Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Gospodyni domowa - Rafał Wojasiński.mp3

l.joanna / Sluchowiska i audiobooki - mp3 / Gospodyni domowa - Rafał Wojasiński.mp3
Download: Gospodyni domowa - Rafał Wojasiński.mp3

37,03 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
Gospodyni domowa

Zapraszamy do radiowej Jedynki na premierowe słuchowisko Rafała Wojasińskiego "Gospodyni domowa" w reżyserii Waldemara Modestowicza.

Zlikwidowana wiejska szkoła. Nowy właściciel, hodowca świń, twórca kompletnie nieracjonalnych teorii naukowych... I nieoczekiwany gość... Jedna z ostatnich mieszkanek miejscowości, która ma bardzo nietypowe marzenie.

Znakomite kreacje Olgierda Łukaszewicza i Jadwigi Jankowskiej-Cieśla. Świetna reżyseria Waldemara Modestowicza i oryginalne, charakterystyczne dialogi Wojasińskiego.


Rafał Wojasiński "Gospodyni domowa"

Reżyseria: Waldemar Modestowicz

Realizacja akustyczna: Maciej Kubera

Opracowanie muzyczne: Renata Baszun



Obsada:

Jadwiga Jankowska - Cieślak, Olgierd Łukaszewicz

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
"Dyrygent jazzowy" na Scenie Teatralnej Trójki Zapraszamy do Trójki na premierę słuchowiska "Dyrygent jazzowy" Wolfganga Sretera w przekładzie Macieja Ganczara. Adaptacja radiowa i reżyseria Karoliny Kirsz. Premiera w Teatrze Polskiego Radia. Rzecz zaczyna się jeszcze w latach 30. w Budapeszcie. To opowieść młodej kobiety, która przedstawia nam historię swego wujka, marzącego o wyjeździe do Stanów Zjednoczonych, gdzie z pewnością zaprzyjaźniłby się z jazzmanem Paulem Whitem. Wybucha wojna i wujek przypadkowo dostaje się w młyn nazistowskiej biurokracji. Sztuka jest nową próbą rozrachunku z czasami faszyzmu. Współczesna przypowieść o odwadze i tchórzostwie, o zdradzie i oporze, a przede wszystkim o sile, jaka tkwi w marzeniach i… muzyce. Wolfgang Sréter - ur. w 1946r. w Passau. Autor opowiadań, prozy i sztuk teatralnych. Studiował ekonomię i socjologię w Würzburgu, Regensburgu i Monachium. W 1993r. otrzymał stypendium miasta Monachium dla literatów, w 2000 r. nagrodę teatru Landestheater Schwaben w Memminegn (Bawaria). W 2005 r. otrzymał nagrodę literacką Irseer Pegasus. Mieszka w Monachium. Wolfgang Sreter: Dyrygent jazzowy Przekład: Maciej Ganczar Adaptacja i reżyseria: Karolina Kirsz Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska Opracowanie muzyczne: Jacek Mazurkiewicz Obsada: Jadwiga Wiarecka – Siostrzenica Andrzej Blumenfeld – Toth Adam Pater – Oficer Magdalena Celówna – Matka, Ciotka Andrzej Gawroński – Zerkowitz Leon Charewicz – Wujek
"Babel". Opowieść o Rosji 1920 roku W sobotnim "Wieczorze ze słuchowiskiem" przedstawimy Państwu opartą na wątkach biograficznych radiową opowieść o tragicznych losach rosyjskiego pisarza Izaaka Babla. Autorem i reżyserem słuchowiska jest Maciej Wojtyszko. Premiera w Teatrze Polskiego Radia. Słuchowisko otwiera scena przesłuchania Babla w więzieniu na moskiewskiej Łubiance. Oficer prowadzący to przesłuchanie pokazuje mu pewien amerykański film i oczekuje reakcji pisarza. Odsyła go do wydarzeń sprzed wielu lat, kiedy to jako podporucznik Paweł Lutow, służył na froncie w charakterze korespondenta wojennego. Ze względu na znajomość języka angielskiego, młody Lutow jest wezwany do sztabu Siemiona Budionnego, by przesłuchać złapanego właśnie amerykańskiego lotnika. Autor słuchowiska wykorzystał pewne wątki z biografii Izaaka Babla i jemu współczesnych, tworząc fascynującą i wciągającą opowieść, której akcja rozgrywa się w czasie sowieckiej ofensywy na Zachód w 1920 roku. Maciej Wojtyszko "Babel" Reżyseria: Maciej Wojtyszko Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska Opracowanie muzyczne: Marian Szałkowski Obsada: Zbigniew Zamachowski (Babel), Marcin Przybylski (Stalin), Grzegorz Kwiecień (Amerykanin), Adam Biedrzycki (Rodos), Wiktoria Gorodeckaja (Olga), Sławomir Głazek (Budionny), Andrzej Blumenfeld (Gedali), Maciej Makowski (Diakow), Krzysztof Szczepaniak (Kozak); na akordeonie gra Andrzej Perkman
Kobiety to już nawet nie osobny rozdział w życiu Charlesa Bukowskiego - to cała książka, której pierwsze zdania brzmią: "Miałem pięćdziesiątkę na karku i od czterech lat nie byłem w łóżku z kobietą. Nie miałem żadnych przyjaciółek. Kobiety widywałem jedynie na ulicy lub w innych miejscach publicznych, lecz patrzyłem na nie bez pożądania, z poczuciem, że nic z tego nie będzie. Onanizowałem się regularnie, ale myśl o jakimkolwiek związku z kobietą - nawet nie opartym na seksie - była mi obca. "Po czym następuje blisko trzysta stron poświęconych głównie opisom zbliżeń z imponującą liczbą partnerek. Kobiety pociągały autora z siłą, która pozbawia mężczyzn nie tylko rozsądku, ale i instynktu samozachowawczego. Czasem uważał je za modliszki, przystawał jednak na każde ryzyko, byle tylko dokonać kolejnego podboju. Nawet czytelnicy, których mogłaby razić nadmierna dosadność opisów, nie rozstaną się z tą książką w połowie. Charles Bukowski urodził się w 1920 roku w Andernach, w Niemczech. Kiedy miał trzy lata, jego rodzice wyemigrowali do USA. Dorastał w ubogich, robotniczych dzielnicach Los Angeles, gdzie dobrze poznał smak niedostatku. Doświadczał go także i później. Pierwsze opowiadanie opublikował w roku 1944, nieprędko jednak doceniono jego talent - długo musiał utrzymywać się z pracy fizycznej i różnych dorywczych zajęć, często bywał bez grosza i bez dachu nad głową, zdany na łaskę przypadkowych ludzi. Dopiero w dwu ostatnich dekadach życia pisarstwo zaczęło przynosić mu spore dochody. Twórczość Bukowskiego stanowi niepowtarzalne zjawisko w świecie zachodniej literatury. Często stawiany na równi z Hemingwayem i Henrym Millerem, zyskał uznanie krytyki i czytelników przede wszystkim za wspaniałe wyczucie formy, doskonale lapidarny styl i autentyzm. Powodem niesłabnącej fascynacji jego prozą jest też bez wątpienia awanturnicze życie, które z upodobaniem trwonił na inne swoje pasje: kobiety, alkohol, hazard. Jedynym światem, w którym czuł się naprawdę swojsko i którego reguły w pełni zaakceptował, był świat pijaków, dziwek, wykolejeńców i nieudaczników, ludzi wyobcowanych ze społeczeństwa i niezdolnych, tak jak on, nagiąć się do życia w kieracie. Otaczająca go atmosfera skandalu i prowokacji, przebijająca z jego prozy postawa buntownika, krytycznie nastawionego do akademickich, komercyjnych nurtów literatury amerykańskiej, obalanie obyczajowych tabu, dosadny, często wulgarny język sprawiły, że stał się kultową postacią literackiego podziemia i idolem pokolenia bitników. Pozostawił po sobie bogaty dorobek w postaci ponad trzydziestu książek: powieści, opowiadań, zbiorków poezji. Zmarł 9 marca 1994 roku w swoim domu w San Pedro, który jest dziś celem swoistych pielgrzymek wielbicieli jego niezwykłego talentu.
„Kalejdoskop. Komedia końca świata” to poetycka wizja sądu ostatecznego, z którego Bóg rezygnuje, zamierzając uporządkować świat przy pomocy... kalejdoskopu. Także jego współpracownicy w zamierzonej inscenizacji sądu - Dante Alighieri, Michał Anioł oraz Ludwik van Beethoven - ulegają fascynacji magicznym przyrządem, chytrze podsuniętym przez jeszcze jedną postać: Poetę. Autor: Miron Białoszewski Reżyseria: Jan Koecher Realizacja akustyczna: Alina Langiewicz Opracowanie muzyczne: Augustyn Bloch Obsada: Tadeusz Woźniak, Władysław Grabowski, Jan Kurnakowicz, Jan Kreczmar, Bronisław Dardziński, Aleksandra Śląska, Zygmunt Maciejewski.
Sprawiedliwość po latach, czyli bolesne sprawy Polaków. Słuchowisko Sebastiana Reńcy Zapraszamy na premierę słuchowiska "Twa wola" Sebastiana Reńcy, w którym autor podejmuje bolesną tematykę rozliczeń z własną przeszłością i demonami czasów PRL. Akcja słuchowiska dzieje się zarówno współcześnie, jak i w okresie II wojny światowej. Jest to bolesna historia Ester Kulczesky, która po latach, dzięki serii artykułów prasowych i śledztwie pracowników IPN-u, poznaje tragiczne losy swoich rodziców, wydanych w ręce oprawców przez człowieka robiącego po wojnie karierę w strukturach Urzędu Bezpieczeństwa Publicznego. *** Na słuchowisko "Twa wola" Sebastiana Reńcy zapraszamy . Sebastian Reńca: "Twa wola" Reżyseria: Jan Warenycia Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska Opracowanie muzyczne: Marian Szałkowski Obsada: Andrzej Ferenc – Filip Tyszka, dziennikarz, pisarz Janusz Rafał Nowicki – Józef Andrzej Gawroński – Mężczyzna z różańcem Sebastian Świerszcz – Reporter Grażyna Marzec – Ester Kulczesky Stefan Knothe – Tomasz Wasilewski Katarzyna Tatarak – Ania Kulczewska/ Głos GPS Rafał Zawierucha – Sztubak Przemysław Bluszcz – Major Lach Zbigniew Konopka – Kudła Andrzej Mastalerz – Kulczewski Jan Warenycia – Lekarz
Rozmowa Ewy Stankiewicz z Krzysztofem Wyszkowskim z dnia 15.12.2016roku.
Kocha się to, czego się dotyka... Kocha się to, czego się dotyka – o najnowszym słuchowisku Rafała Wojasińskiego „Wariat” i nie tylko. W poewangelickiej wiosce, gdzie mieszkają bohaterowie, dzieją się zjawiska codzienne (takie jak kupowanie ziemniaków, gotowanie rosołu). Przysłuchujemy się życiu dwóch małżeństw (Ewa i Gienek, Ela i Władek), z których tylko jedno – właściwie – znajduje się w świecie żywych. Obok codzienności jest i typowa dla Wojasińskiego druga przestrzeń: czegoś, co przychodzi, czegoś, co czeka na nas i na odwrót. Stanowi o niej list od kogoś podającego się za „kosmitę”. Monolog Braciaka (Gienka) czytającego list od „obcego” to jeden z ważniejszych radiowych obrazów, jakie Wojasiński wykreował w swoich słuchowiskach od początku ich istnienia. Powodowane ono jest zdarzeniami sprzed kilkunastu lat. To wtedy główny bohater, Gienek, pracując jako burmistrz małego miasteczka zwolnił z pracy kobietę, której losy opisuje w liście syn. Kobieta umiera. Syn, żegnając się z nią, wyznaje: „lubiłem na nią patrzeć, jak żyje i lubiłem patrzeć jak nie żyje (...) trudno oderwać oczy od materii, trudno oderwać oczy od czegoś, co naprawdę istnieje, jak coś jest prawdziwe to się na to patrzy i patrzy i nie można robić inaczej, to się nigdy nie nudzi (...) martwa matka była prawdziwa (...) miłość do materii jest wieczna, (...) jeśli spróbujesz obronić się przed prawdziwą miłością do materii, do tego, co zniknie w prochu (...) to materia cię zniszczy (...). Wiem, że ratunek, o którym mówiła mi matka nie istnieje, (...) chciała mi dać nadzieję, jak religia, naród, polityka, idea w waszym ludzkim świecie (...). W was nie ma nadziei, wy nie dajecie nadziei, dlatego szukacie i znajdujecie tego, który jest daleko, którego nie można dotknąć, bo wiecie, że prawdziwą nadzieję może dać tylko to, co istnieje, a kocha się naprawdę to, czego się dotyka”. Można by się w tym miejscu pokusić się o wyjaśnienia turpistyczne. Nie przyniosą one moim zdaniem żadnego pożytku dla zrozumienia słuchowiska. Socjologiczne dysputy o świecie „wykluczonych” i „uprzywilejowanych” również pachną natrętną polityką socjalną. Teatr radiowy idzie bowiem daleko poza społeczny horyzont, wyznacza nową logikę wyzutą z teatralnego czy literackiego porządku. Rafał Wojasiński – „Wariat” Reżyseria – Waldemar Modestowicz Realizacja akustyczna – Maciej Kubera
Warszawa oczami Marii Dąbrowskiej Portret miasta, z którym Maria Dąbrowska związana była przez 60 lat. Zapraszamy na premierę słuchowiska w adaptacji Ewy Manowieckiej i Tomasza Lerskiego, w którym za materiał literacki posłużyły obszerne fragmenty "Dzienników" Marii Dąbrowskiej. Reżyseria Waldemara Modestowicza. W rolę pisarki wcieliła się Elżbieta Kępińska. Warszawa Marii Dąbrowskiej Adaptacja: Ewa Manowiecka, Tomasz Lerski Reżyseria: Waldemar Modestowicz Realizacja akustyczna: Maciej Kubera Opracowanie muzyczne: Marian Szałkowski Obsada: Elżbieta Kępińska – Bohaterka główna Ewa Konstancja-Bułhak – Kobieta 1 Barbara Zielińska – Kobieta 2 (starsza) Julia Łukowiak – Kobieta 3 (młodsza) Kinga Ilgner – Kobieta 4 Piotr Bajor – Głos męski 1 Stefan Pawłowski – Głos męski 2 (młodszy) Sławomir Pacek – Głos męski 3 Andrzej Blumenfeld – Głos męski 4 (starszy)
Listopadowa "Scena teatralna Trójki" Przedstawiamy kolejny debiut na trójkowej scenie i kolejne muzyczne słuchowisko. "Supernova Live" Sandry Szwarc to czarna komedia napisana w rytmie rap, zainspirowana kryminalną legendą Nowej Huty. Akcja sztuki dzieje się na przełomie lat 40. i 50. XX wieku. W ogniu rewolucyjnych przemian (wymuszonej urbanizacji i wzmożonej industrializacji) rodzi się nowe miasto: "kute na siłę, kiłę i mogiłę" przez: "las rąk narodowych". U stóp monumentalnego pomnika Lenina i tuż obok starego grodu Kraka, rozbłyska gwiazda socjalizmu: "miasto, nówka sztuka, nówka huta", w którym grasują "bestie z Hadesu" i trup ściele się gęsto. Absurdalne śledztwo, rodem z kryminałów klasy D, prowadzi niedorzeczny bohater: "sierżant lwie serce ukuty ze stali narodowej". Milicjant Twardowski, ludowy Iron Man, napotyka na swojej drodze barwnych "lokalsów": Panią Leokadię - "mięsną trendsetterkę", Piękną Edytę - śpiewaczkę knajpianą z baru "Meksyk", miejscową Dulcyneę... i prawdziwych ludożerców. W dramacie Sandry Szwarc na moment ożywają duchy PRL-u. Z mozaiki złożonej z fragmentów ówczesnych kronik filmowych, komunikatów prasowych, rysunków i piosenek - cytowanych przez autorkę, wyłania się gęba socrealizmu. W ową językową propagandę sukcesu wdziera się jednak od pierwszych stron dramatu, inny, społecznie zaangażowany, interwencyjny język - muzyka rap. Mc Osiedle, Hypeman i Laska - odjazdowi wodzireje i kreatorzy świata przedstawionego, idą pod prąd propagandowej narracji i demaskują system. W ich monologach Nowa Huta przestaje się rymować z Utopią. "Czerwone miasto" tak naprawdę jest piekłem na ziemi i "złą wylęgarnią", które jednak na szczęście, jak to w bajkach bywa, okazuje się efemerydą, kolosem na glinianych nogach. ​ Aktorzy: Paweł Ciołkosz (Mc Osiedle) Olga Sarzyńska (Laska) Piotr Grabowski (Narrator Kroniki) Przemysław Sadowski (Twardowski) Katarzyna Dąbrowska (Edyta) Monika Węgiel (Leokadia) Mirosław Zbrojewicz (Komendant) Karol Dziuba (Pies) Bernard Lewandowski (Dziecko) Squad: Mateusz Weber Krzysztof Szczepaniak Bity: Numer Raz - Michał Witak Opr. muz. Tomasz Obertyn Realizacja akustyczna: Maciej Kubera Reżyseria: Waldemar Modestowicz
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności