Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
mkosta1
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

widziany: 10.06.2024 19:17

  • pliki muzyczne
    2
  • pliki wideo
    8344
  • obrazy
    2346
  • dokumenty
    2388

19646 plików
5014,35 GB

« poprzednia stronanastępna strona »
  • 703,8 MB
  • 6 lip 14 1:10
Najbardziej znany film czechosłowackiej Nowej Fali, sztandarowe dzieło nurtu, zapisane w historii światowego kina. Podobnie jak inne czeskie filmy Miloša Formana zrealizowane przy udziale aktorów niezawodowych, w charakterystycznym dla reżysera tonie pogodnej kpiny z otaczającej (niekoniecznie socjalistycznej) rzeczywistości. Młoda i naiwna Andula - pracownica sfeminizowanej fabryki na prowincji - zakochuje się w pianiście z Pragi przygrywającym na wieczorku zapoznawczym. Po spędzonej wspólnie nocy postanawia go odnaleźć w stolicy. Zdziwiony jest nie tylko chłopak...

z chomika smokerdelight

  • 699,9 MB
  • 6 lip 14 1:10
Wszyscy to znamy, nie wszyscy chcemy pamiętać. Nadzieje młodości i późniejsze niespełnienia. Piekło emocji i traumy radzenia sobie z nimi. Wielki talent sąsiadujący z życiową niedojrzałością. Joachim Trier opowiada o młodości i jej mirażach, opakowuje pozorne banały w celofan autentycznej emocji. Pozwala nam być gówniarzami raz jeszcze.

To jednak z tych perełek pozostających po festiwalowej masówce. Odkrycie ubiegłorocznego festiwalu Era Nowe Horyzonty na szczęście trafiło do dystrybucji (zdecydował pewnie nasz sentyment do skandynawskiego kina). Opowieść o dwóch przyjaciołach: Phillip i Erik marzą, by zostać pisarzami. Uda się tylko temu pierwszemu, ale sukces okaże się brzemieniem nie do zniesienia i przyczynkiem poważnej choroby. Erik opiekuje się przyjacielem, wierząc, że zagłębiając się w świat szaleństwa, znajdzie klucz do artystycznego sukcesu.

Ich losy przedstawiane są w rozmaitych wariantach i odsłonach. Osobnym bohaterem jest tu wszechwiedzący narrator, dopowiadający wątki, kreślący alternatywne przebiegi zdarzeń, sarkastycznie komentujący decyzje bohaterów. "Reprise" to formalny eksperyment, ale bez chaosu i taniego efekciarstwa. Wielostopniowa fabularna konstrukcja o mocnych fundamentach. Połączenie czarnej komedii, melancholijnego dramatu, ale przede wszystkim próba opowieści o istocie tworzenia, o rzeczywistości przefiltrowanej przez wrażliwy umysł twórcy. Nie wiemy do końca, co jest tu ową "opowieścią", "narracją", a może tylko wykwitem wyobraźni chorego na psychozę człowieka, a co tzw. prawdziwym zdarzeniem. Zgodnie ze sformułowaną kiedyś przez Czesława Miłosza zasadą, że "literatura jest zaledwie przedłużeniem rzeczywistości", Trier każe nam przestać zadawać szkolne pytania o "granice życia i sztuki", pokazując ich jedność.

Brzmi to lekko egzaltowanie, ale w tym tkwi właśnie tajemnica tego filmu - sprzedaje pozorne banały w formie nie sprawiającej wrażenia recyklingu. A więc, życie jako brudnopis, wiecznie przekreślana i szkicowana opowieść. Ctrl+A i Delete i znowu obiecująco migocze biały ekran. Znowu można od początku, raz jeszcze. Przynajmniej w kinie.

z chomika smokerdelight

  • 697,7 MB
  • 6 lip 14 1:10
Ceniona adwokat Claudia Simmons-Howe (Rebecca Hall) zostaje jednym z obrońców Farroukha Erdogana (Denis Moschitto), oskarżonego o zamach terrorystyczny w centrum Londynu. Tylko ona ma prawo zapoznać się ze zgromadzonymi w tej sprawie dowodami posiadającymi najwyższą klauzulę tajności. A uzyskaną w ten sposób wiedzą nie może podzielić się z oskarżonym i jego prawnikami. Gdy główny obrońca Erdogana w przeddzień rozpoczęcia procesu niespodziewanie umiera, sprawę przejmuje były kochanek Claudii, Martin Rose (Eric Bana). Wspólnie odkrywają, że cały proces jest częścią precyzyjnie zaplanowanego spisku, a im grozi poważne niebezpieczeństwo.

z chomika smokerdelight

  • 700,1 MB
  • 6 lip 14 1:10
Nie ma żadnych wątpliwości, że Królewna Śnieżka ma wśród filmowców branie. Kilka kinowych obrazów, a także seriale telewizyjne mogą sprawiać wrażenie przesytu. Bo też ile razy można oglądać to samo? Kto jednak tak pomyśli i zrezygnuje z obejrzenia "Śnieżki", ten popełni niewybaczalny błąd. Film Pablo Bergera jest chyba najbardziej oryginalną z wszystkich kinowych wersji baśni braci Grimm.

Po pierwsze dlatego, że jest to film czarno-biały i do tego niemy. Hiszpanie pozazdrościli Francuzom "Artysty" i stworzyli swój własny hołd dla kina, które powinno być martwe od 80 lat. Wydawać by się mogło, że bez dźwięku, dialogów i wszechobecnych kolorów współczesne kino nie da sobie rady. Berger jednak udowadnia, że mając świetny pomysł, znakomity scenariusz i utalentowaną ekipę, można zrobić wszystko. Jego film ogląda się z zapartym tchem. Nie nudzi nawet przez chwilę.

Po drugie dlatego, że akcja baśni Grimm została przeniesiona do przedwojennej Hiszpanii i osadzona w świecie korridy. Król nie jest tu władcą baśniowej krainy, ale najsłynniejszym matadorem swego pokolenia. Kiedy zostaje okaleczony i przykuty do łóżka, pielęgniarka, a wkrótce żona, kryguje się na jego troskliwą opiekunkę. W rzeczywistości izoluje go od świata (a szczególnie od córki), oddając się przy okazji własnym perwersyjnym zabawom. Śnieżka z wiekiem staje się coraz większym utrapieniem dla macochy, która w końcu zechce się jej pozbyć.

Brzmi znajomo, prawda? Bo też Berger wykorzystał wszystkie najważniejsze elementy tradycyjnej baśni i wplótł je w swoją opowieść. Dzięki temu "Śnieżka" jest bliska oryginałowi, a jednocześnie ogląda się ją prawie tak, jakby to był zupełnie nowy pomysł fabularny. Widzowie kilka razy złapią się na tym, że reżyser ich zaskoczył. Dzięki temu nie sposób oderwać od ekranu wzrok, bo z ciekawością czeka się na to, co jeszcze autor nam pokaże.

Siłą filmu są też dwie aktorki grające główne role: Macarena García jako Śnieżka i Maribel Verdú jako macocha. Brak dźwięku zupełnie im nie przeszkadzał i obie doskonale poradziły sobie z przekazaniem emocji, jakie doświadczały grane przez nie bohaterki. Verdú jest demoniczną uwodzicielką. Jej urokowi nie oprą się nie tylko filmowe postaci, ale i widzowie siedzący bezpiecznie na widowni. García z kolei świetnie odegrała naiwną dziewoję, która jednak ma silny charakter i kiedy trzeba potrafi pokazać pazury.

z chomika smokerdelight

  • 699,9 MB
  • 6 lip 14 1:10
KINATAY to wyjątkowo brutalna anatomia zbrodni popełnionej na prostytutce. Z jednej strony to opowieść odrażająca, z drugiej — zniewalająca, przykuwająca uwagę widza, nie dając mu chwili wytchnienia. Mendoza przedstawia opartą na autentycznych wydarzeniach, historię młodego studenta, który wkracza na ścieżkę zła. Głównym bohaterem Kinatay jest Peping — student akademii policyjnej, który zostaje zwerbowany do ściągania haraczy dla lokalnego syndykatu w Manili. Większość z łatwo zarobionych pieniędzy przeznacza na potrzeby swojej dziewczyny, Cecille. Para planuje ślub, ale ich finanse na to nie pozwalają. Niespodziewanie pojawia się oferta nie do odrzucenia — niebezpieczne zlecenie od mafi i za poważne pieniądze.

z chomika smokerdelight

  • 696,6 MB
  • 6 lip 14 1:10
Dwie młode dziewczyny podejmują relację opartą na próbach sił, pokusach, bliskości i wzajemnym gwałtownym przyciąganiu. Emma jest osobą, która lubi kontrolować. Kiedy zaczyna trenować w drużynie woltyżerki (gimnastyka artystyczna na koniu), poznaje Cassandrę, silną, atrakcyjną i energiczną dziewczynę. Szybko okazuje się, że łączy je potrzeba specyficznej, nieczystej rozrywki… i zostają najlepszymi przyjaciółkami. Równie szybko jednak pojawia się zamęt. Zazdrość, rywalizacja i pociąganie seksualne między nimi rodzi kolejne trudne sytuacje i doprowadza je do skrajnych reakcji. Czy są w sobie zakochane? Czy sprawdzą się wzajemne w ciągłych testach? Która będzie kontrolować? A która będzie kontrolowana?
Gdy Emmie nie udaje się wejść do reprezentacji swojej drużyny akrobatycznej, decyduje się wziąć spawy w swoje ręce. U granic wytrzymałości, eskaluje w niej agresja…

z chomika smokerdelight

  • 1,14 GB
  • 6 lip 14 1:10
dramat, Francja/Algieria, 1969
122 min, polski lektor

Polskie media nie poświęcają żadnej uwagi kontekstowi społecznemu czy historycznemu burzliwych wydarzeń toczących się obecnie w Grecji. Nie poświęcają właściwie również uwagi samym tym wydarzeniom, poza skąpymi doniesieniami o kolejnych zamieszkach. Nic w tym dziwnego. Historia Grecji jest im nie w smak. Wspierana przez USA dyktatura „czarnych pułkowników” czy reżim Franco nie przystają do czarno-białego, neoliberalnego modelu historii zgodnie z którym dobry, demokratyczny zachód walczył ze złym totalitarnym wschodem. Dlatego wszystkim tym, którzy chcieliby poznać lepiej historię Grecji proponujemy ekranizację książki Vassilisa Vassilikosa zatytułowanej „Z”.

Wydarzenia opowiedziane na kartach tej książki sa historia prawdziwą. 22 maja 1963 r. przybył do Salonik lekarz-społecznik i poseł do parlamentu z ramienia greckiej lewicy demokratycznej, Grigorios lambrakis, by stanąć na czele pokojowej manifestacji. Tego samego dnia zginął, zamordowany w upozorowanym wypadku ulicznym.

Lambrakis cieszył się powszechną sympatią nie tylko ze względu na swoją działalnośc polityczną. Znany był również szeroko jako lekarz, który leczy darmo ubogich, i jako wybitny sportowiec, zwycięzca w Igrzyskach Olimpijskich. Na murach Aten pojawiły się napisy „Lambrakis zei” – „Lambrakis żyje”, „Zei” lub w pośpiechu skreślone „Z”, co wkrótce stało się symbolem sprawy, o która walczył.

Opierając się na materiałach późniejszego śledztwa i procesu, Vassilis Vassilikos, młody wówczas powieściopisarz grecki, stworzył w „Z” wstrząsający dokument tragedii swego kraju, a zarazem pasjonującą analizę wewnętrznego mechanizmu wielkiej prowokacji politycznej. Książka przybliża mechanizm współdziałania tajnych służb, policji i greckich ugrupowań neofaszystowskich.

