35. Księżyc.avi

Kris2 / Kosmos / Tajemnice wszechświata / 35. Księżyc.avi
Download: 35. Księżyc.avi

Księżyc. Naturalny satelita Ziemi.
XviD | 720×576
Jest tak blisko, a jednocześnie tak daleko. Przez tysiące lat ludzkość uczyła się korzystać z jego obecności. Nocne światło dla wędrowca, niezawodny zegar dla rolnika, punkt orientacyjny dla żeglarzy. W niektórych kulturach Księżyc był czczony jako bóstwo. Do dzisiaj stanowi jedyne ciało niebieskie, na którym wylądowali ludzie.

Kosmos - Tajemnice Wszechświata

29. Komercjalizacja kosmosu.avi play
Komercjalizacja kosmosu. Kosmiczna turystyka. XviD | 72 ...
Komercjalizacja kosmosu. Kosmiczna turystyka. XviD | 720×576 Większość misji kosmicznych wykonana została na tzw. niskiej orbicie Ziemi, rozciągającej się na wysokości od 200 do 2000km nad naszą planetą. Już teraz każdy, kto chciałby wydać na wakacje 20 milionów dolarów, może polecieć rosyjską rakietą Sojuz na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Pomysłów na komercjalizację kosmosu jest jeszcze więcej.
44. Wielki wybuch 1.avi play
Wielki wybuch - ewolucja wszechświata XviD | 720×576 P ...
Wielki wybuch - ewolucja wszechświata XviD | 720×576 Ponad 13,7 mld lat temu nastapiła niewyobrażalnie wielka eksplozja, obracając w stan chaosu osobliwość, z której narodził się Wszechświat. Echo tego wydarzenia dociera do nas nawet w tej chwili, jako promieniowanie reliktowe. Odwieków uczeni i filozofowie, patrząc w niebo, szukają odpowiedzi na zasadnicze pytania o prawa rządzące naturą. Arystoteles wykazał, że świat jest okrągły.
45. Wielki wybuch 2.avi play
Wielki wybuch - ewolucja wszechświata XviD | 720×576 P ...
46. Astronomia amatorska.avi play
Astronomia amatorska - Wielkie odkrycia miłośników nieba ...
Astronomia amatorska - Wielkie odkrycia miłośników nieba XviD | 720×576 Planety Układu Słonecznego mogą cieszyć oko każdego obserwatora nieba, począwszy od amatorów do noblistów. Do większości obserwacji nie jest wymagany specjalistyczny sprzęt, często wystarczy zwykła lornetka. Ponieważ Merkury krąży najbliżej Słońca, z Ziemi najlepiej obserwować go tuż po zmroku lub przed świtem.
43. Czy E.T. istnieje.avi play
W poszukiwaniu obcych. Czy E.T. istnieje? XviD | 720×57 ...
W poszukiwaniu obcych. Czy E.T. istnieje? XviD | 720×576 To pytanie stawia sobie wiele osób patrzących na roziskrzone na niebie gwiazdy. W naszej Galaktyce jest ich conajmniej 100 miliardów, a we Wszechświecie znajduje się około 100 miliardów galaktyk. Czy to możliwe, aby w tak ogromnej przestrzeni życie zaistniało tylko na Ziemi? W ramach projektu SETI (Search for Extra-Terrestrial Intelligence) za pomocą radioteleskopów optycznych poszukuje się sygnałów pochodzących od hipotetycznej pozaziemskiej cywilizacji
34. Jowisz.avi play
Jowisz. Król Układu Słonecznego. XviD | 720×576 Sześćs ...
Jowisz. Król Układu Słonecznego. XviD | 720×576 Sześćset milionów kilometrów od Ziemi znajduje się miniaturowy układ planetarny, który skłąda się z ponad 60 księżyców orbitujących wokół gigantycznej planety gazowej. Barwna atmosfera Jowisza zachwyca swym pięknem, ale należy pamiętać, że szaleją w niej huragany o niewyobrażalnej niszczycielskiej sile.
28. Zaskakujący Wszechświat.avi play
Zaskakujący Wszechświat. Galeria osobliwosci. XviD | 72 ...
Zaskakujący Wszechświat. Galeria osobliwosci. XviD | 720×576 Odkryjmy niezwykle gwiazdy, galaktyki, planety, czarne dziury czy niewidzialne zjawiska zachodzace w świecie subatomowych czastek. To jednak nie wszystko. W przestrzeni kosmicznej znaleziono chmury materii skladajace sie ze zwiazków chemicznych tworzacych struktury molekul tak zlozone jak alkohol etylowy. Czy poza orbita Naptuna znajduje sie hipotetyczna masywna planeta?
25. Życie poza ziemią.avi play
Życie poza ziemią. Czy zamieszkamy w kosmosie? XviD | 7 ...
Życie poza ziemią. Czy zamieszkamy w kosmosie? XviD | 720×576 Czy nadejdzie moment, w którym ludzkość będzie potrafiła porzucić Ziemię i przenieść się w przestrzeń kosmiczną? Czy taka przeprowadzka będzie możliwa? Jak będzie wyglądała? Czy na orbicie naszej planety znajdą się rozświetlone metropolie, czy może raczej ludzie przeniosą się na dryfujące przez tysiące lat w przestrzeni kosmicznej gigantyczne statki, w drodze do obcych światów?
24. Komety i meteory.avi play
Komety i meteory. Kosmiczne zagrożenie XviD | 720×576 ...
Komety i meteory. Kosmiczne zagrożenie XviD | 720×576 W przeszłości komety i meteory pozostawiły na Ziemi niejeden ślad - w okresie powstawania Układu Słonecznego nasza planeta została uformowana wskutek wielokrotnych zderzeń odłamków materii. Naukowcy sądzą, że to właśnie komety dostarczyły na Ziemię wodę i podstawowe składniki organiczne, dzięki którym mogło powstać na niej życie. Od tamtej pory asteroidy i komety mają ciągły wpływ na losy Błękitnej Planety.
23. Obcy.avi play
Obcy. Czy jestesmy sami we Wszechświecie? XviD | 720×57 ...
Obcy. Czy jestesmy sami we Wszechświecie? XviD | 720×576 Wznoszą się w przestworza i lecą tysiące kilometrów ponad oceanami. Inne portafią przemieścić się na podobne odległości, dosłownie prześlizgując się po lądzie. To nie jest opis stworzeń, które spotkamy na safari. Tak mogą funkcjonować istoty zamieszkujące inne planety - światy o całkowicie odmiennych ekosystemach od tych, które znamy z Ziemi. Nauka i wyobraźnia pozwalają tworzyć wizje życia w odległych zakątkach kosmosu.