Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Goban-Klas - Media i komunikowanie masowe 3z5.pdf

Download: Goban-Klas - Media i komunikowanie masowe 3z5.pdf

13,17 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
str. 39 - 78 (str. 70 zaginęła w akcji)
Część I. Podstawowe pojęcia i modele:
1. Komunikowanie społeczne; 1.1. Rola komunikowania w życiu społecznym; 1.2. Definicje i pojęcie komunikowania; 1.2.1. Zakres komunikowania; 1.2.2. Intencjonalność komunikowania; 1.2.3. Skuteczność komunikowania; 1.2.4. Kierunek przekazu; 1.2.5. Perswazyjność komunikowania; 1.3. Komunikowanie jako termin podstawowy; 2. Środki i formy komunikowania; 2.1. Pojęcie i klasyfikacja; 2.2. Rozwój środków i form komunikowania; 3. Modele procesu komunikowania; 3.1. Pojęcie i użyteczność modelu; 3.2. Cztery rodzaje modeli komunikowania; 3.2.1. Model transmisji i jego warianty; 3.2.2. Model ekspresyjny lub rytualny; 3.2.3. Model rozgłosu: komunikowanie jako pokazywanie i przyciąganie uwagi; 3.2.4. Model recepcji: kodowanie i dekodowanie przekazu; 3.3. Propozycja modelu syntetycznego; 3.4. Nowe wzory przepływu informacji

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Wszystkie części jakie udało mi się znaleźć w internecie!!!
Inne pliki do pobrania z tego chomika
część - str. 9 - 29 Od autora; Wprowadzenie; Od tam-tamu do Internetu?; Początki ludzkiego komunikowania; Stadia rozwoju społecznego; Społeczna historia środków komunikowania masowego; Uwarunkowania i wzory rozwoju środków masowych; Główne problemy nauki o komunikowaniu masowym
część książki - str, 110-129, 151-154, 184-204, 234-270 str 110-129: (z części/rozdziału II) 6. Media a struktura społeczna: wzajemne relacje; 6.1. Cechy procesu komunikowania masowego; 6.1.1. Typologia relacji społeczeństwo-kultura (media); 6.2. Komunikowanie jako proces mediowania stosunków społecznych; 6.2.1. Metafory mediacji; 6.3. Główne problemy relacji media a społeczeństwo; 6.3.1. Media a problemy władzy i nierówności społecznej; 6.3.2. Media a integracja i tożsamość społeczna; 6.4. Komunikowanie masowe i zmiana społeczna; 6.4.1. Teoria społeczeństwa masowego; 6.4.2. Marksizm i media masowe; 6.4.3. Funkcjonalistyczna teoria mediów i społeczeństwa; 6.4.4. Krytyczna teoria polityczno-ekonomiczna; 6.5. Podstawowe zasady działania mediów masowych 151-154: (z części/rozdziału III - Analiza funkcjonowania mediów masowych) 8. Działanie i organizacja mediów; 8. 1. Kierowanie mediami w gospodarce rynkowej; 8.1.1. Ekonomika mediów masowych; 8.1.2. Ogólny schemat regulacji działania mediów komunikowania 184-204: (z części/rozdziału III) 9. Przekazy masowe a wartości społeczne; 9.1. Znaczenie analizy zawartości; 9.1.1. Tradycje analizy zawartości; 9.1.2. Sporne kwestie analizy zawartości; 9.2. Tekst kultury i jego znaczenia; 9.3. Treści mediów jako informacja; 9.4. Płaszczyzny socjologicznej analizy zawartości; 9.5. Ilustrujące przykłady; 9.5.1 Ogólna struktura przekazów masowych; 9.5.2. Perspektywy ideologiczne; 9.6. Gatunki medialne; 9.6.1. Wiadomości dziennikarskie; 9.6.2. Bohaterowie i czarne charaktery; 9.7. Przekazy masowe jako projekcja dominujących wartości społecznych; 9.8. Problem relacji rzeczywistość-odbicie 234-270: (z części/rozdziału III) 10.9. Od odbiorcy do użytkownika: konsekwencje wprowadzenia mediów telematycznych; 11. Oddziaływanie środków komunikowania masowego; 11.1. Problemy badania oddziaływania środków masowych; 11.1.1. Intencje komunikatora jako miara skuteczności wpływu; 11.1.2. Problemy metodologiczne i koncepcyjne; 11.1.3. Szczeble i rodzaje skutków; 11.2. Ewolucja poglądów dotyczących siły mediów; 11.2.1. Pierwsza faza badań: wiara we wszechmocne media; 11.2.2. Faza druga: Sprawdzanie teorii wszechmocnych mediów; 11.2.3. Faza trzecia: Ponowne odkrycie siły mediów; 11.2.4. Faza czwarta. Negocjowany wpływ mediów; 11.3. Skutki komunikowania masowego – teorie klasyczne; 11.3.1. Teorie psychologiczne; 11.3.2. Teorie socjologiczne; 11.3.3. Teorie kulturowe; 11.4. Wpływ mediów jako zmienna zależna; 11.4.1. Siła mediów może się zmieniać w czasie; 11.4.2. Badania korzystania i satysfakcji z mediów; 11.4.3. Socjalizacyjna i demoralizująca funkcja mediów; 11.5. Oddziaływania środków masowych: podstawowe hipotezy; 11.5.1. Rosnące dysproporcje poinformowania odbiorców; 11.5.2. Stymulacja nastrojów społecznych; 11.5.3. Hipoteza porządku dziennego; 11.5.4. Spirala milczenia: formowanie klimatu opinii publicznej; 11.6. Wnioski i postulaty
część książki - str.-28-31, 95-109, 130-148 28-31: (z wprowadzenia) Główne problemy nauki o komunikowaniu masowym; Podstawowe różnice ujęć teoretycznych; Różne rodzaje teorii 95-109: (z części/rozdziału II) 5. Aktualne tendencje; 5.1. Powstanie i rozwój paradygmatu dominującego; 5.2. Kres amerykańskiego monopolu; 5.3. Nurt krytyczny w zachodnich badaniach; 5.4. Paradygmat alternatywny; 5.5. Krystalizacja dziedziny badań; 5.6. Nowe perspektywy 130-148: (z części/rozdziału II) 7. Media w perspektywie kulturoznawczej; 7.1. Kultura jako symbolizacja rzeczywistości; 7.1.1. Współzależności form komunikowania; 7.1.2. Media a kultura masowa; 7.1.3. Początki teorii krytycznej: szkoła frankfurcka
część /rozdział II: Początki i rozwój badań, strony 81-148 (ew. 82-149) Część II. Początki i rozwój badań; 4. Prekursorzy; 4.1. Refleksja nad społecznymi aspektami komunikowania; 4.1.1. Powstanie prasoznawstwa; 4.1.2. Narodziny socjologii prasy; 4.2. Początki mass media research; 4.2.1. Warunki powstania; 4.2.2. Rozkwit i stabilizacja; 4.3. Bilans okresu; 5. Aktualne tendencje; 5.1. Powstanie i rozwój paradygmatu dominującego; 5.2. Kres amerykańskiego monopolu; 5.3. Nurt krytyczny w zachodnich badaniach; 5.4. Paradygmat alternatywny; 5.5. Krystalizacja dziedziny badań; 5.6. Nowe perspektywy; 6. Media a struktura społeczna: wzajemne relacje; 6.1. Cechy procesu komunikowania masowego; 6.1.1. Typologia relacji społeczeństwo-kultura (media); 6.2. Komunikowanie jako proces mediowania stosunków społecznych; 6.2.1. Metafory mediacji; 6.3. Główne problemy relacji media a społeczeństwo; 6.3.1. Media a problemy władzy i nierówności społecznej; 6.3.2. Media a integracja i tożsamość społeczna; 6.4. Komunikowanie masowe i zmiana społeczna; 6.4.1. Teoria społeczeństwa masowego; 6.4.2. Marksizm i media masowe; 6.4.3. Funkcjonalistyczna teoria mediów i społeczeństwa; 6.4.4. Krytyczna teoria polityczno-ekonomiczna; 6.5. Podstawowe zasady działania mediów masowych; 7. Media w perspektywie kulturoznawczej 7.1. Kultura jako symbolizacja rzeczywistości; 7.1.1. Współzależności form komunikowania; 7.1.2. Media a kultura masowa; 7.1.3. Początki teorii krytycznej: szkoła frankfurcka; 7.1.4. Późniejszy rozwój krytycznej teorii kulturowej: szkoła birminghamska; 7.1.5. Dalszy rozwój teorii krytycznej: semiotyczna siła odbiorców; 7.2. Techniczne środki komunikowania a kultura; 7.2.1. Determinizm technologiczny w procesach komunikowania. Szkoła w Toronto; 7.2.2. Model zmian techniki i kultury; 7.3. Czy zmierzamy ku globalnej kulturze medialnej?; 7.4. Postmodernistyczna perspektywa teoretyczna wobec mediów i społeczeństwa
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności