-
601 -
1141 -
283 -
308
5437 plików
1243,18 GB
Główną bohaterką Gray Matter jest niejaka Samantha Everett, młoda Amerykanka, podróżująca po Europie w poszukiwaniu szczęścia i swego miejsca na ziemi. Dziewczyna zwiedza kolejne miejscowości, zarabiając wykonywaniem sztuczek magicznych na ulicach. Pewnego deszczowego dnia Samantha staje pod drzwiami posiadłości doktora Dawida Stylesa, ekscentrycznego neurobiologa, a przy tym odludka i samotnika (jego żona tragicznie zmarła kilka lat wcześniej). Sam zostaje asystentką naukowca i pomaga mu w prowadzeniu badań. A eksperymenty są to niezwykłe, bowiem Styles zajmuje się zgłębianiem tajemnic ludzkiego umysłu, zadając pytania o siłę jego oddziaływania, sposób postrzegania świata i rzeczywistości itp. W kolejnych rozdziałach gry sterujemy na przemian obiema postaciami. Pierwszym zadaniem nowej asystentki jest znalezienie i sprowadzenie do siedziby naukowca szóstki studentów, mających pełnić rolę królików doświadczalnych. W swym posępnym dworze neurobiolog przeprowadza szereg działań mających potwierdzić tezę, że pewne czynności można wykonać samą mocą umysłu. W późniejszej fazie gry Samantha odkrywa kilka sekretów związanych z mroczną posiadłością i jej właścicielem. Mamy również do czynienia z zagadkowym pojawianiem się ducha żony Dawida. Gra składa się z kilku etapów prezentowanych w stylu właściwym dla dawnych przygodówek Sierry. Oznacza to, że w każdym rozdziale mamy szereg zadań do wykonania, a kolejność ich rozwiązywania zależy tylko od nas. Jak to zwykle w przygodówkach bywa, bardzo ważne są tu zagadki i wyzwania, przed którymi stają główni bohaterowie. W Gray Matter mamy ich kilka rodzajów, wśród których typowe dla gatunku odkrywanie właściwego zastosowania dla znajdowanych przedmiotów schodzi na plan dalszy. Zamiast tego ważną rolę pełnią łamigłówki tzw. Klubu Dedala, wymagające pewnej wiedzy, bystrości umysłu i umiejętności rozwiązywania rebusów. Drugim typem zagadek są sztuczki iluzjonistyczne, których opisy znajdujemy w specjalnej księdze Sam i które wymagają rekwizytów nabywanych w magicznym sklepiku. Z kolei w skórze Davida działamy w bardziej naukowym otoczeniu, przy pomocy ciekawych, nietypowych urządzeń, a także komputera. Wzorem Gabriela Knighta w nagrodę za postępy w grze otrzymujemy punkty. Oprócz czynności niezbędnych do ukończenia gry system premiuje też dokładną eksplorację świata i eksperymentowanie z interaktywnymi elementami, nagradzając gracza punktami bonusowymi. Po naciśnięciu spacji pojawiają się napisy sygnalizujące wszystkie interaktywne miejsca w danej lokacji, więc nie ma mowy o przeszukiwaniu ekranu piksel po pikselu. Z tym wszystkim współgra dobrze przemyślana mapa. Wyświetlane są na niej możliwe do odwiedzenia miejsca, a kolor czcionki w ich nazwie informuje, czy coś jeszcze zostało tam do zrobienia. Złote litery oznaczają, że w danym miejscu wciąż należy coś zdziałać, by móc ukończyć rozdział. Kolor srebrny pokazuje, że pozostały tam tylko zadania bonusowe, a na szaro zaznaczone są lokacje, gdzie niczego więcej już nie dokonamy. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, oszczędzające nam włóczenia się bez celu po wszystkich możliwych miejscówkach. |
* 3% DANYCH NAPRAWCZYCH – 1. Ściągnij wszystkie party gry; – 2. Wypakuj za pomocą Winrar; – 3. Otrzymany obraz *iso zamontuj w wirtualnym napędzie np. Daemons Tools lub wypal płytkę; – 4. Zainstaluj; – 5. Skopiuj crack który znajduję się w obrazie płyty 'PROPHET' do folderu z zainstalowaną grą; – 6. Można uruchomić grę; |
by kamiluuu©
- sortuj według:
-
0 -
0 -
0 -
0
6 plików
5,28 GB