Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Kajko i Kokosz #07 - Na latowisku.zip

ATOM01 / Komiksy / Polskie / K / Kajko i Kokosz / Kajko i Kokosz / Kajko i Kokosz #07 - Na latowisku.zip
Download: Kajko i Kokosz #07 - Na latowisku.zip

34,64 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
obrazek
Scenariusz: Janusz Christa
Rysunek: Janusz Christa
Seria: Kajko i Kokosz
Tytuł oryginału: Kajko i Kokosz
Druk: kolor
Liczba stron: 42
Premiera: Świat Młodych 1/1977-35/1977
Wydawca oryginału: Świat Młodych
Inne wyd.: KAW 1983, 1988; Muza 1990; Egmont 2003, "Na lotowisku" [edycja kaszubska], Egmont 2005, 2009
To wydanie: Kajko i Kokosz - Na lotowisku, Egmont 2005, wyd V

Najsłynniejsi słowiańscy wojowie komiksowi powracają - oto wznowienie przezabawnych przygód Kajka i Kokosza! Do Mirmiłowa zawitał Referent do Spraw Turystyki i Wypoczynku. Każdy chce odpocząć od cywilizacji, niestety, skierowanie na wczasy jest tylko jedno... Na nagrodę najbardziej zasługują Kajko i Kokosz - ale jak wysłać tylko jednego z nich? Rozwiązanie jest jedno - skierowanie dostanie Kajko, a Kokosz pojedzie z nim na gapę. Dzielni wojowie spotykają po drodze innego dzielnego woja - Wita, który szuka przygód i sławy. Wczasy okazują się wcale nie tak przyjemne, jak mogłoby się wydawać. W końcu czas wracać do Mirmiłowa - zwłaszcza że Zbójcerze nie próżnują i szykują kolejny atak. Klasyka polskiego komiksu, którą powinni przeczytać wszyscy.

Na latowisku jest specjalną edycją komiksu Janusza Christy przetłumaczonego na gwarę kaszubską.

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

obrazek
Kajko i Kokosz – seria komiksów autorstwa Janusza Christy, która stała się jego najpopularniejszym dziełem. Bohaterami komiksu są tytułowi Kajko i Kokosz, dwaj słowiańscy wojowie, mieszkający w grodzie kasztelana Mirmiła. Ich głównymi wrogami są Zbójcerze pod komendą Hegemona i jego zastępcy Kaprala. Do innych ważnych bohaterów komiksu należą żona Mirmiła, Lubawa, mały smok Miluś, czarownica Jaga i jej mąż – zbój Łamignat, oraz ciamajdowaty zbójcerz Oferma.
Pierwszy pasek z ich przygodami ukazał się w Wieczorze Wybrzeża w 1972 i zawierał części historii Złote prosię, wydanej później pod zmienionym tytułem Złoty puchar. Kolejnymi wydanymi w ten sposób tomami były Szranki i konkury i Woje Mirmiła. Wkrótce autor przeszedł do Świata Młodych. Jedna historia ukazała się w magazynie Relax, dwie kolejne zostały od razu wydrukowane w formie albumowej. Kolejne albumy wydawano do roku 1990. Niedługo później twórca przestał rysować ze względu na pogarszający się stan zdrowia. W lutym 2003 roku wydawnictwo Egmont Polska rozpoczęło reedycję serii.

Komiksy z cyklu Kajko i Kokosz

Szkoła latania (1975 – początkowo w Świecie Młodych; edycja śląska pt. Szkoła furganio)[1]
Wielki turniej (1975; edycja góralska pt. Ogromniasto gońba)
Zamach na Milusia (1977; 1989 – wydanie rozszerzone)
Skarby Mirmiła (1980)
Festiwal czarownic (1982)
Na wczasach (1983; edycja kaszubska pt. Na latowiskù)
Cudowny lek (1984)
Dzień Śmiechały (1984)
Złoty puchar (1985 – 2 części; w wersji Wieczoru Wybrzeża pt. Złote prosię)
Szranki i konkury (1985 – 2 części)
Urodziny Milusia (1986; 2004 – w zbiorach komiksów Fortuna Amelii i Urodziny Milusia)
Łaźnia (1986; 2004 – w zbiorach komiksów Fortuna Amelii i Urodziny Milusia)
Rozprawa z Dajmiechem (1987 – c.d. Wojów Mirmiła)
Koncert Kaprala (1987; 2004 – w zbiorach komiksów Bambi i Urodziny Milusia)
W krainie borostworów (1987; też jako dodatek do gry komputerowej Kajko i Kokosz)
Woje Mirmiła (1988; c.d. w Rozprawie z Dajmiechem)
Profesor Stokrotek (1988; 2004 – w zbiorach komiksów Wygnaniec i Urodziny Milusia)
Mirmił w opałach (1990)
Pasowanie (1993 – w magazynie Super Boom nr 4/93; 2004 – w zbiorze komiksów Urodziny Milusia)
Srebrny denar (2004 – w zbiorze komiksów Urodziny Milusia)

Pierwsze wydanie albumów Szkoła latania oraz Wielki turniej było wydaniem łączonym i miało dwie okładki tytułowe. Z jednej strony była Szkoła latania, z drugiej Wielki turniej.

Komiksy Złoty puchar, Szranki i konkury oraz Woje Mirmiła (razem z Rozprawą z Dajmiechem) w wydaniu wydawnictwa Egmont zostały podzielone na trzy części. Komiksy wydawane przez Egmont są wzbogacone m.in. o kalendarz z lat 80. z ilustracjami z serii. Dodatkowo Egmont wznowił trzy komiksy w kaszubskim języku regionalnym oraz gwarze ślaskiej i gwarze podhalańskiej.

Bohaterowie

Kajko – niski, bardzo inteligentny i odważny. Najlepszy przyjaciel Kokosza. Uosobienie cech pozytywnych, choć od czasu do czasu, podobnie jak Kokosz, ulega różnym pokusom (np. w Skarbach Mirmiła wraz z kompanem ukradł magiczną maść Jagi). W niektórych historiach nosi miecz.

Kokosz – dość tęgi i łysy przyjaciel Kajka. Jest obżartuchem, dość tchórzliwym, a także przesądnym (np. w Złotym Pucharze wierzy, że jego siła zależy od długości jego cienia); nie lubi, gdy mu się przeszkadza podczas posiłku.

Mirmił – kasztelan (w pierwszych komiksach książę) Mirmiłowa o długich rudych wąsach (przypomina posturą i wyglądem Władysława Łokietka). Mimo że z natury jest miły, łatwo popada w depresję i czasami miewa myśli samobójcze (poleca wtedy żonie Lubawie, by zasadziła na jego grobie orchidee). Czasem zdarza mu się też puszyć, traktować innych z wyższością i być upartym. Ma syna, występującego tylko w Pasowaniu

Jaga – czarownica, ciotka Kokosza (w pierwszych komiksach nazwana Zielachą). Jest bardzo mądra i dysponuje magicznymi mocami (między innymi lata na miotle i przygotowuje czarodziejskie eliksiry). Od albumu Woje Mirmiła żona Łamignata. Ma gadającego kruka imieniem Gdaś.

Łamignat – zbój, przyjaciel Kajka i Kokosza o bardzo życzliwej, wrażliwej i przyjaznej naturze. Jego ulubione powiedzonko to Lelum polelum. Zawodowo okrada bogatych i wspomaga biednych. Ma maczugę, którą nazywa Bacikiem, i którą tylko on jest w stanie podnieść (lub osoba, która wymówi odpowiednie zaklęcie). Mimo prawie nadludzkiej siły często czuje się słaby; by dodać mu otuchy jego żona, wiedźma Jaga, podarowała mu fujarkę mówiąc, że jej muzyka zwielokrotni jego siły (w rzeczywistości nie ma ona właściwości magicznych). Łamignat czasem działa na nerwy Kokoszowi. Po raz pierwszy pojawia się w Wojach Mirmiła.

Lubawa – żona Mirmiła i kuzynka księcia Popiela. O wiele wyższa i potężniejsza (fizycznie) od swojego męża, który jest jej często bardzo posłuszny. Zwykle stara się wybijać mu z głowy głupie pomysły strasząc go, że wyprowadzi się do swojej matki.

Zbójcerze – gromada wyglądających nieco jak Krzyżacy rycerzy-rozbójników, których głównym celem jest złupienie i zdobycie Mirmiłowa. Pod wpływem piwa mają skłonności do bójek. Najważniejsi zbójcerze to:
Hegemon – wódz zbójcerzy. Z natury władczy i przebiegły. Żywi nienawiść do wszystkich mieszkańców Mirmiłowa.
Kapral – prawa ręka Hegemona. Z wyglądu przypomina nieco Adolfa Hitlera. Gdy nadarzy się okazja, próbuje zdetronizować Hegemona. Często mu się podlizuje.
Oferma – gruby (początkowo nie), niezbyt inteligentny zbójcerz o dobrotliwej naturze. Zawsze wybierany jako ochotnik do wykonywania niewdzięcznych zadań. Często działa na nerwy Kapralowi, choć Hegemon bywa wobec niego bardziej sympatyczny. To on często najlepiej wykonuje rozkazy i ma najlepsze pomysły, ale nikt go wtedy nie słucha. Wzorowany na Szwejku.
Siłacz - wysoki i najsilniejszy ze zbójcerzy. Pojawia się w komiksach Szkoła Latania i Wielki turniej.

Walwuch – dowódca bandy Rarogów. Silny i dobrze zbudowany, razem ze swoimi zbójcami próbował zdobyć Mirmiłowo.

Smok Miluś – smok, który wykluł się z jajka znalezionego w lesie przez Kajka i Kokosza. Boi się małych zwierzątek, gdy je widzi zieje ogniem. Po pewnym czasie wyrosły mu skrzydła i nauczył się startować, ale tylko z powierzchni wody (Skarby Mirmiła). Ostatecznie spotkał smoczycę i razem z nią odfrunął do krainy smoków. Pojawia się w albumach Zamach na Milusia, Skarby Mirmiła, Cudowny Lek i Urodziny Milusia.

Wit – woj, przyjaciel Kajka i Kokosza. Spotkali go w czasie swoich przygód w komiksie Szranki i konkury (gdzie początkowo mówił rymem), a następnie powrócił w Na wczasach (gdzie zachowaniem przypominał nieco Don Kichota). Po tej drugiej historii zamieszkał w Mirmiłowie i od tego momentu występował głównie jako postać epizodyczna. W albumie Mirmił w Opałach powrócił do mówienia rymem. Na początku miał obsesję na punkcie dokonywania walecznych czynów, potem zajął się tworzeniem wynalazków (w Mirmile w Opałach wynalazł proch). Początkowo towarzyszył mu jego koń.

Wojmił – brat Mirmiła. Jak wskazuje jego imię, ma wojowniczą naturę, ale jest zarazem honorowy. Pojawia się w albumach Szranki i konkury i Woje Mirmiła

Borostwory – stwory zamieszkujące dzikie lasy. Bardzo boją się cywilizacji. Występują w komiksie W krainie borostworów, strzegą Pani Przyrody.

Podobieństwo do serii o Asteriksie i Obeliksie

Seria komiksów o Kajku i Kokoszu pod wieloma względami przypomina francuskie komiksy o Asteriksie i Obeliksie. Fani często stawiali zarzuty o plagiat po obu stronach. Seria Christy Kajtek i Koko powstała przed Asteriksem, jednak średniowieczna wersja owych bohaterów – Kajko i Kokosz – powstała długo po pierwszych przygodach Galów. Christa przez lata zapierał się twierdząc, że podobieństwo jest jak najbardziej przypadkowe jednak po latach w pewnych wywiadach otwarcie wspominał, iż inspirował się właśnie Asteriksem.

Kajko i Kokosz w kulturze

Film
Na przełomie lat 80. i 90. XX wieku w Bielsku-Białej podjęto próby stworzenia serialu animowanego, jednak zakończyły się one niepowodzeniem. W 2001 roku rozpoczęły się zdjęcia do filmu fabularnego na podstawie albumu Dzień Śmiechały ale zarzucono ten projekt. Zrealizowany został również krótkometrażowy film animowany oparty na albumie Zamach na Milusia. 16-minutowy film został wyemitowany w kinach w 2006 roku i spotkał się z negatywnymi reakcjami fanów[potrzebne źródło]. Głosu Kajkowi użyczył Maciej Stuhr, a Kokoszowi Cezary Żak, który miał także grać postać Kokosza w wersji fabularnej, projekt ten jednak także zarzucono.

Gry
Komiks stał się podstawą do stworzenia wielu gier komputerowych. Pierwszą z nich była stworzona w 1994 gra Kajko i Kokosz, wydana na komputery Amiga. Jej rozszerzona konwersja na komputery PC, Kajko i Kokosz w Krainie Borostworów, trafiła do sprzedaży 15 czerwca 1998. 11 kwietnia 2005 wydana została pierwsza gra 3D nawiązująca do komiksu – Kajko i Kokosz: Szkoła latania, a 15 maja 2006 Kajko i Kokosz 2: Cudowny lek. W 2011 roku powstała gra przygodowa Kajko i Kokosz: Mirmiłowo Wielkie, przygotowana przez zespół Dagiel i Honey Flavour. Na koniec 2011 roku planowana jest premiera gry Kajko i Kokosz: Twierdza Czarnoksiężnika, opartej na tomie pod tym samym tytułem.
Jesienią 2009 roku wydawnictwo Egmont wydało grę planszową p.t. Kajko i Kokosz – Wielki wyścig. Zadaniem graczy jest zwyciężyć w organizowanym przez księcia Bolka wyścigu dookoła grodu. Autorem gry jest Adam Kałuża. Kolejną grą planszową wydaną przez tą samą firmę była Kajko i Kokosz – Wyprawa śmiałków, której autorem jest Roberto Fraga.

Teatr
W grudniu 2010 roku, w Teatrze im. Stefana Jaracza w Olsztynie, odbyła się premiera przedstawienia Kajko i Kokosz będącego sceniczną adaptacją tomu Festiwal Czarownic. Reżyserem przedstawienia była Marta Ogrodzińska.

Park rozrywki
Władze Sopotu, wieloletniego miejsca zamieszkania Janusza Christy, planują utworzyć w mieście gród Kajka i Kokosza, by mogli stać się jednym z symboli kurortu.

Zabawki
Polska firma TissoToys wyprodukowała figurki z postaciami z komiksu Kajko i Kokosz w serii poświęconej bohaterom polskich komiksów. Firma otrzymała Medal Targów Kielce za figurki przedstawiające kultowe postacie z polskich bajek. Autorem projektów w 3D Milusia, Kajka, Kokosza, Hegemona, Kaprala oraz Zbójcerza jest Grzegorz Kupiec. Oficjalna premiera figurek odbyła się na Międzynarodowym Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi w 2012 roku.
Inne pliki do pobrania z tego chomika
obrazek Scenariusz: Janusz Christa Rysunek: Janusz Christa Seria: Kajko i Kokosz Tytuł oryginału: Złote prosię Druk: kolor Liczba stron: 43 Premiera: 10.08.1972-26.05.1973 Wydawca oryginału: Wieczór Wybrzeża Inne wyd.: KAW 1985, 1988; Egmont 2004, 2009 [cz.2], 2011 [cz.1, 3] To wydanie: Kajko i Kokosz - Złoty puchar 03, Egmont 2004, wyd III Mieszkańcy Mirmiłowa podstępem zostali wygnani ze swego grodu, przez zdradziecką kompanie Czarnych Trójkątów. Książę i jego wojowie, wspomagani przez czarownicę Jagę, ruszają ze skargą do samego króla. Dochodzi do procesu i król podejmuje decyzję - o tym do kogo należy ziemia i zamek zdecyduję pojedynek pomiędzy Mirmiłem a dowódcą Czarnych Trójkątów.
obrazekobrazek Scenariusz: Janusz Christa Rysunki: Janusz Christa Wydane: Fortuna Amelii Druk: Kolor Liczba stron: 6 Premiera: 1986 Wydawca oryginału: KAW Inne wyd.: Kaczor Donald 4/2003, dodatek "Wielka księga magii i humoru"; Egmont 2004, 2011 (Urodziny Milusia) To wydanie: Fortuna Amelii, wyd I, KAW 1986
obrazek Scenariusz: Janusz Christa Rysunek: Janusz Christa Seria: Kajko i Kokosz Tytuł oryginału: Kajko i Kokosz Druk: kolor Liczba stron: 41 Premiera: 01.01.1977-22.03.1977 (1/1977-35/1977) Wydawca oryginału: Świat Młodych Inne wyd.: KAW 1983, 1988; Muza 1990; Egmont 2003, "Na lotowisku" [edycja kaszubska], Egmont 2005, 2009 To wydanie: Kajko i Kokosz - Na wczasach, Egmont 2003, wyd IV Do Mirmiłowa zawitał Referent do Spraw Turystyki i Wypoczynku. Każdy chce odpocząć od cywilizacji, niestety, skierowanie na wczasy jest tylko jedno... Na nagrodę najbardziej zasługują Kajko i Kokosz - ale jak wysłać tylko jednego z nich? Rozwiązanie jest jedno - skierowanie dostanie Kajko, a Kokosz pojedzie z nim na gapę. Dzielni wojowie spotykają po drodze innego dzielnego woja - Wita, który szuka przygód i sławy. Wczasy okazują się wcale nie tak przyjemne, jak mogłoby się wydawać. W końcu czas wracać do Mirmiłowa - zwłaszcza że Zbójcerze nie próżnują i szykują kolejny atak.
obrazekobrazek Scenariusz: Janusz Christa Rysunek: Janusz Christa Seria: Kajko i Kokosz Tytuł oryginału: Pasowanie Druk: kolor Liczba stron: 2 Premiera: Tygodnik Bałtycki 6/1992 Wydawca oryginału: Tygodnik Bałtycki Inne wyd.: Tygodnik Bałtycki 6/1992, dodatek Boom!; Super Boom! 4/1993; "Urodziny Milusia", Egmont 2004, 2011 To wydanie: Kajko i Kokosz - Pasowanie, Pracownia Grafiki Wydawniczej Super Boom, wyd II
obrazek Scenariusz: Janusz Christa Rysunek: Janusz Christa Seria: Kajko i Kokosz Tytuł oryginału: Kajko, Kokosz i Miluś Druk: kolor Liczba stron: 41 Premiera: Świat Młodych 18.04.1981-23,07.1981 Wydawca oryginału: Świat Młodych 46/81-86/81 Inne wyd.: KAW 1984, 1988; Egmont 2003, 2009 To wydanie: Kajko i Kokosz - Cudowny lek, Egmont 2003, wyd III Zbójcerze wymyślają plan zdobycia Mirmiłowa - używają swego chorego Kaprala jako broni biologicznej. Dla zarażonego Kasztelana jedynym ratunkiem jest cudowna woda ze źródła Pochwista. Po wodę wyruszają Kajtek i Koko w towarzystwie smoka Milusia. Niestety źródło jest zatrute i aby przełamać czar, trzeba pokonać wiele przeszkód. Tymczasem Zbójcerze, dowiedziawszy się, że gród został pozbawiony ochrony najdzielniejszych wojów, szykują się do ataku...
obrazek Scenariusz: Janusz Christa Rysunek: Janusz Christa Seria: Kajko i Kokosz Tytuł oryginału: Kajko, Kokosz i Miluś Druk: kolor Liczba stron: 41 Premiera: 05.07.1980-07.10.1980 Wydawca oryginału: Świat Młodych 78/1980-117/1980 Inne wyd.: KAW 1985, 1988; Egmont 2003, 2011 To wydanie: Kajko i Kokosz - Skarby Mirmiła, Egmont 2003, wyd III Dzielni woje chcą nauczyć latać swego pupila. Ale łatwiej zostać kaskaderem, niż zmusić smoka Milusia do wzbicia się w powietrze. Niestety Miluś wpada w ręce Zbójcerzy. Chcą oni okupu - mieszkańcy Mirmiłowa musza zebrać tyle złota, ile waży Hegemon.
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności