Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
yumen
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Krzysek

widziany: 3.05.2020 21:43

  • pliki muzyczne
    16524
  • pliki wideo
    782
  • obrazy
    11340
  • dokumenty
    12265

49415 plików
1113,25 GB

Ukryj opis
  • 270 KB
  • 6 gru 11 17:02
In April 1862, the stage was set for one of the greatest locomotive chases in history. Union forces planned to steal a train and travel at high speed to Chattanooga, Tennessee, disabling the line as they went, in order to cut off vital rail supplies to the Confederate stronghold of Atlanta, Georgia, some 100-plus miles to the southwest. What they hadn’t banked on was the dogged determination of one man – train conductor William Fuller – who, after realizing his train had been stolen, began a frantic pursuit, first by handcar, then by top-speed locomotive, dealing with derailments by running miles on foot to the next station, and single-handedly removing drag ties from the track in front of his train. The raiders were so hotly pursued that they had no time to inflict serious damage on the tracks and could not stop to gather more fuel. Just north of Ringgold, some miles south of Chattanooga, The General ran out of wood and the raiders scattered into the forested Appalachian Mountains. All were captured within days and sentenced to death. Discover the history of one of the most colourful and dramatic episodes of the Civil War.

zachomikowany

  • 212 KB
  • 6 gru 11 17:02
This book covers all the 'railway wars' - the US Civil War, the Franco-Prussian War and the two World Wars - are given detaiiled coverage in a book that is essential reading for railway enthusasts and military historians alike.

zachomikowany

  • 31,3 MB
  • 6 gru 11 17:02

zachomikowany

  • 181 KB
  • 6 gru 11 17:02

zachomikowany

  • 22 KB
  • 6 gru 11 17:02
"Красная звезда" (Krasnaja zwiezda KZ-1)

Ciężka drezyna pancerna "Krasnaja Zwiezda" została zbudowana w lutym 1942 r. w Kolomieńskich Zakładach Budowy Parowozów im. Kujbyszewa. Konstruktorem drezyny był inżynier Lebiedieński.

Projekt zakładał maksymalne wykorzystanie podzespołów czołgowych, w tym przypadku czołgu KW. Dwa typowe silniki z przekładniami zapewniały prędkość 47 km/h (każdy silnik służył do poruszania się w inną stronę).

Uzbrojenie złożone z armaty 76,2 mm (F-34) umieszczonej w typowej wieży czołgu KW, uzupełniały 4 karabiny maszynowe [dwa w wieży, dwa w kadłubie po bokach] i jeden przeciwlotniczy. Niestety w czasie jazd próbnych drezyna wykazała zbyt wiele wad i nie została przyjęta do produkcji seryjnej.

Dane techniczne:
Długość - 11,72 m;
Szerokość - 2,48 m;
Wysokość - 2,7m;
Uzbrojenie: 1 armata 76,2 mm;
4 karabinów maszynowych DT 7,62 mm;
1 karabinu maszynowego DSzK 12,7 mm na podstawie przeciwlotniczej;
Pancerz: kadłub 45-20 mm,
wieża 82-40 mm;
Napęd: 2 silniki wysokoprężne W-2K o mocy 600 kM;
Prędkość 43 km/h (w każdą stronę);
Załoga 8 ludzi.

zachomikowany

  • 185 KB
  • 6 gru 11 17:02
Heavy scout car train

These heavy armored rail cars were introduced in 1944 and saw service in Russia and Yugoslavia, and after the war Czechoslovakia used some until the mid 50s. Although each of these cars were self propelled and could, if necessary run independently, they were designed to operate in a train of about 20 cars. But, in practice the self propelled rail cars often did operate independently or in small numbers, due to battle conditions and fuel shortages. The s.SP's were produced by Steyer in 1944 and 1945, for the Deutsche Reichsbahn. They weighed approximately 18 ton, with 20mm armor plate. They were powered by a air cooled 76-HP Steyer motor which was a bit inefficient to move such a heavy car. They could operate singly, but the Reichsbahn had envisioned them to be in a complete Armored Train (Artillerywagen, Infantriewagen, AA Flakwagen).

zachomikowany

  • 221 KB
  • 6 gru 11 17:02
Pociąg Pancerny Nr 2, Pociąg Pancerny "Śmiały", Pociąg pancerny Nr 53 - pierwszy i najbardziej znany polski pociąg pancerny (wcześniej, przed odzyskaniem niepodległości, w dniach 10 lutego - 10 maja 1918, walczył improwizowany pociąg pancerny Związek Broni).

Służył kolejno w armiach:

* Austrii
* Polski - od 1 listopada 1918 do 22 września 1939 (kapitulacja Lwowa)
* ZSRR (75 Pułk NKWD) - do 7 lipca 1941
* Niemiec - do 10 czerwca 1944 - skreślenie ze stanu

Pierwszy skład powstał na bazie taboru zdobytego 1 listopada 1918 r pod Krakowem.

Zdobyty tabor:

* parowóz opancerzony typu 377 (2 szt.):
o 377-117 – użyty w pociągu Śmiały
o 377-402 – użyty w pociągu Piłsudczyk
* wagon artyleryjski (2 lub 3 szt.):
o 141164 – użyty w pociągu Śmiały
o 141455 – użyty w pociągu Piłsudczyk
o 148066
* wagon szturmowy:
o 140866 – użyty w pociągu Piłsudczyk
o 150060 – użyty w pociągu Śmiały
* platformy kontrolne

Pociąg brał udzial w konflikcie polsko-ukraińskim w 1918 r. Od 1928 na składzie 2 Dywizjonu Pociągów Pancernych w Niepołomicach. Zmobilizowany z końcem sierpnia 1939 roku, stacjonował w Swoszowicach pod Krakowem (opuścił stację Kraków-Płaszów 26 VIII), przydzielony został do Wołyńskiej Brygady Kawalerii (bocznica stacji Siemkowice) operującej w ramach Armii „Łódź", a następnie przydzielony do Armii „Prusy" i „Modlin". Pociąg brał udzia w bitwie pod Mokrą; przedostał się do Brześcia (zob. Obrona twierdzy brzeskiej (1939)), a następnie przez Kowel w okolice Lwowa, gdzie wziął udział w obronie miasta. Po kapitulacji przed najeźdźcą sowieckim 22 września pociąg, opuszczony przez załogę, został zajęty przez wojska radzieckie.

zachomikowany

  • 281 KB
  • 6 gru 11 17:02
Pociąg Pancerny "Piłsudczyk" (Pociąg Pancerny Nr 1 i 52) - pociąg pancerny Wojska Polskiego II RP.

W 1918 r. na stacji Prokocim koło Krakowa zdobyto nieuszkodzony, nowoczesny, austro-węgierski pociąg pancerny, składający się z dwóch wagonów czołowych-artyleryjskich, dwóch wagonów piechoty i jednego szturmowego. Ze składu tego pociągu zorganizowane zostały dwa pociągi pancerne: "Piłsudczyk" (P.P. nr 1) i "Śmiały" (P.P. nr 2), które wzięły udział w walkach o Lwów.

W 1921 r. załoga pociągu wzięła udział w III powstaniu śląskim, między innymi w walkach o Kędzierzyn, w których straciła 20% stanu osobowego.

W 1927 r. przeniesiony został z Dywizjonu Szkolnego Pociągów Pancernych do nowo powstałego 2 Dywizjonu Pociągów Pancernych w Niepołomicach. Był pociągiem manewrowym (utrzymywanym w gotowości także w okresie pokoju). Tuż przed wojną stacjonował w Siemkwicach.

We wrześniu 1939 został przydzielony do Armii "Łódź" (hasło-kryptonim „Baszta") przy 30 Dywizji Piechoty. Pociąg brał udział ciężkich walkach w okolicach Warszawy. 20 września 1939 roku przy niemożliwości dalszego przebicia się pociąg został przez załogę opuszczony i zniszczony w okolicach miejscowości Mrozy na linii Warszawa-Brześć nad Bugiem. Żołnierze pociągu po nieudanej próbie dotarcia do Warszawy w ramach grupy płk. M. Prus-Więckowskiego, weszli w skład SGO Polesie gen. Kleeberga i walczyli pod Kockiem.

Dowódcy pociągu

* kpt. Stanisław Tabisz (1918-1919)
* por. art. Jan Witold Komorowski (od 1 XI 1922 [1])
* kpt. art. Janusz Józef Grzesło (p.o. od XI.1926 [2])
* kpt. Mikołaj Gonczar

Skład pociągu

* parowóz opancerzony nr 377.402
* wagon szturmowy zaopatrzony w radiostację RKDP/P
* 2 wagony artyleryjskie
* 2 platformy na końcach składu

Uzbrojenie

Pociąg był uzbrojony w arm. wz. 02/26 i haub. wz. 14/19A, a także wyposażony w czołgi R-17FT oraz TK-3.

zachomikowany

  • 229 KB
  • 6 gru 11 17:02
Pancerna drezyna Tatra T-18, stanowiła wyrób Zakładów Motorowych Ringhoffer-Tatra, założonych w Koprivnice w 1897 roku. Budowę drezyny oparto na opancerzonym podwoziu wcześniejszego wzoru, tj. T-14, a samą konstrukcję zakończono w 1925.
Drezyna nie spotkała się ze szczególnym zainteresowaniem strony czechosłowackiej, która to zakupiła jedną sztukę (numer D2001), która używana była jako środek zwiadu. Stało sie tak zapewne wobec szczupłości czechosłowackich wojsk kolejowych. Po kapitulacji Czechosłowacji, czechosłowacka drezyna została przejęta przez Niemców i wcielona w skład jednego z pociągów pancernych. Jej szlak bojowy zakończył się najprawdopodobniej na Ukrainie.

W Polsce

Polska była jedynym krajem, po Czechosłowacji, który zdecydował się na zakup drezyn marki Tatra. Kontrakt podpisano w roku 1926 i obejmował on dostawę 6 drezyn pancernych wraz z częściami zapasowymi. Cena jednej sztuki z dostawą wynosiła 94.300 koron, czyli 14,710 zł. Pojazdy przybyły w listopadzie 1926 roku i wcielone zostały do szkolnego dywizjonu pociągów pancernych w Jabłonnie k/Warszawy.

Po przeprowadzeniu pierwszych prób oceniono je stosunkowo krytycznie. Od razu pojawia się tu pytanie dlaczego nie sprowadzono wcześniej jednej sztuki do prób poligonowych, jak zwykle to miało miejsce. "Tatry" były powolne, miały zbyt niskie przyśpieszenie, co spowodowane było słabą jednostką napędową.
Potrzeby wojsk kolejowych zdecydowały jednak o dalszym zakupie drezyn pancernych. Sprowadzono więc do kraju kolejne 9 sztuk, jednak bez opancerzenia. Te zlecono Centralnym Warsztatom Samochodowym, według planów dostarczonych przez stronę Czeską. Istnieją domniemania, iż mogły one różnić się nieco od oryginalnych drezyn, gdyż zwykle przy takich okazjach wprowadzano własne usprawnienia.

"Tatry" używane były w obu dywizjonach pociągów pancernych. Niektóre z nich nosiły nazwy własne. Dużo wskazuje też na to, iż pod koniec lat trzydziestych wyposażono je w radiostacje N2/C. Jako środek łączności na pewno służyły tarcze sygnałowe. Zrodził się także nigdy nie zrealizowany pomysł zamontowania na Tatrach wieżyczki adaptowanej z samochodu pancernego wz.29. Uzbrojenie miało by stanowić działo 37 mm SA-18 Puteaux oraz jeden lub dwa k.m. wz.25. Wszelkie plany modernizacji zarzucono, gdyż "Tatry" miały być zastąpione przez drezyny typu R i TK. Wycofane "Tatry" najprawdopodobniej miały wrócić na potrzeby szkolenia wojsk kolejowych.
Wiadomo, iż niektóre pojazdy posiadały nazwy własne. Na chwilę obecną znamy jedynie nazwy "Osa" i "Żuk".

zachomikowany

  • 163 KB
  • 6 gru 11 17:02
Pierwsze próby z samobieżnym wagonami pancernymi miały miejsce w Rosji już w czasie I Wojny Światowej. W zakładach Kirowskich w Leningradzie pod koniec lat 30-tych skonstruowano pancerny wagon motorowy MBW-2 uzbrojony w 3 działa 76 mm, ustawionych w obrotowych wieżach takiego samego typu jak w czołgach "T-28". Była to bardzo nowatorska konstrukcja, potencjałem bojowym porównywalna z etatowym pociągiem pancernym (3 działa zamiast 4), jednakże górująca nad "Broniepojezdem" innymi zaletami. Po pierwsze długość MBW-2 wynosiła 19 m. czyli 1/3 długości etatowego wówczas pociągu pancernego typu BP-35, który bez platform kontrolnych miał 58 m. Prędkość maksymalna obloczona była na 120 km/h. Było to za dużo w stosunku do potrzeb, gdyż prowadzenie ognia przy takiej prędkości było raczej niemożliwe, ale dawało dużą swobodę przy przemieszczaniu się.

zachomikowany

  • 126 KB
  • 6 gru 11 17:02
Działo kolejowe K 5 (E) Leopold

The Krupp K5 series were consistent in mounting a 21.5 m long gun barrel in a fixed mounting with only vertical elevation of the weapon. This gondola was then mounted on a pair of 12-wheel bogies designed to be operated on commercial and military rails built to German standards. This mounting did not permit any degree of horizontal traverse, but instead the carriage had to be aligned on the rails first, with only minimal fine levelling capable once halted. Hence the gun could only fire at targets tangential to an existing railway track.

To track targets needing greater traverse either a curved length of railway was used with the gun shunted backwards or forwards to aim; a cross-track was laid with the front bogie turned perpendicular to the rest of the gun and moved up and down the cross-track to train the weapon; or for 360 degree traverse, the so-called "Vögele Turntable" could be constructed, consisting of a raised rail section (the "firing bed") carrying the gun, running on a circular track with a central jack to raise the gun during traverse and to take some of the enormous weight.

The main barrel of the K5 is 283 mm in calibre, and is rifled with twelve 7 mm grooves. These were originally 10 mm deep, but were shallowed to rectify cracking problems.

History

The K5 was the result of a crash program launched in the 1930s to develop a force of railway guns to support the Wehrmacht by 1939. K5 development began in 1934 with first testing following in 1936 at the Firing Test Range Rügenwalde-Bad (German: Schießplatz Rügenwalde-Bad) in Farther Pomerania at the South coast of the Baltic Sea. Initial tests were done with a 150 mm barrel under the designation K5M.

Production led to eight guns being in service for the Invasion of France, although problems were encountered with barrel splitting and rectified with changes to the rifling. The guns were then reliable until the end of the war, under the designation K5 Tiefzug 7 mm. Three of them were installed on the English Channel coast to target British shipping in the Channel, and proved successful at this task.

Towards the end of the war, development was done to allow the K5 to fire rocket-assisted projectiles to increase range. Successful implementation was done for firing these from the K5Vz.

A final experiment was to bore out two of the weapons to 310 mm (12.2") smoothbore to allow firing of the Peenemünder Pfeilgeschosse arrow shells. The two modified weapons were designated K5 Glatt.

