Stachyra Krzysztof - Wybrane techniki muzykoterapii oparte na piosenkach.doc
-
Afryka -
Ameryka -
Audio -
Azja -
Bali -
Bhutan -
Birma -
Boliwia -
Cancer - choroba nowotworowa -
Chiny -
Christmas Blessings -
Ekwador -
Etiopia -
Europa -
Głosy Ziemi (2011) -
Gwatemala -
Indie -
Internet -
Japonia -
JOHANKA -
Kambodża -
Kokos -
KSIĄŻKI -
Lesoto -
Lucyan -
Maroko -
Miód -
Moody Raymond -
Nagrania -
Newton Michael -
Nowa Medycyna -
Oceania -
Papua Nowa Gwinea -
Peru -
POMOC ŻYCIOWA (czasopismo) -
Pradawna Moc Dźwięku (2013) -
Rosiek Barbara -
Samobójstwo w wierszach -
Samotność -
Shirlie Roden -
Szczepienia -
Śmierć -
Tajlandia -
Tridosha -
Tybet -
Tybetańska Księga Umarłych -
Wielka księga AA - fragmenty audio -
Wiersze o śmierci -
Wietnam -
Włochy
Odpowiednia muzyka może:
· doprowadzić do wewnętrznej harmonii i równowagi,
· rozszerzać i pogłębiać życie emocjonalne i wzbogacić sferę uczuć,
· pobudzać fantazję i inspirować wyobraźnię,
· podnosić wrażliwość i artystyczną percepcję sztuki,
· relaksować umysł i regenerować układ nerwowy,
· wzmocnić układ odpornościowy organizmu i wywierać dobroczynny wpływ na procesy psychiczne jak i czynności wegetatywne organizmu.
Czy słuchanie muzyki klasycznej może uczynić nas inteligentniejszymi?
Badania ukazują, że muzyka jest w stanie zwiększyć zdolności intelektualne poprzez pobudzanie elektrycznych odpowiedzi w mózgu, zwiększa podatność do nauki przez wywoływanie stanu odprężenia i akumulowanie instynktownych rytmów ciała, które pobudzają zdolność pojęciową. Słuchanie muzyki, głównie Mozarta i śpiewów gregoriańskich, pobudza także pracę ucha środkowego i mózgu. Ponad wszelką watpliwość dowiedziono, iż zdolność słuchania rozwija się jeszcze przed narodzeniem dziecka.