Gray.Matter.iso.004
-
◄FILMY 3D -
101 Children's Songs Vol.2 -
Alphablocks -
Anno 2070 PL PC -
AUTA 2-CARS 2 2011 PC -PL -
Autobusy -
Baby Jake -
Bajki -
Bajki Bolek i Lolek -
CBeebies -
Chuck i przyjaciele -
DRIVER SAN FRANCISCO 2011 PL PC -
FIFA 12 PL-PROPHET PEŁNA WERSJA PL ISO -
GLOBAL OPS 2011 SKIDROW PL PC -
GTA 4 PL o22y -
Homebrew Browser Guide and Help -
homebrew_browser -
homebrew_browser_v0.3.9b -
Hopla -
HTC TYT II -
iGOView_1.6.1 -
Kaiser_Special_Final_WWE_Fixed -
Mad Dogs -
NBA 2K12 2011 PC -
NFS The Run PL RELOADED-ISO-PC -
Numberjacks -
PES 2012 FULL ENG PC -
pictures -
Piosenki -
RAGE 2011 PL PC SKIDROW -
Samsung TV -
sezon 4 -
Sezon 5 -
Sins of a Solar Empire Trinity PL -
Small potatoes -
Softmod NTSC-U -
Śmierć Orkom 2011 Cracked -
Tom & Jerry -
Trainz Simulator 12 -
Traktor Tom -
Tree Fu Tom -
Two Worlds 2 -
Tygrys Kubus Puchatek -
Uki -
Ultimate-X2.V1 -
unbrick -
WBFSManager3.0.1-RTW-x86 -
wii -
wiiscrubber130kit -
X-Men Origins- Wolverine [2009][PC][ENG]
Gra przygodowa autorstwa Jane Jensen, pisarki i wieloletniej pracownicy firmy Sierra, odpowiedzialnej min. za powstanie słynnej serii Gabriel Knight.
Gray Matter to najnowsze dzieło Jane Jensen, powszechnie uznawanej za jednego z gigantów gier przygodowych, głównie za sprawą trylogii z Gabrielem Knightem w roli głównej. Jej najnowszy tytuł to klasyczna przygodówka z interfejsem point & click, w której animowane w pełnym trójwymiarze postaci, poruszają się w pre-renderowanym środowisku 2D. Za oprawę muzyczną odpowiedzialny jest Robert Holmes, kompozytor (a prywatnie mąż Jensen), twórca ścieżki dźwiękowej do Gabriel Knight.
Główną bohaterką jest niejaka Samantha Everett, młoda Amerykanka, podróżująca przez Europę w poszukiwaniu szczęścia i lepszych dni. Dziewczyna zwiedza kolejne miejscowości, zarabiając wykonywaniem sztuczek i graniem na ulicach. Pewnego deszczowego dnia Samantha staje pod drzwiami siedziby doktora Dawida Stylesa, ekscentrycznego neurobiologa, a przy okazji odludka i samotnika (jego żona zmarła kilka lat wcześniej). Młoda amerykanka zostaje asystentką naukowca i pomaga mu w prowadzeniu badań. A eksperymenty są to niezwykłe, bowiem Styles zajmuje się zgłębianiem tajemnic ludzkiego umysłu, stawiając sobie pytania o jego siłę oddziaływania, sposób postrzegania świata i rzeczywistości itp.
W grze poprowadzimy, naprzemiennie, postaci Sam i Stylesa. Pierwszym zadaniem nowej asystentki jest znalezienie i sprowadzenie do siedziby naukowca szóstki studentów mających pełnić role świnek doświadczalnych. W swoim posępnym dworze, neurobiolog przeprowadza szereg działań mających potwierdzić tezę, głoszącą, że pewne czynności można wykonać tylko i wyłącznie siłą myśli. W późniejszej fazie gry Samantha jest zmuszona odkryć kilka sekretów związanych z mroczną posiadłością i jej właścicielem. Mamy również do czynienia z zagadkowym pojawieniem się ducha zmarłej wcześniej żony Dawida.
Gra składa się z kilku etapów prezentowanych w stylu właściwym dla dawnych przygodówek Sierry. Oznacza to, że na początku rozdziału dostajemy szereg zadań do wykonania, a kolejność ich rozwiązywania zależy tylko od nas. Wzorem Gabriela Knighta w nagrodę za postępy w grze będziemy otrzymywać punkty. By skończyć przygodę, wcale nie musimy jednak uzyskać stuprocentowego wyniku, zamiast tego system ten zachęci do bawienia się przedstawionym światem, eksperymentowania z interaktywnymi elementami oraz poinformuje gracza, czy posuwa się on naprzód. Jak to zwykle w przygodówkach bywa, najważniejszym elementem są zagadki i puzzle, które muszą pokonać główni bohaterowie. W Gray Matter mamy głównie do czynienia z koniecznością odkrywania właściwego zastosowania dla znajdowanych przedmiotów. Poziom trudności nie jest specjalnie wysoki, tak by nawet początkujący gracze mieli radość z gry. Wymagania rosną wraz z postępami w grze – im bliżej do końca tym bardziej skomplikowane puzzle.
Twórcy gry dodali także kilka mini gier, zaserwowanych w formie specjalnych zdolności głównych postaci. Na przykład Samantha potrafi wykonywać magiczne sztuczki, a z kolei Styles potrafi wprowadzić innych w stan hipnozy. Wszystko to jednak wciąż opiera się na zadaniach logicznych