DRvsAK MOD v1 b170325 (now OBSOLETE, v2.5 is recommended).zip
-
7-Zip do plików 7z -
Abit -
AbleWord -
Adept z Castello I i II -
Android - apki -
Ashampoo Snap 8.0.10 PL -
Dodatki do NWN PL -
DrA -
dzwonki mp3 -
ebooki -
Eclipse of Moon -
Eclipse of Moon - filmy (opcjonalne) -
Eclipse of Moon - hakpak (niezbedny) -
Encore -
Finneas -
FreeOffice Mobile (SoftMaker Office 2012) -
Genowefa Pigwa 1984-1986 -
Giveaway - pełne wersje za darmo -
Gry planszowe (Board Games) -
IB9 -
instalka spakowana 7-Zipem -
Klonowanie dysków, partycji itp -
Leawo Blu-ray Copy -
Loża 44 Szczyt wszystkiego 1985 lub 1986 -
MiniTool Partition Wizard 10.2 -
MiniTool Partition Wizard 9.1 -
Moduly i patch'e PL do Neverwinter Nights -
Mormegil -
NWN patch 1.69 PL PBC -
Piaski pustyni -
Pocket Imperium -
Programy narzedziowe -
Puzzle Master series by T J McKenna -
RollBack Rx PC Home -
RollBack XP -
Spotkania z balladą 1984-1986 Loża 44 Pigwa -
Sterowniki Manuale BIOS -
Swiat Mlodych - gry -
Tam i z powrotem; Po tamtej stronie -
TransSolar -
wersje bootowalne (ISO) -
Wise Care 365 Pro -
Wyprawa w Mrok -
Z Moskwy po Berlin - poprawka do gry -
Z Moskwy po Berlin - Red Siege PL EN -
Zloty Smok - gry
Mod został początkowo opracowany dla polskiej wersji, ale działa z każdą wersją językową gry, choć parę opisów (w oknie wyboru poziomu trudności) dostępnych jest tylko z wersją polską lub angielską.
W pliku 7z (można wypakować w dowolnym miejscu; do wypakowania polecam darmowy i powszechnie dostępny 7-Zip; znajdziecie go też w moim chomiku) znajdziecie instrukcję instalacji (jest bardzo prosta: sprowadza się do wypakowania i przekopiowania kilkudziesięciu plików do głównego folderu gry) oraz opis zmian wprowadzanych przez ten mod.
Mod, instrukcje i opisy są zarówno po polsku jak i po angielsku.
UWAGA 1: Jest to chyba pierwszy i jedyny istniejący mod do tej gry!
UWAGA 2: Mod jest kompatybilny z każdą wersją językową gry a po zainstalowaniu go można natychmiast grać w wersję zmodowaną, nawet kontynuując rozpoczętą wcześniej i już zapisaną grę (choć najlepiej zacząć od nowa!). Miłego grania! :-)
Skrócona lista zmian i poprawek względem wersji oryginalnej (wersja moda: 2.5 2018-10-22):
========================================================================
1. Nowe poziomy trudności powyżej normalnego Zlikwidowany został za to poziom "Łatwy", przydatny tylko dla żółtodziobów. Dodatkowo od wersji 2.5 mój mod jest dostępny w wersji STANDARD oraz VETERANS (ta druga tylko dla największych twardzieli i najbardziej zaprawionych w bojach weteranów); obie wersje do wyboru są spakowane w jednym pliku.
2. Zwiększają się możliwości rozgrywania kolejnych misji kampanii jako tzw. "Blitzkrieg". Większość misji można, oczywiście opcjonalnie, czyli jeśli się chce, rozegrać w trybie "Blitzkrieg"! Dotąd tylko 3 misje można było rozegrać w ten sposób; obecnie aż 11! W dodatku kampanie zostały specjalnie przystosowane, by rozegranie ich niemal w całości w trybie Blitzkrieg było w ogóle możliwe (większość kampanii Osi i cała Aliantów może być realnie, z powodzeniem, rozegrana w tym trybie).
3. Na wszystkich poziomach trudności zwiększeniu (o 33%) ulega ilość obrażeń, zadawanych zarówno przez Twoje, jak i nieprzyjacielskie jednostki (ale także np. przez miny), co czyni grę jeszcze bardziej realistyczną, dynamiczną i wymagającą zarazem: np. na najwyższym poziomie trudności, wrogi Tygrys może teraz zniszczyć Twojego Shermana jednym, odpowiednio celnym, strzałem (to wręcz niewiarygodne, że w normalnej grze, nawet na poziomie "Trudnym" było to dotąd niemożliwe, nawet z bliskiej odległości!), zaś miny przeciwczołgowe są naprawdę śmiertelnym zagrożeniem nie tylko dla ciężarówek i transporterów, ale także dla niemal wszystkich lekkich i wielu średnich czołgów!
4. Pojazdy będą w końcu działać naprawdę dobrze tylko przy pełnej, bądź niemal pełnej, załodze - zwiększone zostały kary (szybkości, widoczności, szybkostrzelności i celności dział/karabinów) dla pojazdów z minimalną obsadą! Nie będzie więcej absurdalnych sytuacji, że czołg z jednoosobową załogą walczy jak równy z równym z porównywalnym czołgiem obsadzonym pełną załogą, albo że działo przeciwpancerne jest przemieszczane przez pojedynczego człowieka z taką samą swobodą jak przez czterech żołnierzy!
5. Zwiększeniu uległy premie bojowe (dodatkowe punkty życia i zadawane obrażenia) dla doświadczonych jednostek! Jednostki weteranów (*) oraz elitarne (**), stają się jeszcze groźniejsze dla przeciwnika i trudniejsze do zniszczenia niż dotąd!
6. Zwiększone zostały premie bojowe dla grenadierów i celowniczych KM znajdujących się w pojeździe. Poprawie, oprócz szybkostrzelności ulega także celność ognia, jeśli broń obsługuje specjalista.
7. Bohaterowie obecni w pojeździe (np. Hartmann, Sinclair czy Goose) poprawiają też (o 15%) maksymalną szybkość i zasięg detekcji tego pojazdu, a nie tylko, jak dotąd, celność i szybkostrzelność głównej broni. Premia bohatera +80% do celności została za to nieco obniżona i obecnie wynosi +50%.
8. Odtąd czołgi nie zapewniają już swoim załogom całkowitej osłony przed obrażeniami! Nadal gwarantują lepszą ochronę niż pojazdy odkryte lub nieopancerzone (czyli różne typy wozów rozpoznawczych, transporterów, artylerii samobieżnej itp.), ale już nie stuprocentową! Bardziej narażone na obrażenia są oczywiście załogi lżej opancerzonych czołgów (jak np. tankietka Mark VIB, Cruiser, M11/39) niż tych najcięższych (jak Tygrys czy Churchill).
Warto zatem kontrolować stan zdrowia załóg w trakcie misji i w razie potrzeby zapewnić im pomoc medyczną - śmierć któregoś z członków załogi może znacząco wpłynąć na osiągi pojazdu - patrz punkt 4.
9. Wprowadzone zostały modyfikacje parametrów niektórych jednostek. Szczegóły najważniejszych zmian podano w osobnej tabeli (jest w pliku z modem). Warto np. zwrócić uwagę na zwiększoną siłę ognia Semovente i urealnienie jej załogi: z 2 do 4 osób (wersja 90/53, którą widzimy w grze, oparta na dziale przeciwlotniczym kalibru 90 mm, była naprawdę zabójcza dla alianckich czołgów na dużych dystansach i porównywalna pod tym względem ze słynnym Flak-88), czy zmianę parametrów artylerii samobieżnej SIG-33 - tej na podwoziu czołgu Panzer I/II (ma nieco zmniejszony zasięg, Punkty Życia i pancerz, ale zwiększoną siłę rażenia - w końcu to potężna haubica kalibru 150 mm). Zmuszony byłem obniżyć osiągi działa czołgów Sherman i Grant - chodzi o zdolność przebijania pancerza (z 6 obniżone do 5+), która, choć niezła, to ani w czołgach M3 Grant, ani we wczesnych wersjach M4 Sherman, z jakimi mamy tu do czynienia (działo model M3 L/40), nie mogła równać się z tą zapewnianą przez działo przeciwpancerne zamontowane w wieży czołgu Panzer IVG (model KwK 40 L/43), czy też działo M7 zamontowane w niszczycielu czołgów M10 "Wolverine".