Zrozumieć ucznia z zespołem Aspergera.doc
-
CD 1 - Najlepsze z najlepszych vol.1 -
Ćwiczenia grafomotoryczne - Boże Narodzenie -
ćwiczenia logopedyczne(1) -
Ćwiczenia logopedyczne(2) -
Ćwiczenie grafomotoryki -
DOM -
ILUSTROWANY SŁOWNIK -
KARTY PRACY -
Krecik -
kuchnia -
Logiczne myślenie -
Logika -
łazienka -
Metoda Domana -
mikołaj -
MIKOŁAJ -
mikołaj(1) -
Obserwacja i diagnoza 3-latka -
Od obrazka do słowa -
Odgłosy -
ONOMATOPEJE.KARTY DO PREZENTACJI -
Ortopedia -
OSOBY -
owoce -
POJAZDY -
POJĘCIA OGÓLNE -
pokój -
Połącz punkty -
programy multimedialne dla dzieci -
przedmioty użytkowe -
Rymowanki przytulanki- czyta J.Stuhr -
sylaby -
Szablony -
TABLICE wskazywanie -
terapia poznawczo behawioralna -
UBRANIA I DODATKI -
uczymy się czytać i pisać -
warzywa -
wczesne wspomaganie rozwoju dziecka -
Wczesne wspomaganie, wczesna interwencja -
WYLICZANKI -
ZABAWY I ZABAWKI -
Zabawy paluszkowe -
Zespół Aspergera -
ZNACZKI I NAGRODY DLA DZIECI -
ZWIERZĘTA -
Zwierzęta domowe 2 -
Zwierzęta domowe 3 -
Zwierzęta domowe 4 -
Zwierzęta w swoim środowisku
Czytałam artykuły na temat Zespołu Aspergera , ale wciąż nie rozumiem co to jest...
"Zespół Aspergera (Asperger's Syndrome) jest uważany za rodzaj autyzmu, a autyzm to zaburzenie neurologiczne, które wpływa na wzajemne oddziaływanie takiej osoby z otoczeniem. Nie jest to choroba psychiczna i nie jest to spowodowane nieprawidłową opieką rodzicielską. W bardziej poważnej formie jest to upośledzenie, bo poważnie upośledza życie dziecka. W formie lżejszej jest to zauważalna różnica w zachowaniu uznanym za "normalne". W naszej kulturze, która osądza ludzi na podstawie ich zachowań i interakcji z otoczeniem, różnice wywołane tym zaburzeniem mają wielki wpływ na całe życie.
Prawdopodobnie słyszałaś, jak rodzice twojego wnuka skarżyli się na kłopoty, jakie mają w domu ze swoim dzieckiem - obsesyjne zachowania, irracjonalne wybuchy, dziwne lęki i nerwowość wywoływaną najmniejszymi drobiazgami. Kłopoty te to nie złe zachowanie, raczej dziecięca reakcja na niemożliwość zrozumienia co dzieje się wokół niego i w nim. Niektórzy eksperci nazywają to "ślepotą umysłową". Powoduje ona, że osoba z AS potyka się i wpada w sytuacje, których "nie widzi".
Jednakże, na skutek tej "ślepoty" na niektóre aspekty życia, zespół Aspergera umożliwia pracę umysłu dziecka w sposób jaki nam jest niedostępny. Dzieci z AS odczuwają konsystencje, temperatury i smaki inaczej, intensywniej. Ich myśli są mniej skomplikowane, poświęcone tylko jednej rzeczy w danym czasie. W wielu przypadkach, umiejętność ta jest wielkim darem, dzięki któremu wielu ludzi z zespołem Aspergera mogło zostać utalentowanymi uczonymi, artystami, muzykami.
To tak, jakby umysł z Aspergerem od urodzenia mówił innym językiem. Za pomocą wielu wskazówek i ćwiczeń nauczył się naszego języka, ale na zawsze pozostał mu specyficzny akcent. Chociaż dorośli z AS prowadzą interesujące życie i mają pomyślne kariery, zawsze będą uznawani za ludzi niezwykłych."
Polecam stronę{BLOCKED_LINK}