Telewizyjna adaptacja powieści Aleksandra Minkowskiego pod tym samym tytułem. Początkowo serial miał nosić nazwę "Mazury", jednak ostatecznie reżyser postanowił zostać przy tytule oryginalnym. "Szaleństwo Majki Skowron" opowiada o konflikcie pokoleniowym między rodzicami i dziećmi. Stanisław Jędryka pokazał go w dwu wariantach. Między córką i ojcem - dyrektorem Zakładu Chemicznego, oraz synem i ojcem - komendantem posterunku MO. Przyczyny konfliktów są różne. Majka ucieka z domu na znak protestu przeciwko konformistycznej postawie ojca. Jako dyrektor zakładu boi się on zawodowego ryzyka, choć w życiu prywatnym nieraz wykazywał się bohaterstwem. Z kolei Ariel - nastolatek, który pomaga Majce ukrywać się na Mazurach, ma ojcu za złe, że sympatyzuje z miejscową lekarką. Chłopcu o tyle trudniej to zaakceptować, że nie ma matki. Konflikt pogłębia się, kiedy ojciec wszczyna śledztwo przeciwko kierownikowi miejscowej Spółdzielni Rybackiej, którego Ariel uważa za uczciwego człowieka. Podobna sytuacja rodzinna obojga bohaterów zbliża ich do siebie. Rodzi się między nimi uczucie. Nagle świat przestaje być tak prosty, jak im się dotąd zdawało. Uświadamiają sobie jego skomplikowanie i to, że nie zawsze przecież muszą mieć rację. Wbrew tytułowi główną postacią serialu jest Ariel. Jego portret psychologiczny był dla reżysera sprawą zasadniczą. Wszystkie zdarzenia widziane są z jego perspektywy. Oprócz psychologii nie zabrakło w serialu również wątków kryminalnych, elementów komedii i melodramatu. Miłość łączącą bohaterów Jędryka pokazał jako uczucie liryczne, delikatne i subtelne, niemal pozbawione podtekstu erotycznego. Romantyczny związek Majki i Ariela podkreśla jeszcze piękno mazurskich krajobrazów. Zdjęcia kręcono w okolicach Mikołajek, Pisza, Taut, Olsztyna i jeziora Łukajno - rejonach zdaniem reżysera "czystych, nie skażonych przemysłem". Reżyseria: Stanisław Jędryka
Reżyser II: Wojciech Wójcik
Współpraca reżyserska: Anna Beata Bohdziewicz, Łukasz Schuch, Maria Telenkiewicz
Scenariusz: Aleksander Minkowski
Zdjęcia: Wiesław Zdort
Operator kamery: Grzegorz Kędzierski
Współpraca operatorska: Henryk Jedynak, Mieczysław Kozaczyk
Scenografia: Teresa Barska, Wojciech Majda
Współpraca scenograficzna: Marta Walczak, Roman Ambroziak
Kostiumy: Hanna Morawiecka
Współpraca kostiumograficzna: Anna Włodarczyk
Muzyka: Maciej Małecki
Wykonanie muzyki: Wielka Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia i Telewizji (Katowice)
Dyrygent: Konrad Bryzek
Konsultacja muzyczna: Janina Kurec
Dźwięk: Piotr Zawadzki
Współpraca dźwiękowa: Danuta Zankowska-Marucha, Aleksander Goldbeck
Montaż: Elżbieta Kurkowska
Współpraca montażowa: Katarzyna Maciejko, Janina Wiśniewska
Charakteryzacja: Anna Adamek
Współpraca charakteryzatorska: Helena Matejska
Fotosy: Andrzej Leśniewicz (nie występuje w czołówce)
Kierownictwo produkcji: Jerzy Owoc
Kierownictwo produkcji II: Henryk Wasilewski
Współpraca produkcyjna: Henryk Kulkowski, Henryk Romanowski
Kierownictwo planu: Jerzy R. Michaluk
Produkcja: Zespół Filmowy Silesia
Atelier: Wytwórnia Filmów Dokumentalnych (Warszawa)
Laboratorium: Wytwórnia Filmów Dokumentalnych (Warszawa)
Obsada aktorska: Marek Sikora ("Ariel"), Czesław Jaroszyński (Henryk, komendant, ojciec "Ariela")
Nie ma plików w tym folderze