Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

By podnieść poziom społecznego funkcjonowania osób z upośledzeniem umysłowym - Tadeusz Witkowski.pdf

Bbasiolka / pedagogika przedszkolna / By podnieść poziom społecznego funkcjonowania osób z upośledzeniem umysłowym - Tadeusz Witkowski.pdf
Download: By podnieść poziom społecznego funkcjonowania osób z upośledzeniem umysłowym - Tadeusz Witkowski.pdf

40,92 MB

5.0 / 5 (1 głos)

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
SPIS TREŚCI Część I KOMUNIKACJA 1. Rola komunikacji niewerbalnej w relacji nauczyciel i dziecko 2. Wykorzystanie komunikacji niewerbalnej w praktyce 3. Komunikacja intencjonalna 4. Komunikacja werbalna Część II TERAPIA INDYWIDUALNA 1. Praca na poziomie odruchów wrodzonych 2. Praca na poziomie elementarnych ruchów dowolnych 3. Rozwój manipulacji 4. Masaż twarzy, jamy ustnej i całego ciała 5. Ustno-twarzowa terapia regulacyjna według Castillo-Moralesa 6. Trudności i problemy terapeutyczne 7. Chromoterapia 8. Pozycjonowanie dziecka podczas zajęć Część III SAMODZIELNE JEDZENIE I KONTROLA POTRZEB FIZJOLOGICZNYCH 1. Nauka kontrolowania czynności fizjologicznych 2. Usprawnianie czynności karmienia i nauka samodzielnego jedzenia Część IV ZAJĘCIA W GRUPIE 1. Zabawy plastyczne 2. Zajęcia z żywiołami 3. Zajęcia muzyczno-rytmiczne 4. Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne 5. Poranny krąg, czyli stymulacja polisensoryczna według pór roku ... Część V DOKUMENTOWANIE PRACY 1. Wybór strategii pracy i prowadzenie dokumentacji 2. Ocena postępów ucznia Część VI ZESTAWY ĆWICZEŃ 1. Ćwiczenia komunikacyjne 2. Ćwiczenia usprawniające pracę ręki i dłoni 3. Ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej 4. Ćwiczenia z wykorzystaniem wzroku 5. Ćwiczenia z wykorzystaniem słuchu Aneks KARTY OBSERWACYJNE
SPIS TREŚCI Wstęp Rozdział 1. Klasyfikacja autyzmu 1.1. Autystyczne spektrum 1.2. Zaburzenia empatii 1.3. Klasyfikacja autyzmu w DSM i ICD 1.4. Głębokie zaburzenia rozwoju 1.4.1. Zaburzenie autystyczne 1.4.2. Zaburzenie Retta 1.4.3. Dziecięce zaburzenie dezintegracyjne 1.4.4. Zaburzenie Aspergera 1.4.5. Głębokie zaburzenia rozwoju nie ujęte w innych kategoriach diagnostycznych 1.4.6. Różnicowanie głębokich zaburzeń rozwoju 1.5. Autyzm a schizofrenia 1.6. Autyzm a upośledzenie umysłowe Uwagi końcowe Rozdział 2. Typologie osób autystycznych 2.1. Przebieg interakcji społecznych. Klasyfikacja Lorny Wing i Judith Gould 2.1.1. Osoby pełne rezerwy, powściągliwe 2.1.2. Osoby pasywne 2.1.3. Osoby aktywne, specyficzne w kontakcie 2.2. Ogólna charakterystyka zachowania. Klasyfikacja Lindy C. Eaves, Heleny H. Ho i D. M. Eavesa 2.3. Stopień autystycznej obrony. Podział według Klary S. Lebiedinskiej i Olgi S. Nikolskiej 2.4. Autyzm i inteligencja. Koncepcja P. Christiego 2.5. Iloraz inteligencji jako główny czynnik różnicujący: Podział według Lynn Waterhouse i innych 2.6. Odbiór stymulacji słuchowej i zdolność naśladowania. Typologia Syhde Roux i innych 2.7. Autyzm wczesny i późny. Podział według Hanny Jaklewicz 2.8. Zaburzenia neurologiczne w autyzmie. Podział według J. Bachevalier Uwagi końcowe Rozdział 3. Wczesne rozpoznawanie autyzmu Rozdział 4. Problemy oceny psychologicznej 4.1. Inteligencja osób autystycznych Profil zdolności intelektualnych 4.2. Wysepkowe zdolności 4.3. Pomiar zdolności intelektualnych 4.4. Problemy z uwagą Uwagi końcowe Rozdział 5. Teoria umysłu 5.1. Teoria umysłu w autyzmie 5.1.1. Odczytywanie komunikatów nadawanych za pośrednictwem oczu 5.1.2. Specyfika trudności w rozumieniu stanów umysłu 5.2. Zastosowanie teorii umysłu we wczesnej diagnozie autyzmu 5.3. Krytyka teorii umysłu Rozdział 6. Przyczyny autyzmu 6.1. Komplikacje w przebiegu ciąży i warunki porodu 6.2. Czynniki genetyczne w etiologii autyzmu 6.3. „Łagodny" autyzm u krewnych? 6.4. Czynniki neurologiczne i neurochemiczne 6.5. Zaburzenia medyczne u osób autystycznych 6.6. Makrocefalia Uwagi końcowe Rozdział 7. Rozwój dziecka z autyzmem 7.1. Niemowlęctwo i wczesne dzieciństwo 7.2. Okres przedszkolny 7.3. Wiek szkolny 7.4. Adolescencja i dorosłość 7.5. Prognozy rozwojowe Rozdział 8. Epidemiologia autyzmu Rozdział 9. Wiedza na temat autyzmu Bibliografia
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności