-
281 -
148 -
3714 -
179
6992 plików
645,12 GB
Bully – gra komputerowa wyprodukowana przez Rockstar Games, w Europie wydana jako Canis Canem Edit. Akcja gry rozgrywa się w szkole z internatem w Nowej Anglii i przyległych do niej miasteczkach, zaś jej bohaterem jest uczeń, który musi radzić sobie z atakami ze strony rówieśników. Słowo bully w kontekście tytuły gry oznacza osobę, która znęca się nad słabszymi od siebie.
Bully: Scholarship Edition (tłum. Edycja stypendialna) to wersja reżyserska gry, wydana w 2008 roku na konsole Xbox 360, Wii oraz pecety. Dodano cztery lekcje (biologię, muzykę, matematykę i geografię), osiem misji oraz nowe przedmioty i stroje. Pojawiła się również możliwość gry wieloosobowej.
Producent: Rockstar Vancouver (PlayStation 2) / Rockstar New England (Xbox 360, PC) / Rockstar Toronto (Wii)
Wydawca: Rockstar Games
Dystrybutor: Cenega
Silnik: RenderWare (PlayStation 2) Gamebryo (PC, Xbox 360, Wii)
Gatunek: Gra akcji
Tryb gry: Singleplayer, multiplayer
Kategorie wiekowe: BBFC: 15 / ESRB: T / OFLC: M / OFLC: R13 / PEGI: 16+ / USK: 16
Platforma: PlayStation 2 , Wii , Xbox 360 , PC
Nośniki:DVD-ROM (PlayStation 2), Nintendo optical disc (Wii), DVD-DL (Xbox 360, PC), Steam
Data wydania:
PlayStation 2
Am. Płn.: 17 października 2006
EUR: 25 października 2006
AUS: 27 października 2007
POL: 10 listopada 2006
Xbox 360, Wii:
Am. Płn.: 4 marca 2008
EUR: 7 marca 2008
POL: 14 marca 2008
Microsoft Windows:
Am. Płn.: 21 października 2008
EUR: 24 października 2008
POL: 7 listopada 2008
Fabuła:
Główny bohater, piętnastoletni Jimmy Hopkins, zostaje wysłany przez matkę i ojczyma do Bullworth Academy, przez niektórych uważanej za najgorszą szkołę w kraju. Uczelnia opanowana jest przez skłócone ze sobą kliki – sportowców, osiłków, nerdów, yuppies, greaserów oraz miastowych, zaś Jimmy musi lawirować pomiędzy nimi, aby zdobyć ich szacunek, najczęściej używając w tym celu pięści. Zbytnie zbliżenie się do którejś grupy, np. nerdów, automatycznie powoduje niechęć osiłków, którzy zaczynają prześladować Jimmy’ego, dopóki ten nie pokaże im, na co go stać.
Możliwości w grze:
Gra porównywana jest do serii Grand Theft Auto, przede wszystkim ze względu na bardzo zbliżony gameplay, wliczając w to sposób prowadzenia fabuły, charakterystyczną minimapę czy mnogość pobocznych zadań, których wykonanie gwarantuje ukończenie gry w stu procentach.
W odróżnieniu od Grand Theft Auto, rozgrywka w Bully jest dość usystematyzowana – każdy dzień zaczyna się o godzinie ósmej rano, kończy zaś najpóźniej o drugiej. Do południa bohater uczęszcza na szkolne zajęcia, przedstawione w formie prostych minigier. Gdy opuszcza lekcje, ścigany jest przez szkolnych prefektów bądź policjantów z miasteczka, którzy, w razie wpadki, odstawią go do sali lekcyjnej, albo pod szkołę. Po skończonych zajęciach oraz w porze lunchu gracz wykonuje zadania rozwijające wątek fabularny bądź poboczne, jak np. zbieranie i niszczenie różnych przedmiotów bądź przyjmowanie „zleceń” od innych uczniów, chcących np., aby wrzucił kilka osób do kosza na śmieci czy podrzucił coś do czyjejś szafki. O dwudziestej trzeciej zaczyna się godzina policyjna, podczas której uczniom nie wolno przebywać poza akademikiem, ścigani są wtedy przez prefektów i policjantów, jednakże wiele misji wykonać można tylko nocą. Jeśli bohater nie znajdzie się w łóżku o godzinie drugiej, zasypia w miejscu, w którym się znajduje.
Szkolny kampus oraz miasteczka gracz może przemierzać pieszo, na deskorolce, rowerze czy skuterze, dostępne są również gokarty oraz możliwość skorzystania z autobusu, który odstawia sterowaną postać pod główne wejście do szkoły. Bronie, którymi może posługiwać się gracz, to proca (z celownikiem), fajerwerki 'Volcano 4000', odłamkowe bomby, śmierdzące bomby, szklane kulki, które rozsypuje się pod nogami, zepsute kurze jaja, swędzący proszek, rakietnica na butelki, wyrzutnia pomidorów, balony z wodą, spray, gazety, gumowe kulki oraz bronie zajmujące tymczasowo miejsce pięści np. kij baseballowy. W ekwipunku bohatera znaleźć mogą się również kwiaty czy bombonierki, którymi obdarowuje się dziewczęta (bądź niektórych chłopaków), w zamian otrzymując pocałunek, podnoszący wskaźnik wytrzymałości postaci.
Zajęcia, na jakie uczęszcza Jimmy, to chemia, język angielski, wuef, plastyka, technika i fotografia. Na każdy przedmiot składa się pięć zajęć, których zaliczenie poprawia umiejętności bohatera, np. zaliczenie gimnastyki poprawia umiejętność strzelania z broni dystansowych, zaś angielskiego umiejętność przepraszania bądź obrażania innych.
Misje w grze przypominają te z Grand Theft Auto, zazwyczaj ograniczają się do dotarcia we wskazane miejsce, ukradzenia czegoś bądź pobicia. Za wykonanie misji otrzymuje się pieniądze bądź nowe przedmioty lub możliwości, niektóre z nich obniżają bądź podwyższają wskaźnik szacunku do bohatera przez członków poszczególnych klitek. Misje często mają humorystyczny wydźwięk, należy np. zebrać butelki z alkoholem porozrzucane przez anglistę, aby nie nakrył go dyrektor, czy pomóc odrażającej kucharce umówić się na randkę z profesorem chemii.
Nie ma plików w tym folderze
-
0 -
0 -
0 -
0
0 plików
0 KB