Anno 1701 PL.part3.rar
-
°Ardennes Offensive -
°Heroes Might and Magic III Crack -
°Maluch Racer 3 -
°Men of War Wyklęci Bohaterowie PL -
°Need for Speed Shift 2 PL PC -
°Sleeping Dogs [PC] SKIDROW PL -
°Spec Ops The Line PC - Chomikuj -
°Stalin vs. Martians -
°The Cursed Crusade Krucjata Asasynów PL -
°Twierdza 3 Złota edycja (2012) PL -
°Wilczy Szaniec -
☼GTA - Liberty City Stories PSP -
♠ DRAGONBORN PL -
Black Mirror Czarne Lustro [lektor] avi -
Black Mirror Czarne Lustro [lektor] rmvb -
Dawnguard DLC -
FIFA 2010 World Cup South Africa (X360) -
Hitman Rozgrzeszenie -
Occupation Okupacja [lektor] - różne formaty -
Occupation Okupacja [lektor] avi -
Occupation Okupacja [lektor] rmvb -
Pokemon -
The Elder Scrolls V Skyrim Dragonborn -
The Elder Scrolls V Skyrim Dragonborn Crack -
ސAir Conflicts - Secret Wars (2011) - Xbox360 -
ސAlan Wake (X360) -
ސAlice Madness Returns -
ސAssassin's Creed 2 PL (X360) -
ސAssassin's Creed Brotherhood PL -
ސAssassin's Creed III XBOX360 (Wersja Polska) -
ސAUTO Installer XBOX MID v.1.3 PL -
ސAvatar XBOX 360 -
ސBatman Arkham Asylum (X360) -
ސBattlefield Bad Company 2 (X360) -
ސBULLETSTORM [X360] -
ސBurnout Revenge™ XBOX 360 PAL -
ސCall of Duty Black Ops PL (X360) -
ސCall of Duty Modern Warfare 2 (X360) -
ސCastlevania - Lords of Shadow -
ސCrackdown 2 PL (X360) -
ސCrysis.2.PL.PAL.XBOX360-SZOPASQUAD -
ސDead Rising 2 (X360) -
ސDirt 2 (X360) -
ސDuke Nukem Forever -
ސEmulatory do XBoxa -
ސFallout 3 [PL] -
ސFifty 50 Cent Blood on the Sand (X360) -
ސL.A. Noire 2011 -
ސRed Faction Armageddon 2011 -
ސTransformers Dark of the Moon
ANNO DAWNO, DAWNO TEMU
“Anno 1701″ jest po prostu doskonała, więc zamiast szukać dziury w całym, wolę powojować z piratami.
Recenzję “Anno 1701″ pozwolę sobie zacząć od końca, czyli od wymagań systemowych podanych przez wydawcę: procesor 2.2 GHz, 512 MB RAM, i karta graficzna z 64 MB pamięci. Wcale się nie zdziwię, jeśli czytelnik w tym miejscu pokiwa głową z niedowierzaniem. Niepisana zasada głosi, że do tego, co widnieje na pudełku, należy dodać przynajmniej pięćdziesiąt procent. I tu zaskoczenie - w nowe “Anno” naprawdę można zagrać na tak skonfigurowanym komputerze.
Nowa gra studia Sunflowers, jak i poprzednie części, to typowy city-building. Grafika nawiązująca stylistyką do niezbyt realistycznego, zabawnego komiksu mogłaby sugerować, że “Anno” jest prostym programem dla młodszych graczy. Nic bardziej błędnego. “Anno 1701″ jest z pewnością zabawne, ale na pewno nie łatwe.
Gra oferuje dwa podstawowe tryby: scenariusze, na które składa się kilkanaście pojedynczych misji o różnym stopniu trudności oraz rozgrywkę dowolną, w której sami określamy wszystkie parametry (m.in. wielkość mapy, liczbę przeciwników, dostępność surowców). Tryb dowolny oferuje graczom ciekawą, długą i skomplikowaną walkę o zbudowanie, przetrwanie i ekspansję własnego kolonialnego imperium.
Budowę miasta można wówczas rozpocząć na dwa sposoby - na wybranej przez komputer wyspie, lub swobodnie żeglując w poszukiwaniu najlepszego miejsca do założenia kolonii w Nowym Świecie. Przyznaję, że ten drugi sposób bardziej przypadł mi do gustu. Na mapie znajdują się dwa rodzaje wysp: północne i południowe, różniące się pomiędzy sobą zestawem dostępnych surowców i roślin, które można na nich uprawiać. Ponieważ na żadnej wyspie nie znajdziemy wszystkich surowców i roślin niezbędnych do funkcjonowania gospodarki naszego miasta, już na początku należy skolonizować przynajmniej dwie wyspy z różnych stref klimatycznych.
Mieszkańcy świata “Anno” mogą osiągnąć pięć stopni rozwoju. Jak to zwykle w takich grach bywa, by przejść z niższego na wyższy, trzeba spełnić wszystkie wymagania danej klasy oraz doprowadzić do maksimum wskaźnik społecznego zadowolenia. Schemat znany z dziesiątek, jeśli nie setek podobnych gier, jednak w “Anno 1701″ wyjątkowo trudno doprowadzić do tego stanu.
Dwie najwyższe klasy: kupcy i arystokraci mają już bardzo wyrafinowane zachcianki - chcą perfum, słodyczy (!), biżuterii. Jeśli zabraknie któregoś z podstawowych towarów, mieszkańcy zaczynają okazywać niezadowolenie (mogą nawet spalić miasto). Zasady gry mogłyby być odrobię bardziej elastyczne - rozumiem wprawdzie, że długotrwałe przerwy w dostawach alkoholu mogą rodzić społeczne napięcia, ale rewolucja z powodu braku czekoladek, to już moim zdaniem gruba przesada.
Ponieważ posiadanie wszystkich niezbędnych surowców jest praktycznie niemożliwe, konieczne staje się prowadzenie handlu z innymi postaciami z gry. A te są do nas zazwyczaj nastawione nieprzychylnie. Trzeba zatem lawirować, zawierać sojusze, stosować przekupstwo i szpiegować, w ostateczności prowadzić bardzo kosztowną wojnę.
Najtrudniej osiągnąć równowagę budżetową (jak zawsze, ale w “Anno” naprawdę trudno ją osiągnąć). Utrzymanie infrastruktury kosztuje słono, a wpływy z podatków przeważnie nie są w stanie zrekompensować wydatków. W czasie rozgrywki nawet przez chwilę nie udało mi się osiągnąć żadnych dochodów; gdyby nie zyskowny handel luksusowymi towarami, szybko zostałbym bankrutem.
Inaczej niż w większości ekonomicznych strategii, w “Anno 1701″ gracz nie ma ani chwili spokoju. Kiedy wydaje się, że wszystko idzie jak należy, następuje jedno z wielu “wydarzeń losowych” - wybuch wulkanu, huragan, plaga szczurów, strajki, zatrucie studni przez sabotażystów…
W “Anno 1701″ zachwyca nie tylko sama rozgrywka, ale również grafika. Piękne budynki, okręty pod pełnymi żaglami i inne modele wykonano z największą starannością. Co więcej, zaawansowana grafika nie obciąża zanadto peceta. Sterowanie nie sprawia żadnych kłopotów, a polonizacja to prawdziwy majstersztyk - jest bezbłędna i zabawna (”Następnym razem posmakujesz mojego kordelasa!”, woła kapitan właśnie zatopionego pirackiego okrętu).
Z obowiązku zastanawiałem się przez dłuższą chwilę, czy “Anno 1701″ ma jakieś znaczące wady. Potem dumałem jeszcze dłużej, czy “Anno 1701″ na w ogóle jakiekolwiek wady. Może bym i coś wymyślił, ale zamiast szukać dziury w całym, wolę jeszcze powojować z piratami. Gra jest, po prostu, doskonała.
Instrukcja uruchomienia gry znajduje się tutaj