-
0 -
1520 -
18 -
0
1856 plików
3820,48 GB
„Shadow of the Colossus” to przygodowa gra akcji stworzona przez twórców bestsellerowej produkcji zatytułowanej „Ico”.
Głównym bohaterem gry jest młody chłopak podróżujący na koniu. Dniami i nocami przemierza on tajemnicze ziemie, aby złożyć ciało ukochanej dziewczyny na znajdującym się w opuszczonej dziczy ołtarzu. Kiedy tego dokonuje z nieba uderza potężny piorun. Chłopak natomiast słyszy głosy z niebios mówiące mu, że będzie mógł przywrócić duszę dziewczyny dopiero, gdy oczyści ziemie z posągów kolosów. W opuszczonych okolicach znajduje się tylko chłopiec, jego koń oraz gigantyczne, ruchome golemy pojawiające się z każdym uderzeniem pioruna.
Gracz wcielając się w rolę totalnie zdeterminowanego chłopaka musi zgładzić tajemnicze istoty. Posągi w pewnym stopniu swoimi cechami i wyglądem bardzo przypominają niektóre zwierzęta oraz… ludzi. Kamienne golemy potrafią biegać, skakać, pływać, latać, a nawet rzucać elementami naturalnego otoczenia i całkowicie zdemolować nie jedną budowlę.
Na różne posągi działają rozmaite taktyki. Niektórzy przeciwnicy są odporni na obrażenia zadawane tylko pewnym typem broni, niektórzy muszą zostać pocięci na drobne kawałki, inni tracą energię dopiero, gdy zostaną trafieni w czuły punkt. Nasz bohater nie jest jednak bezbronny. Znakomicie opanował sztukę walki przy wykorzystaniu najróżniejszych broni. Potrafi m.in. wspinać się na posągi, strzelać z łuków oraz wykorzystywać elementy otoczenia, aby zwabić oponentów w pułapkę (zwalić na nich głaz, zepchnąć lub utopić).
Ponadto koń bohatera może służyć jako ruchoma przynęta n przeciwników lub jako szybki środek lokomocji do wydostania się z zagrożonego atakiem miejsca. Posiada on zupełnie odrębny system sztucznej inteligencji. Dzięki temu potrafi biegać samotnie po okolicy uważając, aby nie wpakować się w kłopoty (np. utrzymuje dystans od przeciwników, uważa na elementy otoczenia jak drzewa czy brzeg klifu).
Pierwotnie „Shadow of the Colossus” została zapowiedziana jako „Nico” i miała być bezpośrednią kontynuacją wątków zapoczątkowanych w „Ico”. Podjęto jednak decyzję, że będzie to zupełnie oddzielna produkcja. Fumito Ueda oraz Kenji Kaido odpowiedzialni za przygotowanie obu gier ponownie stworzyli całkowicie unikalny klimat przedstawionego w grze świata. Zarówno szata graficzna jak i oprawa dźwiękowa nawiązują do klimatów średniowiecza. Monumentalne budowle, ogromne przestrzenie oraz szczegółowo odwzorowane postacie. Wszystko odwołuje się do czegoś więcej niż czysta akcja - atmosfera samotności, izolacji i tajemnicy jest tu wszechobecna.
Nie ma plików w tym folderze
-
0 -
0 -
0 -
0
0 plików
0 KB