-
1785 -
569 -
20030 -
1783
27038 plików
123,69 GB
Okazało się, że Microsoft podmienia pliki odpowiedzialne za aktualizacje automatyczne bez wiedzy użytkownika. Pojawiły się nawet głosy, że dzieje się tak nawet, gdy automatyczna instalacja aktualizacji jest wyłączona.
Wykryto, że zmodyfikowane zostaje 9 plików na Windows XP i 9 na Windows Vista. Użytkownicy nie tylko nie otrzymują informacji o aktualizacji ale też nie są informowani jakie dokładnie zmiany są w systemie wprowadzane. Co prawda pliki te dotyczą tylko aktualizacji automatycznych ale warto by wiedzieć jak zmodyfikowane zostaje zachowanie tego fragmentu Windows.
Zaniepokojenie użytkowników spotkało się z odpowiedzią Microsoftu. Rzecznik korporacji poinformował, że zmodyfikowane pliki są częścią klienta Windows Update i że WU aktualizuje się samo od czasu do czasu aby użytkownicy mieli zawsze najnowszą wersję. Jest to zachowanie normalne i ma miejsce już od kilku lat.
Nate Clinton, Windows Update Program Manager, także komentuje sprawę aktualizacji w swoim blogu. Usprawiedliwia aktualizację plików koniecznością zapewnienia poprawnej pracy WU tak, aby użytkownik zawsze wiedział czy nowe poprawki są dostępne i mógł je zainstalować bez przeszkód. Dementuje też informację jakoby poprawki dla aktualizacji automatycznych były instalowane gdy aktualizacje są wyłączone. Następuje to natomiast gdy zaznaczone jest automatyczne instalowanie poprawek lub samo informowanie o nich. Clinton przyznaje jednocześnie, że Microsoft powinien działać bardziej otwarcie.
Czasem zdarza się, że różne artykuły bazy wiedzy Microsoft stwierdzają, że aby usunąć problem należy zainstalować aktualizację która nie jest jeszcze publicznie dostępna. Przykładem może być problem dotyczący pobierania przez Windows Vista odpowiednich tras do zdalnych sieci przy połączeniach VPN bez ustawionej bramy domyślnej. Jest on dokładnie opisany w notatce, razem z informacją o tym że odpowiedni hotfix i obejście problemu są już opracowane, ale przechodzą jeszcze ostatnie testy i nie zostały udostępnione do pobrania. Często taka sytuacja utrzymuje się aż do wydania kolejnego Service Packa zawierającego cały szereg podobnych drobnych poprawek nie udostępnianych indywidualnie i aby takiego hotfixa otrzymać wcześniej, notatka poleca skontaktować się z działem wsparcia technicznego.
Microsoft udostępnił stronę, która pozwala zgłosić zapotrzebowanie na taką łatkę bez konieczności podpisywania umów supportowych ani chwytania za słuchawkę telefonu - wystarczy odwiedzić witrynę Hotfix Request Web Submission Form, wypełnić prosty formularz podając identyfikator problemu (w przypadku wspomnianej notatki o kliencie DHCP w Viście będzie to 933340) oraz adres e-mail. Microsoft deklaruje, że w ciągu ośmiu godzin podeśle pod wskazany adres linka do pobrania łatki, na której nam zależy.
Wiele załatwia ArcaBit PatchFinder
- sortuj według:
-
0 -
0 -
0 -
0
1 plików
2,99 MB