28. Zaskakujący Wszechświat.avi

Kris2 / Kosmos / Tajemnice wszechświata / 28. Zaskakujący Wszechświat.avi
Download: 28. Zaskakujący Wszechświat.avi

Zaskakujący Wszechświat. Galeria osobliwosci.
XviD | 720×576
Odkryjmy niezwykle gwiazdy, galaktyki, planety, czarne dziury czy niewidzialne zjawiska zachodzace w świecie subatomowych czastek. To jednak nie wszystko. W przestrzeni kosmicznej znaleziono chmury materii skladajace sie ze zwiazków chemicznych tworzacych struktury molekul tak zlozone jak alkohol etylowy. Czy poza orbita Naptuna znajduje sie hipotetyczna masywna planeta?

Kosmos - Tajemnice Wszechświata

44. Wielki wybuch 1.avi play
Wielki wybuch - ewolucja wszechświata XviD | 720×576 P ...
Wielki wybuch - ewolucja wszechświata XviD | 720×576 Ponad 13,7 mld lat temu nastapiła niewyobrażalnie wielka eksplozja, obracając w stan chaosu osobliwość, z której narodził się Wszechświat. Echo tego wydarzenia dociera do nas nawet w tej chwili, jako promieniowanie reliktowe. Odwieków uczeni i filozofowie, patrząc w niebo, szukają odpowiedzi na zasadnicze pytania o prawa rządzące naturą. Arystoteles wykazał, że świat jest okrągły.
45. Wielki wybuch 2.avi play
Wielki wybuch - ewolucja wszechświata XviD | 720×576 P ...
46. Astronomia amatorska.avi play
Astronomia amatorska - Wielkie odkrycia miłośników nieba ...
Astronomia amatorska - Wielkie odkrycia miłośników nieba XviD | 720×576 Planety Układu Słonecznego mogą cieszyć oko każdego obserwatora nieba, począwszy od amatorów do noblistów. Do większości obserwacji nie jest wymagany specjalistyczny sprzęt, często wystarczy zwykła lornetka. Ponieważ Merkury krąży najbliżej Słońca, z Ziemi najlepiej obserwować go tuż po zmroku lub przed świtem.
43. Czy E.T. istnieje.avi play
W poszukiwaniu obcych. Czy E.T. istnieje? XviD | 720×57 ...
W poszukiwaniu obcych. Czy E.T. istnieje? XviD | 720×576 To pytanie stawia sobie wiele osób patrzących na roziskrzone na niebie gwiazdy. W naszej Galaktyce jest ich conajmniej 100 miliardów, a we Wszechświecie znajduje się około 100 miliardów galaktyk. Czy to możliwe, aby w tak ogromnej przestrzeni życie zaistniało tylko na Ziemi? W ramach projektu SETI (Search for Extra-Terrestrial Intelligence) za pomocą radioteleskopów optycznych poszukuje się sygnałów pochodzących od hipotetycznej pozaziemskiej cywilizacji
39. Odległe galaktyki.avi play
Odległe galaktyki. Niezwykła struktura Wszechświata. Xv ...
Odległe galaktyki. Niezwykła struktura Wszechświata. XviD | 720×576 Galaktyki - struktura tych skupisk materii wypełnia cały Wszechświat. Wprawiane przez grawitację w nieustanny ruch przybierają różnorodne kształty. Galaktyki były obserwowane od dawna, ale dopiero ostatnie odkrycia astronomów poszerzyły naszą wiedzę tak, że o tych odległych obiektach możemy powiedzieć coś pewnego.
38. Saturn - władca pierścieni.avi play
Saturn. Władca pierścieni. XviD | 720×576 Saturn jest ...
Saturn. Władca pierścieni. XviD | 720×576 Saturn jest prawdziwym klejnotem Układu Słonecznego. To gigantyczna kula gazu otoczona fantastycznymi, lodowymi pierścieniami obracającymi się wokół niej z prędkością około 65 000 km/h. Uwagę astronomów już od momentu ich odkrycia przykuwają również księżyce gazowego olbrzyma.
32. Mars.avi play
Mars. Czerwona Planeta. XviD | 720×576 Mars - planeta, ...
Mars. Czerwona Planeta. XviD | 720×576 Mars - planeta, na której znajduje się największy wulkan w Układzie Słonecznym i której powierzchnię rozdziera kanion o tak gigantycznych rozmiarach, że Wielki Kanion Kolorado to przy nim zaledwie malutkie pęknięcie skorupy ziemskiej. Mimo wielu różnic, to właśnie Czerwona Planeta jest w naszym układzie planetarnym ciałem najbardziej podobnym do Ziemi.
30. Kosmiczne fenomeny.avi play
Kosmiczne fenomeny. Piękno Wszechświata. XviD | 720×576 ...
Kosmiczne fenomeny. Piękno Wszechświata. XviD | 720×576 Najróżniejsze kosmiczne zjawiska mają dwojaki wpływ na życie na Ziemi. Światło Słońca umożliwia proces fotosyntezy, ale wybuchy na najbliższej nam gwieździe mogą zakłócić działanie czy nawet niszczyć sieci przesyłowe i telekomunikacyjne, a także utrudniać normalną pracę satelitom.
26. Armagedon.avi play
Armagedon. Jak zapobiec końcu świata? XviD | 720×576 I ...
Armagedon. Jak zapobiec końcu świata? XviD | 720×576 Informacja jak z hollywoodzkiej superprodukcji: ogromna asteroida jest na kolizyjnym kursie z Ziemią. Czy coś lub ktoś potrafi ją powstrzymać? To tylko fikcja, która może jednak zmienić się w rzeczywistość. Czy zdołamy obronić się przed astroidą, podobną do tej, która 65 milionów lat temu starła z powierzchni Ziemi dinozaury? Czy jesteśmy następni w kolejce do uśmiercenia?
25. Życie poza ziemią.avi play
Życie poza ziemią. Czy zamieszkamy w kosmosie? XviD | 7 ...
Życie poza ziemią. Czy zamieszkamy w kosmosie? XviD | 720×576 Czy nadejdzie moment, w którym ludzkość będzie potrafiła porzucić Ziemię i przenieść się w przestrzeń kosmiczną? Czy taka przeprowadzka będzie możliwa? Jak będzie wyglądała? Czy na orbicie naszej planety znajdą się rozświetlone metropolie, czy może raczej ludzie przeniosą się na dryfujące przez tysiące lat w przestrzeni kosmicznej gigantyczne statki, w drodze do obcych światów?