Ze względu na panujący wówczas w Grecji reżim „czarnych pułkowników” autor zmienił wszystkie nazwiska, pomimo to jednak książka, która ukazała się w listopadzie 1966 roku, znalazła się na indeksie, a jej autor – na wygnaniu we Francji, gdzie w dwa lata później wydano francuską wersję powieści i nakręcono słynny film pod tym samym tytułem.

z chomika smokerdelight

  • 352,5 MB
  • 6 lip 14 1:10
Choć katalog festiwalu T-Mobile Nowe Horyzotny przestrzega przed twórcą, który "zaczyna tam, gdzie inni by skończyli", to zapewniam, że nie ma się czego obawiać. "Tylko mój" Frederica Videau jest obrazem, w którym następstwami ciekawego pomysłu są precyzyjny scenariusz i sprawna reżyserska robota.

Katalog, oczywiście, nie kłamie - Videau naprawdę zaczyna swój film tam, gdzie inni by skończyli. Oto porwana i przetrzymywana w zamknięciu przez kilkanaście lat nastolatka Gaelle (fenomenalna Agathe Bonitzer) odzyskuje wolność za sprawą nagłego kaprysu porywacza. Twórca podpatruje jej powrót na łono rodziny i szarą codzienność w zakładzie zamkniętym, gdzie poddawana jest badaniom psychiatrycznym. W retrospekcjach tymczasem stara się prześwietlić relację między oprawcą i ofiarą. Pytanie, które ciśnie się na usta, brzmi: czy aby na pewno nie oglądamy filmu o syndromie sztokholmskim?

Wiele wskazuje na słuszność podobnej interpretacji. Videau ma świadomość wieloznaczności podjętego tematu, toteż inteligentnie posługuje się niedopowiedzeniami. Porywacz, zagrany oszczędnie przez znanego z "Proroka" Rezę Ketaba, to chodząca enigma. Dlaczego właściwie uprowadza dziewczynę? Czemu dba o jej wygodę, edukację i chce skorygować jej wadę wzroku? Dlaczego nie wchodzi z kimkolwiek w bliższe relacje, skoro wizyta kolegi z pracy dowodzi jego komunikatywności, poczucia humoru i towarzyskiej swobody? Nie poznamy odpowiedzi na te pytania. Mało tego - nie zajrzymy do głowy głównej bohaterki, która od momentu ucieczki komunikuje się ze światem za pomocą nieporadnego small-talku.

Videau relatywizuje filmową tragedię i choć jest to odważny krok, niestety może być niezauważony z powodu formalnej "przezroczystości" utworu. Otaczający Gaelle przyjaciele i członkowie rodziny deklarują pragnienie wymierzenia porywaczowi sprawiedliwości. Dziewczyna zbywa ich milczącą aprobatą, ale nietrudno wyczytać z jej twarzy, że toczy wewnętrzną walkę. Jej wynik też będzie dla nas kwestią interpretacji. Samodzielne wypełnianie tych białych plam, jak to zwykle bywa, jest o wiele ciekawsze niż słuchanie gotowych wniosków.

z chomika smokerdelight

  • 700,1 MB
  • 6 lip 14 1:10
Młoda prawniczka Kaisa jest w centrum zainteresowania podczas biurowego przyjęcia wydanego na jej cześć. Wszystko wskazuje na to, że w końcu zaczyna się dla niej dobra passa i że od tej pory życie będzie się toczyć gładko. Następnego dnia budzi Kaisę telefon od matki. Kaisę boli głowa i na dodatek obok niej leży obcy mężczyzna, którego imienia nie pamięta. To ciężki poranek, a telefon od matki, o której istnieniu Kaisa najchętniej by zapomniała, jeszcze bardziej komplikuje sprawę. Ma odnależć ojca-alkoholika i przywieżć go do Aberdeen na rehabilitację w ramach nowego programu.

z chomika smokerdelight

  • 602,3 MB
  • 6 lip 14 1:10
Ferdinand (nazywany - ku swojemu niezadowoleniu - Pierrotem) to mężczyzna wyraźnie znudzony swoim życiem i towarzystwem z jakim przychodzi mu spędzać czas. Pewnej nocy po kulturalnej imprezce z tzw. wyższych sfer spotyka Marianne - dziewczynę, którą miał okazję poznać prawie 5 lat wcześniej, jednak ich znajomości nie można nazwać inaczej niż znajomością płytką. Tej własnie nocy dochodzi jednak do pewnej zmiany. Ferdinand / Pierrot trafia z Marianne do łóżka, a następnie mordują razem pewnego gangstera, kradną jego pieniądze i broń i wyruszają w (pozornie) bezcelową podróż po kraju. Spontaniczna para po drodze kradnie, naciąga turystów i wreszcie morduje, w międzyczasie rozmawiając o życiu ludzkim i wszystkim co jest z nim związane.

z chomika smokerdelight

  • 697,4 MB
  • 6 lip 14 1:10
Jacinta (Hebe Duarte) jedzie do kuzynki do Buenos Aires. Opuszcza rodzinny Paragwaj, by po drugiej stronie granicy znaleźć pracę. W podróż rusza z kilkumiesięczną córeczką i paroma tobołkami. Towarzyszem jej podróży ma być Ruben (Germán de Silva), kierowca ciężarówki, któremu szef kazał zabrać ze sobą zdesperowaną kobietę. Przez pierwszych trzydzieści minut bohaterowie niemal nie zamieniają słowa. Są jak ścięte akacje przewożone na ciężarówce Rubena – twardzi i kolczaści. Jego denerwuje hałasujące dziecko i zamieszanie wywoływane przez kobietę. Ruben nie jest typem latynoskiego macho – nie chce dominować, a jest zbyt zmęczony życiem, by choćby próbować olśniewać męskim blaskiem. Ona też nie promienieje radością – cicho siedzi na siedzeniu pasażera, patrząc to na drogę, to na dziecko. Właśnie ono, mała Anahi (Nayra Calle Mamani) o ślicznej, pucułowatej twarzyczce z czasem zniszczy zasieki oddzielające Rubena od świata. Dotyk słodkiego malucha, częściowo wymuszone przytulenie będzie zaproszeniem do bliskości, której dawno nie doświadczył. Wkrótce na twarzach obu dorosłych pasażerów pojawią się skrywane półuśmiechy.

O tego typu filmach pisze się, że są formalnie skromne, wręcz ascetyczne. Nie jest to jednak prawda. Ostentacyjna opieszałość, którą znajdziemy w "Akacjach", jest stylem nie mniej wyrazistym niż zabawy gatunkowych fetyszystów w rodzaju Refna. Argentyński twórca stawia na najmocniejszy filmowy środek wyrazu – ciszę. Dobrze wie, że formuła małego realizmu z prostotą i autentycznością wpisanymi w gatunkowe credo pozwalają powiedzieć więcej niż prostą historię zwykłych ludzi.

"Akacje" rosną z każdą chwilą, stając się opowieścią o samotności, która zamyka na innego człowieka. To nie jest film o wielkiej miłości. Żadne tam love story o niespełnionym uczuciu. To opowieść o bliskości, która pojawia się na chwilę, o nieuchwytnych promykach na moment rozświetlających smutek codzienności. Jej siłą jest artystyczna konsekwencja. Giorgelli rezygnuje z wszystkiego, co zbędne, unika dramatycznych ornamentów. Dzięki temu osiąga psychologiczną wiarygodność. W dużej mierze jest ona zasługą aktorów. Germán de Silva, aktor o cudownie proletariackiej twarzy, przypomina nieco Steve’a Evetsa z "Szukając Erica". Ma tę samą powściągliwość i psychologiczny autentyzm. Ten ostatni charakteryzuje też Hebe Duarte, specjalistkę od castingów, która w "Akacjach" sama stanęła przed kamerą. Wraz z Giorgellim stworzyli skromny i piękny film o pękniętych ludziach, samotności i nadziei.

z chomika smokerdelight

  • 695,7 MB
  • 6 lip 14 1:10
Marian, pielęgniarka w średnim wieku, poświęca się pacjentom niemal jak święta. Niekiedy przyjmuje nawet rolę zbawcy, pomagając ciężko chorym odejść w ostateczną ciszę. Gdy zaczyna pracę w innym szpitalu, przeprowadza się do nowego mieszkania w wieżowcu na obrzeżach miasta. Pewnej nocy obserwuje ze swojego okna scenę gwałtu. Nie jest jej jedynym świadkiem. Mieszkający w tym samym budynku mężczyzna także widzi to zdarzenie. Co więcej, zauważa również Marian patrzącą na wszystko z okna swojego mieszkania. To, co kobieta zobaczyła oraz fakt, że sama była wówczas obserwowana, nie daje jej spokoju. Marian i jej sąsiad zaczynają swoistą grę unikania siebie nawzajem. Dotychczas Marian dzieliła z ludźmi tylko intymność odchodzenia z tego świata. Teraz musi dzielić tajemnicę z nieznajomym sąsiadem. Zewnętrzny świat, życie innych ludzi, naruszyły granice jej życia. Aby zaniepokoić ją. Aby pokonać ją - i samą śmierć.

z chomika smokerdelight

  • 617,2 MB
  • 6 lip 14 1:10
Nora i Solveig tworzyły udany związek. Wszystko zaczęło się sypać, kiedy ich pięcioletni synek Vetle zmarł podczas górskiej wyprawy. Nora, biologiczna matka chłopca, staje się kobietą wypaloną, zgorzkniałą. Na dodatek zaczyna kwestionować żal swojej partnerki. Natomiast Solveig kochała chłopca tak mocno, że nie wyobraża sobie życia bez dziecka i chciałaby urodzić własne. Obie kobiety wyruszają do miejsca, w którym Vetle wydał swoje ostatnie tchnienie, by spróbować pogodzić się z okrutnym losem. Jednak podróż zamiast zbliżać, tylko je od siebie oddala. Żal za chłopcem przesłania wszystko, co racjonalne i piękne. Refleksyjny norweski dramat nie oferuje łatwych odpowiedzi, w zamian pozostawiając w głowie dziesiątki nurtujących pytań.

z chomika smokerdelight

  • 700,9 MB
  • 6 lip 14 1:10
Lata osiemdziesiąte XX wieku. Abou Nidal jest szefem palestyńskiej organizacji terrorystycznej, która przeprowadza ataki w Europie. Gdy grupa nasila aktywność we Francji, tamtejsze służby specjalne opracowują plan jej pacyfikacji. Pewien dobrze wyszkolony funkcjonariusz ma wniknąć w struktury organizacji i pomóc francuskim władzom zniszczyć ją od środka. Wie, że jego zadanie nie jest proste, a cena porażki może być bardzo wysoka.

z chomika smokerdelight

  • 697,0 MB
  • 6 lip 14 1:10
Teoria złotego środka Arystotelesa mówi o tym, że skrajności w postępowaniu prowadzą do fatalnych rezultatów, więc człowiek powinien podążać drogą umiarkowania. Myśl ta dotyczy przede wszystkim moralności, ale może być rozciągnięta na inne sfery życia społecznego. Placówki zajmujące się socjalizacją i resocjalizacją (od szkół dla trudnej młodzieży, poprzez zakłady poprawcze, aż do więzień) mogą prowadzić różną politykę w zakresie radzenia sobie z socjopatami, osobnikami niedostosowanymi społecznie, czy też zagubionymi. Jeszcze kilkadziesiąt lat temu dominująca polityka twardej ręki prowadziła często do patologii.

"Kongen av Bastøy", czyli tak naprawdę Król Bastøy to film o norweskim zakładzie poprawczym zlokalizowanym na wyspie położonej w cieśninie Skagerrak, 75 km na południe od Oslo. Akcja toczy się w roku 1915 i jest oparta na faktach. Na wyspę skazańców trafia dwóch nastolatków. Imiona i nazwiska tracą znaczenie, bo w zakładzie panuje system numerowania podopiecznych. Tym sposobem chłopcy "nazywają się" teraz C5 i C19. Więcej ich dzieli niż łączy. Mają zupełnie inne charaktery i inną siłę (zarówno fizyczną jak i psychiczną) co będzie miało decydujący wpływ na ich los. Brutalnie wpajane chrześcijańskie wartości "dobro, pokora i wiara" oraz srogi klimat i srogie obyczaje mają ukształtować młodych ludzi i uczynić ich przykładnymi obywatelami.

Dyscyplina jako główne narzędzie resocjalizacji jest metodą sprawdzaną od wieków, ale niewystarczającą. Dyrektor zakładu na Bastøy ma w pewnym momencie przebłysk, iż „dyscyplina bez miłosierdzia jest okrutna”, ale niedużo z tego wynika. Erlingowi, głównemu bohaterowi dla zachowania dobrej kondycji psychicznej niezbędna jest odskocznia od rzeczywistości w postaci ucieczki w wyobrażony, lepszy świat. Snuta opowieść, a przede wszystkim chęć jej zapisania jest spoiwem dla niełatwej przyjaźni Erlinga (C19), który ledwie tu przybył i Olava (C1), który ma zakład poprawczy niebawem opuścić.

Na wyspie skazańców krzywda jest codziennością. W sytuacji, gdy jedna ze stron ma zdecydowaną przewagę dochodzi do nadużywania władzy i w konsekwencji do przemocy. Tę kwestię poruszały inne "więzienne" filmy – jak choćby oparty na eksperymencie Philipa Zimbardo – niemiecki "Eksperyment", ale także "Skazani na Shawshank". W "Wyspie skazańców" tragiczny wątek przemocy seksualnej nie tylko uwydatnia skrajną hipokryzję charakterystyczną dla tradycyjnej edukacji poprzez chrześcijańskie cnoty, ale staje się kluczowym elementem fabuły. Tymczasem płytkość metody i powierzchowność jej rezultatów uwydatnia się w momencie gdy brak równowagi nabiera przeciwnego – od dotychczasowego – charakteru.

z chomika smokerdelight

  • 702,3 MB
  • 6 lip 14 1:10
Harvey (Jordan Prentice) wychował się w domu dziecka. Z powodu niewielkiego wzrostu, zawsze był spychany na margines i niedoceniany. Mężczyzna żyje samotnie w przyczepie kempingowej, pracuje jako dozorca w hotelu i nie ma nadziei na zmiany w swoim życiu. Wkrótce jednak los Harveya za sprawą nowych towarzyszy, zabłąkanej suki Inci i zagubionej tancerki Dakoty (Kristin Adams), nabiera większego tempa.

z chomika smokerdelight

  • 692,5 MB
  • 6 lip 14 1:10
Szczerość nakazuje ostrzec wszystkich, iż "Liverpool" nie jest filmem przeznaczonym dla normalnego widza. Nie znajdzie on tutaj nic, co mogłoby go choćby w najmniejszym stopniu zainteresować. To obraz typowo festiwalowy, który nawet tam zwróciłby uwagę jedynie niewielkiego grona: ludzi cierpliwych, zainteresowanych introspekcją, dobrze tolerujących niejednoznaczność i niedopowiedzenie. Dlatego też trzeba pochwalić odwagę dystrybutora, który mimo wszystko – pamiętając o tych rodzynkach kinowej widowni – postanowił film wprowadzić.

"Liverpool" to obraz bez fabuły w tradycyjnym tego słowa rozumieniu. Dlatego też nie sposób tak naprawdę go opowiedzieć. Opis dostarczony przez dystrybutora całkiem zgrabnie zastępuje film, ale jednocześnie niszczy odbiór obrazu. Lisandro Alonso unika bowiem konkretyzacji. Widzowi pokazane są ledwie chwile - z pozoru nic nie znaczące momenty mężczyzny jedzącego, śpiącego, ubierającego się, czekającego. Całe życie, cała historia rozgrywa się pomiędzy tymi scenami, a zatem tylko i wyłącznie w głowie odbiorcy. Mając do dyspozycji te slajdy, każdy z widzów może je połączyć w zupełnie inną historię. I to w "Liverpool" jest najcenniejsze.

Alonso zaprasza widza do tworzenia własnej historii, stosując bardzo proste środki filmowe. Obraz z kamery zamienia się w scenę - definiuje przestrzeń, która jest w zasadzie nieruchoma, podlega ledwie niewielkim zmianom. Choć powodem istnienia kolejnych ujęć jest człowiek, to jednak wszystko jest tak kadrowane, by postaci nie były elementami dominującymi. Alonso wraz z operatorem Lucio Bonellim stosują szerokie plany; w zasadzie tylko raz mamy zbliżenie na twarz głównego bohatera. Bardzo często ujęcie trwa dalej, nawet po wyjściu postaci poza kadr. Tworzy to swoisty dystans, jest niczym wielokropek pozostawiony specjalnie dla widza, który może z nim zrobić, co tylko zechce.

Dla zaznajomionych z twórczością Lisandro Alonso "Liverpool" nie będzie wielkim zaskoczeniem. Ten sposób narracji, koncentracja na nic nieznaczących szczegółach i angażowanie widza w twórczy proces mieliśmy już okazję poznać podczas seansu "Los muertos". To, co zaskakuje, to fakt, że po tamtym filmie znalazł jeszcze przestrzeń, by zrobić kolejny krok ku drodze maksymalnego minimalizmu. W "Los muertos" jest ostra pointa, w "Liverpool" nie ma już nawet tego. Alonso odrzuca ostatnie ramy kina ustalone przez produkt łatwej konsumpcji. To oczywiście mocno ogranicza zbiór odbiorców. Jest to jednak zabieg jak najbardziej świadomy, a nie wynikający z nieudolności, i to się reżyserowi wielce chwali.

z chomika smokerdelight

  • 690,8 MB
  • 6 lip 14 1:10
Po streszczeniu filmu można sądzić, że mamy do czynienia z dramatem: Cheyenne (Sean Penn) to emerytowany gwiazdor rocka żyjący z tantiem. Po śmierci swojego ojca, z którym od 30 lat nie rozmawiał, wraca do Nowego Jorku, gdzie dowiaduje się, że ojciec obsesyjnie szukał zemsty na swoim prześladowcy z Auschwitz. Syn postanawia kontynuować misję zmarłego i wyrusza w podróż po Ameryce w poszukiwaniu starego nazisty.

Zatem Holocaust i jego konsekwencje napędzają wszystkie wydarzenia filmu. Jednak, jak to w klasycznym kinie drogi, cel podróży jest tak naprawdę tylko pretekstem, by wyruszyć z domu, zmienić coś, uporać się samemu ze sobą. – Jestem turystą, nie podróżnikiem. Podróżnicy zawsze wydawali mi się upierdliwi – stwierdza w pewnej scenie Cheyenne. Trudno nie odczytywać tej kwestii jako odautorskiej sugestii, że z dystansem podchodzi do obranego gatunku. A jednak pod wieloma względami "Wszystkie odloty Cheyenne'a" to wcielona mitologia kina drogi. Wykorzystano jego klasyczne motywy: przemierzamy rozległe przestrzenie Stanów, zatrzymując się na stacjach benzynowych, w przydrożnych barach i tanich motelach. Jednak i tak nad poetycką scenografią władzę przejmuje humor. "Wszystkie odloty Cheyenne'a" cechuje dowcip trochę jak w "Broken Flowers", tylko bardziej dobitny, i klimat z amerykańskich filmów Wima Wendersa.

Właściwie od pierwszego kadru, w którym widzimy buldoga z kołnierzem na szyi, cała konstrukcja zostaje podporządkowana żartowi. Wiele z zabawnych scen to prawdziwe perełki. Nawet jeśli oparte na prostym pomyśle, to okraszone wyśmienitymi, napisanymi z polotem dialogami.

Ale żadne żarty by właściwie nie wybrzmiały, gdyby nie postać głównego bohatera, tak ryzykownie odegrana przez Seana Penna. Dlaczego ryzykownie? Bo jego Cheyenne wydaje się z początku postacią wyjętą z kabaretu: to umalowany facet po 50-tce, przegięty, wygłaszający swoje kwestie monotonnym, znudzonym głosem lub odwrotnie – wpadający z byle powodu w histerię. Trzeba było świetnego aktora i reżysera, by takie ustawienie bohatera zagrało, by nie stało się irytującą manierą. I to się udało. W porównaniu z Cheyenne'em, inne wcielenia Penna – nawet Harvey Milk czy Sam z filmu z 2001 roku, to kompletnie niewyróżniający się z tłumu goście. Czyżby szykowała się kolejna nominacja do Oscara dla aktora? Akademia przecież uwielbia takie mocne role.

Cheyenne jest rozbrajająco uroczy, ale jest też postacią tragiczną. Przybity życiem, zrezygnowany, niepotrafiący pogodzić się z błędami z przeszłości. Nie podoba mi się tylko, jak diametralnie zmienia się na końcu. Mówiąc na tyle enigmatycznie, by nie zdradzić za dużo: wychodzi na to, że Cheyenne potrzebował złudnej "normalności", by być szczęśliwym.

Sorrentino zrealizował film z właściwym sobie polotem. Widać, że reżyser po prostu czerpie radość z kina. Dużo tu muzyki, niektóre sekwencje są wręcz teledyskowe, jak w "Boskim". Od sceny do sceny unoszą nas stare rockowe przeboje, z tytułowym "This Must Be The Place" Talking Heads na czele. We własnej osobie pojawia się w pewnym momencie David Byrne – element fajny, choć trochę za długo przeciągnięty.

z chomika smokerdelight

  • 395,7 MB
  • 6 lip 14 1:10
Gwiazdor "Niebezpiecznej metody" wciela się w postać Brandona – mieszkającego w Nowym Jorku pracownika firmy komputerowej. Bohater świetnie zarabia, ma ładne, przestronne mieszkanie, jest piekielnie przystojny i zadbany – krótko mówiąc, ideał singla. Jadąc metrem w płaszczyku i modnym szaliczku, potrafi samym tylko spojrzeniem uwieść kobietę. Gdy przymierza się do nawiązania z nią rozmowy, wygląda jak drapieżnik gotowy do złapania ofiary. Choć w betonowej dżungli Brandon znajduje dostatecznie dużo okazji do erotycznych łowów, wciąż jest nienasycony. Tuż po powrocie do domu odpala strony porno albo zamawia dziewczynę na telefon. W biurze również nie próżnuje – jego firmowy komputer zawalony jest gigabajtami filmików dla dorosłych w najróżniejszych odmianach.

z chomika smokerdelight

  • 0,79 GB
  • 6 lip 14 1:10
kraj: Holandia
rok produkcji: 2004
reżyseria: Albert Ter Heerdt
czas trwania: 89 minuty
język: polski lektor

„Cicho, maleńka!” to satyryczna opowieść o muzułmańskiej rodzinie żyjącej we współczesnej Holandii.

Film opowiada o losach Aliego Bentarka (Salah Eddine Benmoussa) i jego licznej rodziny, którzy opuścili Maroko i zamieszkali w Holandii. Znalezienie swojego miejsca w nowej kulturze okazuje się wyjątkowo trudne. Syn Aliego, Abdullah (Mimoun Oaïssa), chciałby wydorośleć wzorem starszego brata, Samira (Najib Amhali), który jako szanowany policjant najlepiej odnajduje się w holenderskim społeczeństwie. Niestety Abdullah wpadł w złe towarzystwo a w dodatku ma zbyt wygórowane oczekiwania względem swojego przyszłego zajęcia. Jego siostra Leila (Touriya Haoud) robi wszystko, by uniknąć zaaranżowanego przez ojca ślubu. Najmłodszy z braci natomiast korzysta z tego, że ojciec nie zna języka i przedstawia mu szkolne uwagi w dzienniczku jako pochwały.

Kluczem do sukcesu niskobudżetowego filmu ALBERTA TER HEERDTA był sposób, w jaki poruszył ważki społecznie temat integracji imigrantów. Reżyser i zarazem scenarzysta „Cicho, maleńka!” utrzymał swój film w pogodnej, komediowej tonacji. Zderzenie kulturowe, jakiego doświadcza tradycyjna marokańska rodzina przybyła do uchodzącej za najbardziej liberalny europejski kraj Holandii, ukazał z przymrużeniem oka. Takie ujęcie tematu spodobało się jurorom Niderlandzkiego Festiwalu Filmowego, którzy wyróżnili obraz Nagrodą Holenderskiej Krytyki i Specjalną Nagrodą Jury. Sukces szybko zaowocował powstaniem serialu emitowanego w holenderskiej telewizji.

z chomika smokerdelight

  • 700,0 MB
  • 6 lip 14 1:10
"Gangster numer jeden" to stawiany przez krytyków na równi z "Chłopcami z ferajny" i "Człowiekiem z blizną" film gangsterski, którego akcja rozgrywa się w londyńskim półświecie w latach 70-tych.

Jego bohaterem jest ambitny, charyzmatyczny gangster, który systematycznie toruje sobie drogę na szczyty władzy. Bezwzględnie eliminuje wszystkich tych, którzy odważą się stanąć mu na drodze, w tym własnego szefa. Nie mija wiele czasu, a zajmuje jego miejsce, stając się potężnym, budzącym respekt gangsterem numer jeden. Nie zdaje sobie jednak sprawy, że za to, co zrobił, przyjdzie mu już wkrótce zapłacić najwyższą cenę.

z chomika smokerdelight

  • 704,9 MB
  • 6 lip 14 1:10
Film inspirowany prawdziwą historią. Frank i Regis Delmas to synowie biednego rolnika. Bracia formują swego rodzaju gang. Obrabiają banki a wszystko łupy, jakie udaje im się zdobyć, rozdają tym, którzy potrzebują pieniędzy najbardziej. Nie wpasowując się w kanon prawdziwego gangu, bracia dostają pomoc od lokalnej społeczności. Policja jest bezradna aż do momentu, kiedy sprawę przejmuje komisarz Viennot.

z chomika smokerdelight

  • 354,8 MB
  • 6 lip 14 1:10
Film nakręcony wg. zasad duńskiej Dogmy. Niels i Marie są małżeństwem, mają trójkę dzieci i absorbujące życie. niewiele w nim pasji, ale wydają się być szczęśliwi. Cecilie i Joachim to druga para, którą los w tym filmie splótł. Oni to młodzi rozkochani w sobie narzeczeni. Joachim właśnie w budzącej emocje scenie oświadcza się szczęśliwej Cecile. Pech sprawia że jadąc samochodem Marie potrąca Joachima, powodując u niego uraz kręgosłupa i paraliż. Mając poczucie winy Marie prosi swego męża Nielsa, który jest lekarzem w szpitalu do którego trafił Joahim, aby porozmawiał z Ceclie. Ta rozmowa i kolejne spotkania, początkowo nic nie znaczące, powodują że zbliżają się do siebie, w końcu Cecilie przenosi całą swoją miłość na Nielsa. Film jest nie jest łatwy w odbiorze, ale daje satysfakcję i pobudza do refleksji. Finał jest zaskakujący !

z chomika smokerdelight

  • 700,4 MB
  • 6 lip 14 1:10
Małe arcydzieło satyry i burleski.

z chomika smokerdelight

  • 296,2 MB
  • 6 lip 14 1:10
Akcja filmu Benta Hamera rozgrywa się w małej wiosce Landstad w Norwegii, a ściśle mówiąc w skromnym domu należącym do Izaka. Żyjący na odludziu samotnik zgodził się na udział w eksperymencie naukowym mającym na celu zbadanie kuchennych nawyków starych kawalerów.
W jaki sposób człowiek porusza się po zamkniętej przestrzeni, ile czasu zabierają mu te codzienne wędrówki od zlewu do stołu, do szafki i krzesła, jak można je skrócić i usprawnić, jak uczynić życie łatwiejszym? Odpowiedzi na te pytania poszukuje Instytut Badań Domowych.
Wydelegowany przez tę instytucję Szwed Folke Nillson będzie badał życie Izaka i dokonywał potrzebnych podsumowań oraz wyliczeń. Siedząc na specjalnym fotelu sięgającym niemal do sufitu Folkę patrzy i notuje, ale pod żadnym pozorem nie wolno mu wchodzić w interakcje z obiektem badań.
Jak trudno jest poskromić naturalną, ludzką chęć nawiązywania kontaktów, widzowie przekonają się dość szybko. Relacja między obserwatorem i obiektem w naturalny sposób będzie ewoluowała. Tylko kto tu kogo tak naprawdę obserwuje?

Hamer porusza w swym filmie temat samotności, męskiej przyjaźni, w inteligentny sposób wyśmiewa i obala stereotypy narodowe, budując jednocześnie pełne absurdalnego humoru sytuacje.
"Historie kuchenne" same w sobie są dość przewidywalne, bo rozwijająca się dość powoli intryga pozwala domyślać się dalszego biegu wypadków. Jednak znacznie istotniejszy od samej akcji jest klimat opowieści, w której dialogi często zastępowane są przez obraz. Mimo iż przez znaczną większość czasu na ekranie oglądamy dwie osoby przebywające w jednym pomieszczeniu, mówi się tu niezbyt wiele, ale oszczędna gra aktorska, mimika czy sposób poruszania się postaci zdradzają o wiele więcej niż da się wyrazić słowami.

Hamer konsekwentnie trzyma się minimalistycznych rozwiązań, przeplatając komedię z dramatem. I choć reżyser nie bawi się w analityka i znawcę dusz, w "Historiach kuchennych" oprócz interesujących obserwacji socjologicznych, sporo jest psychologii podanej w bardzo przystępny i humorystyczny sposób.

Okazuje się, że biorąc za punkt wyjścia absurdalną intrygę, można zrobić inteligentny film, jednocześnie zabawny i wzruszający. Szkoda, że nasi filmowcy tak rzadko biorą przykład ze skandynawskich twórców.

z chomika smokerdelight

  • 701,9 MB
  • 6 lip 14 1:10
Jest takie miejsce na naszej planecie dziwniejsze od wszystkich innych - najsłabiej poznane i najbardziej tajemnicze - miejsce gdzie, podobnie jak w przestrzeni kosmicznej, ulatnia się konwencjonalne pojmowanie czasu i odległości, miejsce magiczne i niebezpieczne, do którego ludzkie ciało i ludzka dusza muszą się przystosować. Jest to zarazem jedyne miejsce, gdzie człowiek o imieniu Jacques Mayal naprawdę czuje się jak w domu. Tym miejscem jest morska otchłań - "Wielki błękit".

z chomika smokerdelight

  • 699,1 MB
  • 6 lip 14 1:10
Film opowiada o losach Francoisa Merlina (Jean-Paul Belmondo), autora powieści sensacyjnych o przygodach Boba Sainta-Claira (Jean-Paul Belmondo). Francois, zakochany w swojej sąsiadce, próbuje znaleźć klucz do jej serca.Wpada na pomysł, by pożyczyć kobiecie kilka książek o przygodach - stworzonego przez niego - fikcyjnego, bohatera. Kuriozalnie sąsiadka zakochuje się nie w Francois, lecz w bohaterze jego powieści. Zdesperowany pisarz postanawia unicestwić bohatera swoich powieści, zapominając, że jest to jego alter ego...

z chomika smokerdelight

  • 700,1 MB
  • 6 lip 14 1:10
"Elling" jest przykładem kina kameralnego, które opowiada o pozytywnej i jakże uciążliwej inności, męczącej i z konieczności pielęgnowanej. Dla bohaterów filmu każda rozmowa przez telefon czy wyjście na ulicę stanowi ogromne wyzwanie, bo nieustannie zmagają się z dręczącymi ich fobiami, krok po kroku wygrywając swoje małe prywatne wojny. Okazuje się, że niewielkie sukcesy są wiele warte, jeśli obok jest ktoś bliski, drugi człowiek. Zdaniem reżysera Petter Naessa wiele osób identyfikuje się z tymi postaciami i przedstawioną historią i o to między innymi chodziło twórcom.





Tytułowy Elling nie radzi sobie z najprostszymi obowiązkami, ale ma wyrobiony pogląd na pewne sprawy i wiele interesujących spostrzeżeń na temat codzienności. Rzeczy, którym poświęca uwagę, innym zwykle umykają pośród zaprzątanej codzienności.
Nie wiem jaki naprawdę jest Elling - mówi w umieszczonym na płycie wywiadzie Ingvar Ambjornsen, autor powieści, na podstawie której zrealizowano film - można dyskutować jaką diagnozę mu postawić, większość twierdzi, że jest neurotykiem.

z chomika smokerdelight

  • 699,2 MB
  • 6 lip 14 1:10
Film przedstawia autentyczne wydarzenia z okresu wojny wietnamsko amerykańskiej kiedy
czwórka amerykańskich żołnierzy próbowała powstrzymać masakrę w wiosce My Lai
dokonywaną przez pluton sierżanta Calleya.

z chomika smokerdelight

  • 0,90 GB
  • 6 lip 14 1:10
W nadmorskiej mieścinie Las Piedras (Ameryka Południowa) wegetuje w skrajnej nędzy grupa Europejczyków. Łączy ich brak pieniędzy i niemożność powrotu do cywilizacji. Pewnego dnia pojawia się szansa: w oddalonej o czterysta mil górskiej kopalni ropy naftowej wybucha pożar. Trzeba tam dostarczyć nitroglicerynę. Szanse powodzenia akcji są znikome, mimo to ochotników nie brakuje. W drogę wyruszają dwie ciężarówki. Załogą pierwszej są Francuzi: życiowy bankrut i oszust Jo oraz paryski cwaniak Mario, drugą prowadzą Włoch Luigi i tajemniczy Niemiec Bimba. Podróż ma trwać kilka dni, każdy obrót koła może spowodować wstrząs i eksplozję.

"Cena strachu" to jeden z najsłynniejszych powojennych filmów europejskich, nieprzerwany "suspens" trzymający w napięciu aż do samego końca, nagrodzony Złotą Palmą na festiwalu w Cannes i Złotym Niedźwiedziem (nagroda publiczności) na festiwalu w Berlinie Zachodnim w 1953 r.

z chomika smokerdelight

« poprzednia stronanastępna strona »
  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    0
  • obrazy
    0
  • pliki wideo
    138
  • pliki muzyczne
    0

138 plików
70,58 GB




mirco35

mirco35 napisano 26.07.2014 16:00

zgłoś do usunięcia
x
darmowe_fragmenty

darmowe_fragmenty napisano 11.08.2014 20:15

zgłoś do usunięcia
Zapraszam do siebie
mimakas165

mimakas165 napisano 27.04.2022 11:48

zgłoś do usunięcia
Super chomik
dined43998

dined43998 napisano 1.12.2022 05:55

zgłoś do usunięcia
Super chomik

Musisz się zalogować by móc dodawać nowe wiadomości do tego Chomika.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności