800px-Piekna_Helena_Koscierzyna_sama.jpg
-
Baltazar Gąbka -
boczniak , shiitake -
ciągnik ursus -
II wojna -
Inne -
katastroficzne -
kosmos -
Kwiaciarstwo -
Kwiaty i ogrody -
Ludzkośc -
medycyna, zdrowie -
mordercy -
Ogrodnictwo -
Ogrody, działki i rosliny -
Ogród bez tajemnic -
Ogród od A do Z -
pieczarka -
pielęgnacja storczyków, storczyki -
piosenki baby tv dla dzieci po polsku (95) -
polityka, wojna -
przsygody -
przyroda, ziemia -
Religia i inne -
Sadownictwo -
serie -
Technika -
Tuż przed tragedia -
UFO w Europie -
Uprawa grzybów - amatorska -
Uss Enterprise -
video porady -
W obliczu katastrofy -
W ogrodzie -
W pogoni za UFO -
W sieci eksperymentów -
Warzywnictwo -
Wielka encyklopedia zwirząt -
Wielkie bitwy historii -
Wszechświat -
Wszechświat znany i nieznany -
Wszystko co sie rusza -
Wynalazki które wstrząsneły światem -
wyscig zbrojen -
wystrzałowy biznes -
Za kulisami -
Zabojcze drogi -
Zagadki wszechświata -
zawód drwal -
ziemia -
Zwierzecy Armagedon
W Wolsztynie znajduje się ostatnia w Europie czynna parowozownia. Codziennie wyruszają stąd utrzymywane w świetnym stanie parowozy, które - co najważniejsze - obsługują regularne połączenia, ciągnąc składy osobowe i towarowe. Wolsztyńskie atrakcje to pięknie utrzymana, ponad stuletnia parowozownia oraz zabytkowe parowozy, stare wagony i drezyny. Istnieje tu także małe muzeum kolejnictwa;
Co roku na początku maja do Wolsztyna zjeżdżają miłośnicy kolejnictwa z całej Europy. Odbywa się tutaj wielkie święto parowozów ze wspaniałą paradą lokomotyw, wśród których prym wiedzie zbudowana w Chrzanowie w 1937 r. "Piękna Helena" (Pm 36-2)
Parowozownia w Wolsztynie powstała w 1907 r. Pierwotnie w hali mogły stacjonować zaledwie cztery parowozy, lecz 2 lata później obiekt powiększono o kolejne cztery dłuższe stanowiska. W takiej postaci przetrwał do czasów współczesnych.
W muzeum znajduje się ok 30 zabytkowych, ale nadal sprawnych lokomotyw parowych
W Muzeum można zobaczyć eksponaty służby ruchowo – handlowej (wyposażenie biura zawiadowcy i kasy biletowej), służby trakcji (wyposażenia parowozowni, elementy wyposażenia parowozów, dokumenty, stemple biur parowozowni), urządzenia łączności (łącznice, telefony), służby drogowej (urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego – wyposażenia przejazdów kolejowych, nastawni, układów szyn, lamp, wskaźników, itp. Do najciekawszych eksponatów należą: oryginalny plan rozbudowy parowozowni – zatwierdzony w roku 1909 przez Królewską Pruską Dyrekcję Kolei Państwowej, szybkościomierze stosowane na parowozach, zbiór torowych latarni sygnałowych, zbiór stempli z zamkniętych stacji kolejowych na liniach wokół Wolsztyna.