Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
RAZEM_PRZEZ_ZYCIE
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Katolickie małżeństwo

widziany: 10.05.2022 09:53

dodatkowe uprawnienia
  • pliki muzyczne
    1240
  • pliki wideo
    522
  • obrazy
    348
  • dokumenty
    1029

3211 plików
80,71 GB

Opis został ukryty. Pokaż opis
Prawo o ruchu drogowym:
Kierujący pojazdem uprzywilejowanym musi zachować szczególną ostrożność. Jeśli spowoduje wypadek drogowy, uderzając np. w inny pojazd podczas wyprzedzania w miejscu niedozwolonym, wcale nie oznacza, że będzie zwolniony z odpowiedzialności wyłącznie z tytułu, iż siedział za kierownicą pojazdu uprzywilejowanego.


LIMUZYNA BEATY SZYDŁO JECHAŁA Z PRĘDKOŚCIĄ 85 km/h
Z nieoficjalnych informacji, do których dotarła "Rzeczpospolita" wynika, że kierowca BOR wcisnął hamulec, gdy na liczniku było 85 km/h.
Kilka dni po wypadku rzecznik Komendanta Głównego Policji mł. insp. Mariusz Ciarka poinformował, że według biegłych samochód, w którym jechała premier Beata Szydło, poruszał się z prędkością 50-60 km/godz. Mariusz Błaszczak również zapewniał, że właśnie z taką prędkością poruszała się rządowa kolumna.
"Rzeczpospolita" informuje także, że limuzyna premier nie posiadała wykupionego AC. Jeśli zatem śledczy stwierdzą winę kierowcy BOR, ubezpieczyciel nie pokryje kosztów naprawy.

SAMOCHÓD BEATY SZYDŁO PROWADZIŁ MAŁO DOŚWIADCZONY KIEROWCA
W piątek, jak relacjonują nasi rozmówcy, z premier miał jechać doświadczony oficer, jednak się rozchorował i za kierownicą głównego samochodu w kolumnie usiadł jeden z mniej doświadczonych kierowców.
- Na co dzień jeździ samochodem ochronnym, brakuje mu doświadczenia, ale nie było innego wyjścia. Chyba nie ma nawet wszystkich wymaganych szkoleń, bo na samochód pancerny, którym jeździ premier są specjalne szkolenia - mówi Wirtualnej Polsce funkcjonariusz BOR.
Błąd popełnił kierowca Beaty Szydło, który stracił panowanie nad kierownicą uderzając w drzewo. - Jest mało doświadczony. To widać, jak na dłoni, bo nie potrafił odpowiednio wyprowadzić samochodu z premier już po tym, jak został uderzony przez inne auto.

RZĄD NIE MÓWI CAŁEJ PRAWDY O KIEROWCY BEATY SZYDŁO
Kierowca Beaty Szydło - inaczej, niż twierdził szef MSWiA - nie zaczął pracy o godz. 18 w Krakowie, ale o 7 rano w Warszawie, czyli ponad 11 godzin przed wypadkiem - ustaliła Wirtualna Polska w dwóch źródłach w BOR. Według naszych informatorów kierowcy dwóch samochodów ochronnych z kolumny premier mają "znikome doświadczenie", a jeden z pojazdów tego dnia "złapał gumę".

KIEROWCA B. SZYDŁO NIE MIAŁ PRAWA PROWADZIĆ SAMOCHODU
Ok. 6 rano po przybyciu do siedziby BOR funkcjonariusz zapoznaje się z planowaną trasą przejazdu i pobiera broń. Jeszcze przed godz. 7 wyprowadza pancerne Audi A8 z garażu. Musi dopilnować, by zostało załadowane na lawetę, na której dotrze do Krakowa. O 7.29 kolumna 4 samochodów z pancerną limuzyną na lawecie opuszcza siedzibę BOR.
Na godz. 15 jest zaplanowany wylot szefowej rządu z Warszawy do Balic. Opóźnia się o dwie godziny. Premier ląduje pod Krakowem ok. 18 i wsiada do pancernej limuzyny. Pół godziny później w Oświęcimiu dochodzi do wypadku. Kierowca premier, próbując ominąć Seicento, uderza w drzewo. Zgodnie z prawem nie powinien być już wtedy w pracy.
Mariusz Błaszczak sugeruje potem na konferencji prasowej dotyczącej wypadku, że kierowca premier był wypoczęty, podkreślając, że rozpoczął służbę o godz. 18 na podkrakowskim lotnisku.
Zgodnie z rozporządzeniem ministra spraw wewnętrznych i administracji z 2004 roku dot. czasu służby funkcjonariuszy BOR kierowca premier Szydło nie miał prawa usiąść za kierownicą jej samochodu po godz. 18. Powinien zakończyć służbę po 12 godzinach.

DLACZEGO MUCHA ZRZUCIŁA Z DROGI SŁONIA

OFICEROWIE BOR O WYPADKU I ŁAMANIU PROCEDUR
Grupę ochronną Beaty Szydło jak co weekend czeka wyjazd z szefową rządu do jej rodzinnego domu w Przecieszynie, a z grafiku wypada dwóch najbardziej doświadczonych kierowców.

Ten, który miał jechać z premier, idzie na zwolnienie, a drugi odbiera wolne dni za nadgodziny. Średnio w miesiącu funkcjonariusze mają ich 200, choć nie powinni mieć więcej niż 160. Zapada decyzja, że pancerne audi A8 będzie prowadził funkcjonariusz, który zwykle nie jeździ premier, ale w jednym z dwóch samochodów ochronnych.
- Brakuje mu doświadczenia, ale nie było innego wyjścia. Chyba nie ma nawet wszystkich wymaganych szkoleń, bo na samochód pancerny, którym jeździ premier są specjalne szkolenia - mówi Wirtualnej Polsce oficer BOR. Według niego w grupie ochronnej Szydło jest za mało doświadczonych kierowców i są oni za bardzo obciążeni pracą.

MIEJSCE WYPADKU PREMIER B. SZYDŁO
Użytkownicy Twittera zwracają uwagę, że graficy TVP nie odwzorowali dokładnie miejsca wypadku z udziałem premier Szydło. W animacji nie uwzględnili podwójnej linii ciągłej, na ulicy, gdzie rządowa kolumna wyprzedzała fiata seicento.

JAK DOSZŁO DO WYPADKU
Wygląd opancerzonej rządowej limuzyny po piątkowym wypadku z udziałem premier wskazuje, że zderzenie z drzewem musiało być bardzo silne. Szefowa rządu podróżowała środkową limuzyną rządowej kolumny, zabezpieczanej przez dwa inne auta. O godzinie 18.55 samochody minęły rondo i wjechały w ulice Powstańców Śląskich. Kilkadziesiąt sekund później kolumna dojeżdżała już do skrzyżowania z ulicą Orzeszkowej. Pierwszy pojazd prowadzący rządową kolumnę tuż przed skrzyżowaniem wyprzedził fiata. Jednak odległość między rządowymi autami musiała być spora, skoro kierowca seicento mógł nie zauważyć kolejnych nadjeżdżających rządowych aut i kontynuował manewr skrętu. Wtedy uderzył w auto, którym podróżowała premier. Funkcjonariusz BOR odbił w lewo, zjechał na pobocze i uderzył w drzewo.

WYPADEK POD ZNAKIEM ZAPYTANIA
Według świadków nie było słychać żadnego sygnału dźwiękowego, nikt nie widział również, żeby ta kolumna miała światło czerwone, które służy do oznakowania pilotażu - powiedział w TVN24 Paweł Wodniak z redakcji faktyoswiecim.pl. Jego zdaniem mogło dojść do błędów przy organizacji przejazdu premier Beaty Szydło.

PROWADZĄCY SAMOCHÓD PREMIER SZYDŁO ZACHOWAŁ SIĘ JAK NIEDZIELNY KIEROWCA
"Kierowca musi uniknąć zdarzenia, a ten kierowca zachował się jak kierowca niedzielny, który wyjeżdża raz na jakiś czas" – powiedział Jerzy Dziewulski. Były antyterrorysta skomentował w ten sposób zachowanie kierowcy limuzyny premier Beaty Szydło. "Trzeba zakładać że coś takiego może się wydarzyć. Zasada jest taka, że po prostu jedzie się dalej" – dodał Gromosław Czempiński, były szef UOP.

TO NAGRANIE PODWAŻA WERSJĘ MSWiA
Przedstawiciele oświęcimskiego warsztatu, położonego ok. 500 metrów od miejsca wypadku auta z rządowej kolumny, wiozącego premier Beatę Szydło, przesłali do TVN24 nagranie z monitoringu. Widać na nim przejazd rządowej kolumny. Według TVN24 nagranie to podważa oficjalną wersję tego zdarzenia. Na nagraniu widać pierwsze auto kolumny jadące z włączoną sygnalizacją świetlną. Za nim, w dość znacznej odległości jedzie drugi samochód - to nim przewożono premier Beatę Szydło. Auto to nie ma włączonej sygnalizacji świetlnej. Odległość między pierwszym wozem, a samochodem w którym jechała premier Szydło jest dość znaczna - według TVN 24 wynosiła ponad 30 metrów. Według gościa stacji Jerzego Dziewulskiego, byłego szefa ochrony prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego, ta odległość mogła być jeszcze większa - mogła sięgać nawet 70 metrów. Z nagrania wynika również, że samochód, którym jechała premier, nie miał włączonego tzw. koguta. Matka podejrzewanego o spowodowanie wypadku 21-latka twierdziła wcześniej, że jej syn zauważył pierwszy - prawidłowo oznakowany samochód. Kobieta twierdziła, że ponieważ drugie auto z kolumny nie używało tzw. koguta, jej syn postanowił wykonać manewr skrętu w lewo. Wówczas doszło do wypadku.

KIEROWCA BOR PONOSI ODPOWIEDZIALNOŚĆ WS WYPADKU, KIEROWCA SEICENTO JEST KOZŁEM OFIARNYM
Były oficer GROM, podpułkownik Andrzej Kruczyński nie ma wątpliwości, kto ponosi winę ws. wypadku kolumny rządowej w Oświęcimiu. - Kierowca BOR odpowiada za bezpieczeństwo VIP-a, innych reakcji byśmy oczekiwali, niż takiej, która kończy się uderzeniem w drzewo. To był najgorszy wariant. Takich sytuacji funkcjonariusze mają na co dzień kilka, kilkanaście. Kruczyński uważa, że 21-letni kierowca seicento jest w tej sytuacji "kozłem ofiarnym", a postawienie mu zarzutów już kilkanaście godzin po wypadku jest dziwne. - Po jednej stronie są profesjonaliści, po drugiej - obywatel. Coś tu zawiodło, może procedury BOR - uważa ekspert ds. bezpieczeństwa.



TAK JEŹDZI KOLUMNA BOR
  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    0
  • obrazy
    2
  • pliki wideo
    0
  • pliki muzyczne
    0

2 plików
1,19 MB




Deebra

Deebra napisano 19.02.2024 22:07

zgłoś do usunięcia

Przebaczenie jest darem łaski Bożej. Przebaczenie - najtrudniejsza miłość.

Jezu ufam Tobie

Są kwiaty, które kwitną tylko na pustyni, gwiazdy, które widać tylko na obrzeżu miasta.
Są doświadczenia Boskiej miłości, którymi jesteśmy obdarowani tylko w wielkim opuszczeniu, na krawędzi zwątpienia.

Gertruda von le Fort
💕
... Dobrego wieczorku i spokojnej nocki życzę ) ...
Deebra

Deebra napisano 21.02.2024 09:55

zgłoś do usunięcia

Miłosierdzie czynów nadaje nieodpartą moc miłosierdziu słów.

Jezu ufam Tobie

Świat może być niekiedy groźnym żywiołem - to prawda
- ale człowiek żyjący wiarą i nadzieją ma w sobie siłę Ducha,
aby stawić czoło zagrożeniom tego świata.

św. Jan Paweł II
💕
Dobrego, Bożego dnia życzę, miłości, radości, cierpliwości, pokoju serca z pozdrowieniami ) ...
Deebra

Deebra napisano 13.03.2024 20:40

zgłoś do usunięcia

Szczęśliwy lud, co umie się radować,
chodzi, o Panie, w świetle Twego oblicza.
Cieszą się zawsze Twoim imieniem,
wywyższa ich Twoja sprawiedliwość.
Bo Ty jesteś blaskiem ich potęgi,
a Twoja przychylność moc naszą podnosi.

Ps 89, 16-18
Jezu ufam Tobie

Piękne i dobre myśli mogą odmienić duszę i ciało ...

Pokoju serca, miłości, piękna, błogosławionego dobrego wieczorku i spokojnej nocki ) ...

Musisz się zalogować by móc dodawać nowe wiadomości do tego Chomika.

Zaprzyjaźnione i polecane chomiki (122)Zaprzyjaźnione i polecane chomiki (122)
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności