Czaszki
gatunek: logiczno-zręcznościowa
rok wydania: 1993
wydawca: L. K. Avalon
Producent: L. K. Avalon
Mapa gry: poziom 1-25
Typ pliku: ATR i XEX
Trainer: Czaszki Trainer_v28.exe, Czaszki Trainer_v41.exe
Save gry: poziom10.a8s, poziom15.a8s
wymagania: Emulator Atari --->
Atari800Win Plus
Oczom profesora Skulla ukazała się gigantyczna piraminda.
![obrazek](/ImagePreview.aspx?e=FnxDByuhwRiD2Mk153UPcw&pv=2)
Prastara budowla kryła złowroga tajemnicę. Pustoszacy tę krainę konkwistadorzy wtargnęli do wnętrza piramidy i zbezcześcili znajdujące się tam szczątki indiańskich kapłanów. Uwolnili tym samym uśpione demony i skazali swe dusze na wieczne potępienie. Naszczęście jednak nie wszystko jest dla nich stracone - istnieje sposób na pokonanie demonów i ocalenie dusz nieszczęsnych konkwistadorów: należy ponownie umieścić w sarkofagach szczątki indiańskich kapłanów. Nie jest to jednak łatwe - w każdej komnacie czai się śmierć.
![obrazek](/ImagePreview.aspx?e=qbhkYCMk3Br2lDkUi_850A&pv=2)
Wskazówki dla gracza:
1. Dynamit, eliksir siły i klucze, to elementy, które umożliwiają wędrówkę:
- eliksir siły pozwala przesunąć stalową sztabę i uodparnia na duszka,
- dynamit niszczy wszystko oprócz stalowej sztaby i murku,
- klucze otwierają każde drzwi.
2. Ogień, gnomy, duszki, dmuchawy i stalaktyty odbierają profesorowi cenne życie. Tragiczne skutki ma róznież chwila odpoczynku nad ogniem lub pod kulą. Duszki i gnomy unicestwiają przy zetknięciu się z nimi. Przed duszkiem chroni eliksir. Gnoma i duszka można zniszczyć uderzeniem kuli lub dynamitem.
START - rozpoczęcie gry od pierwszego poziomu,
FIRE - rozpoczęcie gry od ostatniego ukończonego poziomu, którego numer jest wielokrotnością liczby pięć; odpalenie dynamitu,
OPTION - przełączanie muzyki na efekty dźwiękowe,
SPACJA - pauza w grze,
ESC - strata życia,
BREAK - powrót na początek gry.