Several other proposals were made to modify or create new models of the K5 which never saw production. In particular, there were a number of plans for a model which could leave the railway by use of specially modified Tiger II tank chassis which would support the mounting box in much the same manner as the railway weapon's two bogies. This project was ended by the defeat of Germany.

zachomikowany

  • 257 KB
  • 6 gru 11 17:02
Niemcy podczas II wojny światowej wprowadzili do służby szynowy pojazd pancerny tzw. Panzertriebwagen. Była to lokomotywa napędzana silnikiem dieslowskim z U-Bota z przekładnią hydrauliczną Voith. Wyposażona była w dwa stanowiska artyleryjskie umieszczone na dwóch nie napędzanych platformach - stanowiskach umieszczonych na początku i końcu lokomotywy. Składy te miały wspomóc walczące oddziały na froncie wschodnim.
Panzertriebwagen Nr.16 został zbudowany w oparciu o lokomotywę spalinową typu WR550 D14 z silnikiem o mocy 405 KW (550 KM). Ten typ lokomotywy został zbudowany w latach 1939 - 1941. W roku 1942 lokomotywę WR550 D14 opancerzono (grubość od 20 do 85 mm). Po opancerzeniu lokomotywy okazało się, że pociąg ma zbyt duży nacisk na oś. Konieczne było zmniejszenie jej ciężaru. W celu obniżenia nacisku na oś zbudowano dwie platformy artyleryjskie, na których początkowo miały być zamontowane działka przeciwlotnicze kalibru 20 i 37 mm. Ostatecznie uzbrojenie pancernego wagonu motorowego stanowiły dwie armaty 7,62 cm FK 295/1 umieszczone w standardowych wieżach, takich jak w pociągach pancernych typu BP42. Taki typ pociągu pancernego dysponował dużą siłą ognia, miał większe możliwości operacyjne i był bardziej samodzielny. Wielkie składy tradycyjnych pociągów pancernych wymagały dobrego stanu torowiska, wytrzymałych mostów, a w przypadku uszkodzenia lokomotywy cały skład był unieruchomiony. W 1943 roku PzTrWg 16 był jednostką rezerwową, kilkakrotnie był używany do patrolowania terenów zagrożonych przez partyzantów. Wiosną i latem 1944 roku operował w ramach Grupy Armii "Środek". Brał udział w walkach pod Rawą Ruską i Lublinem. Zagrożony odcięciem otrzymał rozkaz przebazowania do Radomia. W sierpniu i we wrześniu 1944 roku działał z Kielc patrolując linie kolejowe do Krakowa, Skarżyska nad Kamienną i Radomia. Po rozpoczęciu zimowej ofensywy przez Armię Czerwoną Panzertriebwagen Nr.16 toczył boje w rejonie Kielc. Po wycofaniu się przez Olkusz, Jaworzno - Szczakową został wyremontowany w Gliwicach. Później został poddany gruntownemu remontowi w jednym z zakładów kolejowych w Rzeszy. W kwietniu 1945 roku pociąg brał udział w walkach pod Neu Ruppin, a w dniach 1-2 maja 1945 roku nieuszkodzony został zdobyty pod Neustadt Dosse.
Po wojnie Panzertriebwagen Nr.16 trafił do Ludowego Wojska Polskiego. Stacjonował w Przemyślu i w Sanoku - Zagórzu, gdzie został przezbrojony w rosyjskie armaty. Wchodził w skład jednostki wojskowej Nr.4194. Brał udział w walkach z oddziałami Ukraińskiej Armii Powstańczej.

zachomikowany

  • 297 KB
  • 6 gru 11 17:02
During World War 2, the German war machine relied on railways to provide forces at the front with weapons and supplies. These rail lines of communication were especially critical on the Russian Front where roads were few and far between. While these rail lines provided the Germans with the ability to move men and materiel quickly, Russian forces regularly tried to interdict these supply lines by land and by air. These threats to the German lines of communication lead to a number of unique solutions to protect the trains. Against air threats, FlaK guns were mounted to rail cars, then these led up to armored emplacements atop rail cars to increase survivability for the gun crews.

