i determinacji jego wybranki. Po upadku dynastii Ming Li Xiangjun udała się w góry, gdzie została mniszką. Kiedy miasto Yangzhou zostało podbite, Hou Fangyou, powróciwszy do Nankinu w poszukiwaniu żony, poszedł w jej ślady, przechodząc na taoizm. Utwór prezentuje jedną ze scen dramatu. Przetwarzany dźwięk fletu zyskuje nowy charakter: brzmi jak ludzki krzyk, wchodząc w dialog z głosem flecisty. Dzięki systemowi świetlnemu zainstalowanemu wewnątrz piszczałki ruch palców skutkuje subtelnymi efektami wizualnymi. Sześciokanałowa warstwa elektroakustyczna kontrastuje z dźwiękiem fletu.
Autorami tego dzieła audiowizualnego na flet prosty kontrabasowy Paetzolda, flet poprzeczny kontrabasowy, elektronikę, wideo i instalacje sceniczne są kompozytor Kent Olofsson oraz reżyser i dramaturg Jörgen Dahlqvist. Tematem utworu jest przemoc na europejskich przedmieściach w cieniu kryzysu gospodarczego. Jego tytuł i struktura nawiązują do sztuki Maurice’a Maeterlincka Wnętrze (w Polsce znanej również pt. Spokój rodziny) oraz jego koncepcji „tragedii życia codziennego”. Intérieur / Extérieurto współczesna adaptacja dzieła Maeterlincka – nie samej sztuki Wnętrze, lecz jej treści i idei rozegranych w kontekście „nowej Europy”. Dzieło Maeterlincka miało premierę w Paryżu w 1895 roku i przeznaczone jest do wykonania przez kukiełki. Na scenie widzimy dom, a przez okno dostrzegamy szczęśliwą rodzinę. Wchodzą dwaj mężczyźni, kłócąc się o to, jak poinformować rodzinę o strasznym wypadku, w którego wyniku ich córkę odnaleziono martwą w rzece. Z oddali widać tłum zbliżający się powoli do domu z ciałem dziewczynki. Tłum symbolizuje chwilę nieuchronnej katastrofy, „tragedię życia codziennego”, unieruchomioną w czasie chwilę, gdy dowiadujemy się o straszliwym wydarzeniu, na przykład o śmierci kogoś bliskiego. Jest to chwila, gdy wszelka przemoc i niebezpieczeństwo przeminęły, chwila, zanim w pełni pojmiemy rzeczywistość, zanim gwałtowność tej wiedzy zniszczy nasze życie.
Przypływ i odpływ; inspiracja i ekspiracja: regularna artykulacja morskiego przypływu lub ludzkiego oddechu określa odległy, pozaczasowy krajobraz brzmieniowy utworu. Zostaje on stopniowo poddawany procesowi zniekształcenia, desymetryzacji i defragmentacji aż do punktu, w którym eksploduje w inne rejestry, od skrajnie niskich do ekstremalnie wysokich. Poprzez eksploatację różnych czasów zamierania brzmienia w skrajnych rejestrach instrumentu chciałem wywołać iluzję nakładania i symultaniczności. W Seascape wykorzystuję amplifikację i pogłos, ale nie stosuję żadnego elektronicznego przetwarzania dźwięku. Fausto Romitelli
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności