...I sprawiedliwość dla wszystkich (1979) (Dramat sądowy).jpg
-
## seriale ! ## -
1000 LAT PO ZIEMI -
12 RUND 2 -
AGENCI -
BARBIE -
BIBLIA -
CRISTIADA -
CZERWONY ŚWIT -
DAJĘ NAM ROK -
DnB -
DON JON -
Dowody zbrodni Sezon 3 -
Dowody zbrodni sezon 5 -
DROGÓWKA -
DZWONECZEK -
fiiilmyy -
filmy 2014 -
Gran Torino (2008) -
HD -
INTRUZ -
JACK POGROMCA OLBRZYMÓW -
JESZCZE WIĘKSZE DZIECI -
JEŹDZIEC ZNIKĄD -
KAC VEGAS 3 -
KICK ASS 2 -
KLOPSIKI KONTRATAKUJĄ -
KOLIBER -
KRUDOWIE -
LIKWIDATOR -
MARTWE ZŁO -
MONSTER HIGH -
Muzykaaa -
NIEPAMIĘĆ -
OBECNOŚĆ -
PACIFIC RIM -
PARKER -
PERCY JACKSON MORZE POTWORÓW -
PIONEK -
PLAN UCIECZKI -
PO IMPREZIE -
POLOWANIE NA ŁOWCĘ -
R.I.P.D. AGENCI Z ZAŚWIATÓW -
RAPTURE PALOOZA -
SĘP -
SMERFY 2 -
SPRING BREAKERS -
STACJA SZYFRUJĄCA CHOMIKUJ -
STRASZNY FILM 5 -
SUPERMARKET -
Terminales
![obrazek](http://s25.postimg.org/kegwnx65b/wander2.jpg)
![obrazek](http://s25.postimg.org/lyuib1vfj/catin3.jpg)
![obrazek](http://s25.postimg.org/k167w0wgv/17_mgn1.jpg)
![obrazek](http://s25.postimg.org/ugbh26vrz/Buona_Sera_Mrs_Campbell_1968_lektor.jpg)
CarlosCarla Campbell zbija fortunę na macierzyństwie. W czasie drugiej wojny światowej miała romanse aż z trzema amerykańskimi żołnierzami. Owocem jednego z tych związków jest córka. Sprytna Włoszka powiadamia każdego z kochanków, że jest ojcem dziecka. W ten sposób otrzymuje potrójne alimenty i udaje jej się zebrać pokaźną sumkę. Podstęp może się jednak wydać, jeśli "tatusiowie" postanowią przyjechać w odwiedziny do Włoch. Podstęp może się jednak wydać, gdy "tatusiowie" postanowią przyjechać w odwiedziny do Włoch... Film zdobył 3 Złote Globy w 1969: Najlepsza aktorka w komedii lub musicalu Gina Lollobrigida Najlepsza piosenka "Buona Sera, Mrs. Campbell", wyk. Jimmy Roselli Najlepszy zagraniczny film anglojęzyczny
![obrazek](http://s25.postimg.org/882wbbcrj/Nakarmi_kruki_Cria_Cuervos_1976.jpg)
Carlos Saura w latach siedemdziesiątych zdobył pozycję mistrza nowoczesnego kina psychologicznego; realizował filmy analitycznie przenikliwe, posługiwał się strumieniem świadomości, sugestywnie i płynnie łączył ze sobą realność, wspomnienia i wyobrażenia. Nakarmić kruki to jedno z jego najwybitniejszych dzieł. Akcja rozgrywa się w obrębie rodziny w wielkim domu otoczonym starym ogrodem w śródmieściu Madrytu. Bohaterkami są trzy siostry: jedenastoletnia Isabelle, dziewięcioletnia Ana i pięcioletnia Maité. Główną postacią i narratorką opowieści jest Ana, ciężko przeżywająca brutalność i hipokryzję świata dorosłych, wyrastająca w poczuciu samotności, pełna tęsknoty za zmarłą matką. Film, pomimo że jego bohaterkami są dzieci, skupia się właściwie na dramatach egzystencji. Dzieciństwo – w przeciwieństwie do stereotypów – nie jest tu beztroskie i arkadyjskie, lecz od zarania kaleczone, pełne cierpień, rozczarowań i lęków. Ana dorasta w permanentnym kryzysie, w cieniu śmierci i poczuciu niepewności, szukając azylu w przywołujących matkę imaginacjach. Ten obraz tragizmu losu dopełniają jeszcze wyznania dorosłej Any oraz straszne słowa umierającej matki o pustce i oszustwie. Wielką rolę w dziele Saury odgrywa przejmująca atmosfera – mroczna, tajemnicza i zarazem nostalgiczna. Czujemy skryty wewnętrzny ból, oddychamy aurą odchodzącego czasu. Począwszy od czołówki przewijają się przez ekran stare zdjęcia i albumy – wątłe już ślady życia i silne znaki przemijania. W Nakarmić kruki niebywale misterna jest wielopłaszczyznowa struktura narracji. Akcja rozgrywa się współcześnie, ale komentowana jest przez trzydziestoletnią Anę, więc 20 lat później. Teraźniejszość – w czasie i przestrzeni – jest ewidentnie realna, ale w rzeczywistość nieustannie wkracza wyobraźnia – przywoływana jest nieżyjąca matka, tak jakby tylko zniknęła i w każdej chwili mogła powrócić. Ponadto pomiędzy przeżywaną realność i wyobrażenia mała Ana wprowadza wspomnienia wcześniejszych wydarzeń i obserwacji. Tworzy się w ten sposób wielce skomplikowany lecz przejrzysty monolog wewnętrzny bohaterki. W podwójnej kreacji – matki i dorosłej Any – wystąpiła Geraldine Chaplin – wówczas żona i ulubiona aktorka twórcy. Nakarmić kruki nagrodzono Srebrną Palmą na festiwalu w Cannes w 1976 r.