Threats from Soviet ground forces ranged from infantry to armored assaults. To defend against the latter threat, the Gernans employed surplus tank turrets on armored rail cars. One of the more lethal combinations was the Triebwagen 51 that was armed with two Panzer IV Ausf.H or Ausf.J turrets atop a sizeable rolling bunker. These Panzer IV turrets were armed with the 75mm KwK 40 L/48 main gun which was effective against most of the armored threats likely to be encountered.

zachomikowany

  • 229 KB
  • 6 gru 11 17:02
Tank destroyer wagon

Wagon przeciwpancerny (Panzerjaegerwagen), z armatą ppanc 7.5cm KwK-40 (75mm) w wieży czołgu PzKpfw-IV

zachomikowany

  • 123 KB
  • 6 gru 11 17:02
Книга посвящена тесному сотрудничеству воинов Красной Армии и советских железнодорожников в годы Великой Отечественной войны. Рассказано о строительстве броневых поездов на прифронтовых железнодорожных узлах, в цехах заводов Наркомата путей сообщения. Приводятся многочисленные примеры мужества и героизма добровольцев-железнодорожников , сражавшихся на бронепоездах в дни обороны Ленинграда, Одессы, Киева, Севастополя, в битвах под Москвой, Сталинградом, при освобождении стран Восточной Европы.

zachomikowany

  • 302 KB
  • 6 gru 11 17:02
The American Civil War was the world's first full-blown 'railroad war'. The well-developed network in the North was of great importance in serving the Union armies' logistic needs over long distances, and the sparser resources of the South were proportionately even more important. Both sides invested great efforts in raiding and wrecking enemy railroads and defending and repairing their own, and battles often revolved around strategic rail junctions. Robert Hodges reveals the thrilling chases and pitched battles that made the railroad so dangerous and resulted in a surprisingly high casualty rate. He describes the equipment and tactics used by both sides and the vital supporting elements - maintenance works, telegraph lines, fuel and water supplies, as well as garrisoned blockhouses to protect key points. Full-colour illustrations bring the fast-paced action to life in this fascinating read; a must-have volume for rail and Civil War enthusiasts.

zachomikowany

  • 174,1 MB
  • 6 gru 11 17:02

zachomikowany

  • 254 KB
  • 6 gru 11 17:02
"Мы мирные люди, но наш бронепоезд стоит на запасном пути..." - эта песня, которую перед войной распевала вся страна, оказалась пророческой: именно Великой Отечественной суждено было стать последней великой войной бронепоездов - в 1941-1945 гг. в боевых действиях активно участвовали более 200 "стальных крепостей" Красной Армии. И хотя многие теоретики считали этот род войск безнадежно устаревшим, советские бронепоезда на деле доказали свою высокую боевую эффективность, особенно в первый период войны, когда их строительство приняло по-настоящему массовый характер, - и по количеству, и по качеству бронепоездов СССР превзошел всех остальных участников Второй Мировой, вместе взятых!
Однако до сих пор данная тема фактически не освещена в отечественной литературе. Эта книга - первая. Собирая материал для нее более 20 лет, обработав и проанализировав колоссальный объем информации, проследив боевой путь всех "сухопутных броненосцев" Красной Армии, ведущий историк бронетехники создал не просто лучшую, а единственную на сегодняшний день энциклопедию бронепоездов Великой Отечественной.

zachomikowany

  • 135 KB
  • 6 gru 11 17:02
Eisenbahn-geschuize stehen einen äußerst interessanten, wenn auch heute abgeschlossenen Teil der Entwicklung schwerster Artillerie zwischen dem amerikanischen Bürgerkrieg und dem Beginn des modernen Raketen-Zeitalters dar. zumal sie gerade in beiden Welt­kriegen eine bedeutsame, wenn auch allmählich abnehmende Rolle als bewegliches schweres Flachfeuer, in der Kuvtcmerteidigung und als schwerste Fernkampf-Artillerie zur Schwerpunktbildung gespielt haben. Die Eisenbahn ist - nächst Wagen und Schiff - das erste Ver­kehrsmittel der Neuzeit, das vor Auto und Flugzeug nicht nur be­waffnet, sondern eng verknüpft mit dem technischen Fortschritt der Industrie für eine ganze Epoche in eine schlagkräftige Waffe umge­wandelt wird.
Die epochemachende Nutzung von Eisenbahnwagen als Geschütz-Lafette erlaubte zum ersten Male den beweglichen Einsatz großkalib­riger Rohre, ehe es entsprechende Fahrgestelle. Straßen und Moto­ren gab. war allerdings abhängig von dem Vorhandensein eines mög­lichst engmaschigen Schienen-Netzes und einer frühzeitigen wie sorg­samen Vorbereitung der jeweiligen Feuerstellung, ein Nachteil, der aber durch massive Wirkung und nach und nach wachsende Schuß­weiten mehr und mehr ausgeglichen wird.

zachomikowany

  • 159 KB
  • 6 gru 11 17:02
Das 1986 erschienene Heft "Deutsche Panzerzüge im Zweiten Weltkrieg"' hat als erste und bislang auch einzige Publikation über diese Spezialwaffe derartigen Anklang ge­funden, daft es nicht nur innerhalb kurzer Zeit vergriffen war, sondern auch weltwei­te Beachtung fand. Es haben sich daraufhin viele ehemalige Angehörige der Panzer­züge an mich gewandt, und mit deren Hilfe und intensiver eigener Forschungsarbeit ist es gelungen, trotz des Fehlens zureichender amtlicher Unterlagen sowohl die Bau-wie die Einsatzgeschichte der deutschen Panzerzüge weitgehend aufzuklären. Ich freue mich daher, daß mir der Verlag die Gelegenheit gibt, dieses nun viel umfassen­dere Wissen in Form eines kurzen Abrisses in einem neuen Heft zu dieser Thematik zu präsentieren. Da die Grundzüge der Entwicklung bereits im ersten Heft richtig wiedergegeben wurden, konnte dieser allgemeine texdiche Aufbau übernommen wer­den, jedoch wurden die neu gewonnenen Erkenntnisse eingearbeitet, was abge­sehen vom ersten Kapitel erhebliche Umänderungen bedingte. Im Bildteil wird — den Grundsätzen des Verlages entsprechend — fast ausnahmslos neues Material gebo­ten, wobei das Schwergewicht nun eher auf die Einsatzgeschichte, denn auf die tech­nische Entwicklung, die ja im ersten Heft dargestellt wurde, gelegt ist. Lediglich da. wo auch im Bildteil Korrekturen vonnöten waren und diese nicht mit anderen Fotos zu belegen sind, werden Wiederholungen gebracht. - Der Autor hofft damit, nun eine zwar knappe, aber schlüssige und zutreffende Geschichte der Panzerzüge vorle­gen zu können. Er arbeitet weiter an einer ausführlichen Darstellung dieser Materie. Deshalb ist er auch jetzt noch für jede ergänzende und korrigierende Information dankbar

zachomikowany

  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    32
  • obrazy
    52
  • pliki wideo
    2
  • pliki muzyczne
    0

87 plików
1,51 GB




ginger.86

ginger.86 napisano 17.09.2015 14:20

zgłoś do usunięcia
SERIALE 2015 FILMY NOWOŚCI 2015 ZAPRASZAM
anya-86-filmy

anya-86-filmy napisano 4.10.2015 12:18

zgłoś do usunięcia
SERIALE POLSKIE I ZAGRANICZNE - 2015 , FILMY NOWOŚCI 2015 ZAPRASZAM
tukaz

tukaz napisano 4.12.2015 10:24

zgłoś do usunięcia
lovespeech.pl

lovespeech.pl napisano 22.08.2017 00:03

zgłoś do usunięcia
hosting
wagnerka9595

wagnerka9595 napisano 21.09.2019 18:25

zgłoś do usunięcia
obrazek
pablo2207

pablo2207 napisano 27.12.2019 21:57

zgłoś do usunięcia
Mitsubishi D1550
doyec30638

doyec30638 napisano 24.04.2022 14:11

zgłoś do usunięcia
Super chomik
wapix49040

wapix49040 napisano 14.02.2023 15:53

zgłoś do usunięcia
Super chomik
xejowoy183

xejowoy183 napisano 17.05.2023 06:46

zgłoś do usunięcia
Zapraszam

Musisz się zalogować by móc dodawać nowe wiadomości do tego Chomika.

Zaprzyjaźnione i polecane chomiki (68)Zaprzyjaźnione i polecane chomiki (68)
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności