Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

8.drogi_2010.png

tadekzmy / CIEKAWOSTKI / Polska / polskie drogi / 8.drogi_2010.png
polskie drogi - 8.drogi_2010.png
Download: 8.drogi_2010.png

0,74 MB

(800px x 1063px)

0.0 / 5 (0 głosów)



2010 rok, coś się ruszyło

Po nieco ponad piętnastu latach wolności mieliśmy trzy razy więcej autostrad (zamiast 241 km już 867 km) oraz aż sześciokrotnie więcej ekspresówek (124 km do 774 km). Cały czas było to mało . Nie licząc A4, które łączyło Kraków, Katowice i Wrocław, pomiędzy pozostałymi dużymi miastami trzeba było jeździć drogami krajowymi .

W trzy lata od przydzielenia nam prawa do organizacji Euro 2012 udało się zrobić A4, którą można było dostać się do i z Niemiec . Z kolei oddając spory kawałek S3 ze Szczecina do Wrocławia przestało się opłacać jeździć niemieckimi autostradami .


Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

25 lat polskich dróg .
Jest po czym jeździć


obrazek
2
obrazek
3
obrazek
4
obrazek
5
obrazek


Inne pliki do pobrania z tego chomika
polskie drogi - 12.drogi_docelowo.png
... a docelowo wygląda to tak Kiedy powstanie kompl ...

... a docelowo wygląda to tak Kiedy powstanie kompletna lista planowanych tras szybkiego ruchu ? Tego nikt na razie nie wie . Często padają daty: 2030, 2035 albo nawet 2040 rok . Za kolejne ćwierćwiecze powinniśmy poruszać się bezproblemowo z zachodu na wschód i ze północy na południe. Nawet przejazd ze Szczecina do Rzeszowa, czy z Wrocławia do Suwałk nie powinny zająć więcej niż 5-5,5 godziny . Oczywiście, pod warunkiem, że do tego czasu nasze autostrady i ekspresówki się nie zakorkują ... http://finanse.wp.pl/gid,16637396,kat,1033703,title,25-lat-polskich-drog-Jest-po-czym-jezdzic,galeria.html

polskie drogi - 11.plany 2022.png
2022 rok, czyli powoli budujemy ekspresówki ... Wed ...

2022 rok, czyli powoli budujemy ekspresówki ... Według najnowszych planów rządu, skrojonych pod unijny budżet i dotacje dla Polski, w 2022 roku powstać ma cała S5, S8, czy niemal cała S3 . Poza tym niemal na ukończeniu będą S17 oraz S7, a spore odcinki będą mieć także S19 i S61 . Do listy priorytetów zaliczona zostanie także S6, biegnąca wzdłuż polskiego wybrzeża . Powstanie 200-kilometrowego odcinka od Szczecina do Słupska obiecała kilkanaście dni temu wicepremier Elżbieta Bieńkowska . Dzięki temu do 2022 roku wszystkie duże miasta zostaną skomunikowane z Warszawą ekspresówkami oraz autostradami .

polskie drogi - 10.2014_drogi.png
2014, czyli nie jest źle Po ćwierćwieczu wolnej ...

2014, czyli nie jest źle Po ćwierćwieczu wolnej Polski może nie ma się czym chwalić, ale jest po czym jeździć . Autostrady tworzą dziś komunikacyjny kręgosłup łączący wschód i zachód oraz centrum z północą . Szkielet uzupełniają jeszcze mocno porwane, ale już coraz dłuższe, bezpłatne drogi ekspresowe . W sumie na dziś mamy 1520 km autostrad oraz 1390 km dróg ekspresowych . Według rządowych planów to już odpowiednio 77 proc. i 25 proc. stanu docelowego . W kolejnych latach budowa skupić ma się na ekspresówkach .

polskie drogi - 9.drogi_2012.png
2012 rok, czyli europrzejezdność Z planowanych na E ...

2012 rok, czyli europrzejezdność Z planowanych na Euro 2012 autostrad niewiele wyszło, ale i tak kierowcy mogli być zadowoleni . Z Warszawy do Berlina wreszcie można dojechać w 5 godzin, a jak komuś się naprawdę spieszy to i w 4 godziny da radę . W ten sposób nasza stolica przestała być ostatnią w Unii Europejskiej bez autostrady . Sporo wydłużyła się też A1, którą do Euro można było przejechać z Gdańska do Torunia, a kilka miesięcy później, z małą wyrwą pod Kowalem, aż do Łodzi . Rozpoczętych budów nie dało się już zatrzymać i przecinania wstęg zaczęły się kilka miesięcy później .

polskie drogi - 7.drogi_2007.png
2007 rok, czyli możesz autostradą tylko w jedną stronę ...

2007 rok, czyli możesz autostradą tylko w jedną stronę Wreszcie widać, na co idą unijne fundusze . W lipcu 2006 roku oddano do ruchu, liczący ponad 100 km, fragment A2 od Konina aż do Strykowa pod Łodzią . Jednocześnie naszą sieć autostradową połączono częściowo z siecią europejską . Inna sprawa, że tylko w jedną stronę . Wyremontowany fragment dawnej niemieckiej autostrady dał nam nową trasę A18, ale tylko dla jadących na zachód . Podążający z Niemiec do Polski jadą do dziś zwykłą drogą krajową, ale za to po płytach położonych jeszcze przed 1939 rokiem . Na północy rozpoczęto budowę A1 . Trasa powstaje z prywatnych funduszy w systemie koncesyjnym .

polskie drogi - 6.drogi_2005.png
2005 rok, czyli nie ma dróg, a są budowy W rok od w ...

2005 rok, czyli nie ma dróg, a są budowy W rok od wejścia do Unii Europejskiej nie widać jeszcze efektów prac . Jednak, to właśnie w tym roku zaczęły się budowy wielu dróg, które powstały w kolejnych latach . Niecałą dekadę temu udało się wreszcie połączyć autostradę A4 w jeden ciąg . Od teraz od Bolesławca jedną trasą można było dojechać aż do Krakowa . Cały odcinek liczył ponad 370 km .

polskie drogi - 5.drogi_2004.png
2004 rok, czyli unijne bezdroża Gdy wchodziliśmy do ...

2004 rok, czyli unijne bezdroża Gdy wchodziliśmy do Unii Europejskiej, byliśmy najprawdopodobniej krajem o najmniejszej liczbie dróg szybkiego ruchu na kilometr kwadratowy terytorium . Na koniec 2004 roku mieliśmy jedynie 545 km autostrad i 220 km ekspresówek . Z krajami unijnymi autostradą A6 połączony był tylko Szczecin, a do wszystkich innych dużych miast trzeba było jeździć niebezpiecznymi jednopasmowymi drogami krajowymi . Przed wejściem do UE nie udało się otworzyć fragmentu A2 od Poznania do Nowego Tomyśla, jednak już pod koniec roku był on przejezdny . Od 2000 roku do użytku oddano kolejny fragment A4 koło Opola . Trasa w sumie liczyła już ponad 340 km, choć dzieliła ją na pół aglomeracja Śląska .

polskie drogi - 4.drogi_2000_infografika.png
2000 rok, czyli budowy symboliczne W krótkim trzyle ...

2000 rok, czyli budowy symboliczne W krótkim trzyletnim okresie wreszcie coś się na drogach ruszyło . Przede wszystkim w roku 2000 oddano blisko 100-kilometrowy odcinek A4 od Wrocławia do Opola . W sumie trasa liczyła więc już solidne 300 km . Kontynuowano też budowę obwodnic: kolejny fragment trasy omijającej Świeć, Nowej Soli, czy Radzymina . Ta ostatnia była pierwszą trasą szybkiego ruchu na wschód od Wisły . W nowe Tysiąclecie weszliśmy z 380 km autostrad i 200 km dróg ekspresowych .

polskie drogi - 3.drogi_1997.png
1997 rok, czyli nic się nie zmienia Po ośmiu latach ...

1997 rok, czyli nic się nie zmienia Po ośmiu latach od odzyskania wolności przybyło ... 43 km autostrad oraz 19 km ekspresówek dwupasmowych i 27 km jednopasmowych . To dawało niecałe 10 km nowej drogi szybkiego roku rocznie, czyli długość jednej krótkiej obwodnicy . I rzeczywiście, większość oddawanych w tamtym okresie tras miała wyprowadzać ruch z miast . W ten sposób powstała obwodnica Miłomłyna na S7, Świecia na S5, czy Zielonej Góry wzdłuż S3 . Autostrady urosły tylko o krótki fragmenty A4 w okolicach Katowic i Krakowa .

polskie drogi - 2.drogi_1989.png
1989 rok, czyli autostrady głównie poniemieckie Sta ...

1989 rok, czyli autostrady głównie poniemieckie Stan dróg szybkiego ruchu wyglądał w 1989 roku jak nasza gospodarka . A może nawet gorzej . Głównym powodem do dumy władz PRL była trasa katowicka zwana gierkówką . Gdy wszyscy od kilkudziesięciu lat budowali bezkolizyjne autostrady, u nas powstała licząca kilkaset kilometrów zwykła dwupasmówka . Z 241 km autostrad większość to fragment A4 na Dolnym Śląsku, który zbudowały jeszcze przed 1939 rokiem hitlerowskie Niemcy . Poza tym przez całe lata 80. powstały kilkudziesięciokilometrowe fragmenty, takie jak: ten na A2 pod Wrześnią w Wielkopolsce, A1 pod Tuszynem, czy A4 na Śląsku . Jeszcze gorzej wyglądała sytuacja z drogami ekspresowymi, których było niecałe 130 km z czego 28-kilometrowy odcinek obwodnicy Kielc to tylko jednopasmówka .

więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności