Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Zespół Aspergera. Inny mózg. Inny umysł.pdf

laleczka1514 / Zespół Aspergera / Zespół Aspergera. Inny mózg. Inny umysł.pdf
Download: Zespół Aspergera. Inny mózg. Inny umysł.pdf

80 KB

1.0 / 5 (1 głos)

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Źródło: http://asperger.republika.pl/

Czytałam artykuły na temat Zespołu Aspergera , ale wciąż nie rozumiem co to jest...

"Zespół Aspergera (Asperger's Syndrome) jest uważany za rodzaj autyzmu, a autyzm to zaburzenie neurologiczne, które wpływa na wzajemne oddziaływanie takiej osoby z otoczeniem. Nie jest to choroba psychiczna i nie jest to spowodowane nieprawidłową opieką rodzicielską. W bardziej poważnej formie jest to upośledzenie, bo poważnie upośledza życie dziecka. W formie lżejszej jest to zauważalna różnica w zachowaniu uznanym za "normalne". W naszej kulturze, która osądza ludzi na podstawie ich zachowań i interakcji z otoczeniem, różnice wywołane tym zaburzeniem mają wielki wpływ na całe życie.

Prawdopodobnie słyszałaś, jak rodzice twojego wnuka skarżyli się na kłopoty, jakie mają w domu ze swoim dzieckiem - obsesyjne zachowania, irracjonalne wybuchy, dziwne lęki i nerwowość wywoływaną najmniejszymi drobiazgami. Kłopoty te to nie złe zachowanie, raczej dziecięca reakcja na niemożliwość zrozumienia co dzieje się wokół niego i w nim. Niektórzy eksperci nazywają to "ślepotą umysłową". Powoduje ona, że osoba z AS potyka się i wpada w sytuacje, których "nie widzi".

Jednakże, na skutek tej "ślepoty" na niektóre aspekty życia, zespół Aspergera umożliwia pracę umysłu dziecka w sposób jaki nam jest niedostępny. Dzieci z AS odczuwają konsystencje, temperatury i smaki inaczej, intensywniej. Ich myśli są mniej skomplikowane, poświęcone tylko jednej rzeczy w danym czasie. W wielu przypadkach, umiejętność ta jest wielkim darem, dzięki któremu wielu ludzi z zespołem Aspergera mogło zostać utalentowanymi uczonymi, artystami, muzykami.

To tak, jakby umysł z Aspergerem od urodzenia mówił innym językiem. Za pomocą wielu wskazówek i ćwiczeń nauczył się naszego języka, ale na zawsze pozostał mu specyficzny akcent. Chociaż dorośli z AS prowadzą interesujące życie i mają pomyślne kariery, zawsze będą uznawani za ludzi niezwykłych."

Polecam stronę{BLOCKED_LINK}
Inne pliki do pobrania z tego chomika
"Zespół Aspergera, autyzm, autyzm atypowy, zespół Retta, zaburzenia hiperkinetyczne z towarzyszącym upośledzeniem umysłowym i ruchami stereotypowymi oraz inne dziecięce zaburzenia dezintegracyjne należą do grupy całościowych zaburzeń rozwoju."
Ćwiczenie Zachowań Werbalnych Tracy Vail and Denise Freeman tłumaczyła Małgorzata Olszewska 1. Rozpoczynając program Verbal Behavior 2. Wielkie początki 3. Zasady nagradzania 4. Terminy i definicje 5. Behawioralna klasyfikacja języka 6. Oceniając reakcje dziecka na środowisko oraz Uczenie dziecka zabawy 7. Ulubione zabawki 8. Wzmacniające zabawki i aktywności 9. Uczenie dziecka wyrażania próśb 10. Nauczanie wyrażania próśb w języku migowym 11. Nauka wymiany przedmiotów / obrazków w celu wyrażania prośby 12. Procedury nauczania- prośby wokalne 13. Uczenie mówiących dzieci jak prosić o pożądane przedmioty 14. Uczenie dziecka nazywania przedmiotów i obrazków 15. Procedury transferu 16. Procedury korekcji i podpowiadania 17. Zwiększanie wokalizacji dziecka- uczenie mowy 18. Problemy z zachowaniem 19. Przeciwdziałając zachowaniom zanim one wystąpią 20. Uczenie dziecka aby używało " słów" zamiast " gniewu" 21. Uczenie dziecka odpowiadania na pytania 22. Wybieranie celów i rejestrowanie postępów 23. Wybierając pierwszą formę komunikacji 24. Uczenie dziecka zadawania pytań 25. Uczenie dziecka rozumienia i używania abstrakcyjnego języka 26. Budowanie zdań 27. Budując wyłaniające się umiejętności społeczne 28. Określanie gotowości dziecka do uczestnictwa w zajęciach w klasie
W dniach 3- 4 kwietnia 2000 r. w Warszawie odbyło się seminarium szkoleniowe zorganizowane przez rodziców z Grupy Opcji przy fundacji "Synapsis". Szkolenia poprowadził Steven R. Wertz , który oferuje piętnaście lat doświadczeń w pracy z rodzicami i ich autystycznymi dziećmi oraz z innymi dziećmi specjalnej troski. W latach 1983-1998, jako nauczyciel-senior w programie Son-Rise w The Option and Fellowship Institute, opracowywał i przedstawiał programy edukacyjne, prowadził programy szkoleniowe grupowe i indywidualne dla rodziców i profesjonalistów oraz dla innych członków personelu. W 1998 roku utworzył wspólnie z żoną Kaitryn Special Solution Inc. (spółkę konsultacyjno-szkoleniową). Steven rozwinął program Growing, Minds aby zaoferować rodzinom możliwość połączenia postawy akceptacji zakładanej przez program Son-Rise S. i B. Kaufmanów z korzyściami wypływającymi ze stosowania bardziej strukturalnego nauczania. Steven Wertz prowadził szkolenia programu, Growing Minds dla rodziców i profesjonalistów w USA, Kanadzie i Europie. Pracował także z pacjentami, z tetraplegią, z młodzieżą "zagrożoną" oraz z chemicznie uzależnionymi matkami i ich dziećmi. Dzięki jego uprzejmości uzyskaliśmy zgodę na opublikowania artykułów jego autorstwa. Mamy nadzieję, że dzięki nim łatwiej będzie nam zrozumieć i zaakceptować niezwykłe, autystyczne dzieci i docenić szczególną rolę rodziców w ich wychowywaniu Pragniemy również wyrazić słowa uznania dla rodziców, którzy doprowadzili do przyjazdu Stevena Wertza do Polski i umożliwili licznie zgromadzonym rodzicom, terapeutom i studentom zapoznanie się z programem Growing Minds. TEMATY: 1. Emocje 2. Często stawiane pytania 3. Nadzwyczajni rodzice 4. Koncentracja 5. Optymalne środowisko domowe 7. Obserwacja osoby pracującej z dzieckiem 8. Nauczanie języka 9. "Specjalna " matka
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności