-
456 -
1990 -
1468 -
298
6614 plików
1956,65 GB
win XP lub nowszy
Procesor: Intel Core 2 Duo 1.86 GHz lub AMD Athlon 64 X2 4000+
RAM: 1 GB (vista 2GB)
miejsce na dysku: 8 GB
grafika: 256 MB
Motyw bohatera z amnezją, który w trakcie całej kampanii stara się połączyć w jedną zwartą historię wiele przypadkowych elementów układanki, był już eksploatowany na milion najrozmaitszych sposobów. Tym razem jednak zaserwowano nam dość oryginalne rozwiązanie. Powody wybuchu epidemii i wirusa pożerającego łapczywie kolejne przecznice Nowego Jorku, jak i udział Alexa w tym całym zamieszaniu, odkrywamy stopniowo, zaś poszczególnymi puzzlami są w tym przypadku wspomnienia napotkanych osób, od wysoko postawionych oficjeli, aż po przypadkowych przechodniów. Jak zaś sprawić, by pacjent podzielił się z nami własną pamięcią? Pożreć go. Konsumpcja odbywa się na szczęście bez noża i widelca, za to w o wiele bardziej widowiskowy sposób. Kolejne fragmenty misternej sieci intrygi powoli wyłaniają przed nami wszelkie fabularne tajemnice, przy czym ukończenie kampanii nie wymusza na nas poznania wszystkich wątków.
Wchłonięcie danej postaci to również regeneracja nadwątlonych sił witalnych oraz zdobycie nowego kamuflażu. Tu kłania się drugi z najbardziej nowatorskich pomysłów Prototype. Choć gra siłą rzeczy skłania do załatwiania wszelkich sprawunków w akompaniamencie wybuchów i rozrywanych ciał, czasem prostszą i nie mniej skuteczną metodą jest wzięcie przeciwnika z zaskoczenia (zresztą w przypadku niektórych misji jest to jedyne możliwe wyjście). W tym celu można przybrać postać ostatnio skonsumowanej persony i w ciele wojaka wejść niepostrzeżenie na teren bazy wojskowej. Możliwości jest sporo, więc w razie niepowodzenia warto spróbować innego rozwiązania.
Prototype to jednak przede wszystkim ostra jazda bez trzymanki. Wybuchowa mieszanka demolki, niewiarygodnych możliwości i bezpardonowej rzezi na pogrążonych w chaosie ulicach Manhattanu. Wizytówka programu, czyli Alex Mercer i bagaż jego talentów, to niewątpliwie najbardziej dopracowane elementy omawianej produkcji i śmiem przypuszczać, że to właśnie dzięki nim Prototype przyciąga do siebie spragnionych wrażeń graczy, bo pod względem wylewającego się z ekranu sadyzmu produkcja Radical Entertainment przebija nawet wydanego nie tak dawno Wolverine’a. I choć nic nie stoi na przeszkodzie, by złapać za broń zabitych żołnierzy, nieporównywalnie więcej frajdy daje rozpłatanie przeciwnika na dwoje za pomocą gigantycznego ostrza, wyrastającego bezpośrednio z naszego ramienia (a to tylko jedna z wielu możliwości).
Kapitalnie został również przemyślany system upgrade’u, dzięki czemu praktycznie do samego końca przygody rozwijamy naszego bohatera, nabywając nowe zdolności bądź doskonaląc już posiadane. By zaopatrzyć się w dostępne dobra, trzeba zainwestować punkty doświadczenia, te zaś zdobywamy niemalże za każdą konkretną aktywność. Rzecz jasna, najlepiej premiowane są misje głównego wątku fabularnego, choć nie zabrakło również rozmaitych wyzwań pobocznych. A to pokroić jak największą ilość przeciwników w wyznaczonym limicie czasowym, a to przelecieć się po dachach zaliczając po drodze wszystkie checkpointy.
- sortuj według:
-
0 -
0 -
0 -
0
19 plików
7,34 GB