Czy chcesz zobaczyć zawartość tego folderu?
3D_Dungeon_Warrior.jar
-
128x160 -
2 -
3gp -
Andrzej Wójcikiewicz -
Animated mobile Pictures -Best- -
Animated mobile Pictures (320-240) -
AvatarY --17 LIPCA-- -
Big WeT Asses - -
ChomikBox -
Denise Fagerberg -
DLA doroslych -- ADULT-- +18 -
Długi Relaks -
Ewa May -
Ezoteryka -
Filmy --- 1 ---- -
Filmy - Seriale -
Foley Ewa -
G@LEri_@LL es -
Jak zmniejszać zdjęcia z -
Jessica Canizales -
Klacze 3 -
Kto kolwiek widział ktokolwiek wie -
Miss Reef -
Moje obrazy + ALLES + -
My Tagged Photos -
My Tagged Photos 29 VIII 2012 -
Nowy folder -
Obrazy 29 VIII 2012 -
Odstraszacz Komarów -
PART 1 -
Pictures -
Pictures 2 -
Poradniki PC -
PORADNIKi_romantyka -
Programy --PRO format_ -
Project X Soundtrack - (2012) [MP3 320] -
Samouzdrawianie -
Samsung Corby Pro GT-B5310 -
Słodycz --- NEw !!!! -- -
Słodycz --- NOWE-- -
SoFt III -
Tao seksu zwiekszenie potencji -
Transmute -
True Blood -
uzależnienia -
W0rld St4r C4ndy -
Wallpapers_Mobile -
WEB Master 29 VIII 2012 -
ZDjecia _NieZNAJOMYCH_ -
Zuma.Games
Java to obiektowy język programowania stworzony przez grupę roboczą pod kierunkiem Jamesa Goslinga z firmy Sun Microsystems. Java jest językiem tworzenia programów źródłowych kompilowanych do kodu bajtowego, czyli postaci wykonywanej przez maszynę wirtualną. Język cechuje się silnym typowaniem. Jego podstawowe koncepcje zostały przejęte z języka Smalltalk (maszyna wirtualna, odśmiecanie pamięci) oraz z języka C++ (duża część składni i słów kluczowych).
Javy nie należy mylić ze skryptowym językiem JavaScript, z którym wspólną ma jedynie składnię podstawowych instrukcji.
W zamierzeniu Java miała zastąpić C++ – obiektowego następcę języka C. Jej projektanci zaczęli od rozpoznania cech języka C++, które są przyczyną największej liczby błędów programistycznych, by stworzyć język prosty w użyciu, bezpieczny i niezawodny.
O ile po pięciu odsłonach Javy jej prostota jest dyskusyjna, o tyle język faktycznie robi dużo, by utrudnić programiście popełnienie błędu. Przede wszystkim Java ma system wyjątków czyli sytuacji, gdy kod programu natrafia na nieprzewidywane trudności, takie jak np.:
* operacje na elemencie poza zadeklarowaną granicą tablicy lub elemencie pustym
* czytanie z niedostępnego pliku lub nieprawidłowego adresu URL
* podanie nieprawidłowych danych przez użytkownika
W innych językach programowania programista oczywiście może wprowadzić wewnętrzne testy sprawdzające poprawność danych, pozycję indeksu tablicy, inicjalizację zmiennych itd., ale jest to jego dobra wola i nie jest to jakoś szczególnie wspierane przez dany język. W Javie jest inaczej – obsługa wyjątków jest obowiązkowa, bez tego program się nie skompiluje. Przy tym obiekty wchodzące w skład pakietu standardowego Javy (i gros obiektów z pakietów pochodzących od poważnych programistów niezależnych) implementują wyjątki w każdym miejscu kodu, którego wykonanie jest niepewne ze względu na okoliczności zewnętrzne.
Sama obsługa wyjątków polega na napisaniu kodu, który wykona się w odpowiedzi na taką sytuację nadzwyczajną. Może to być np. podstawienie wartości domyślnej przy natrafieniu na nieprawidłową wartość parametru, zaniechanie danej akcji i powrót do stanu stabilnego czy choćby zapisanie pracy przed wyjściem. W sytuacji wyjątkowej program przerywa normalne wykonanie i tworzy specjalny obiekt wyjątku odpowiedniej klasy, który "wyrzuca" z normalnego biegu programu. Następnie zdefiniowany przez użytkownika kod "łapie" ten obiekt wyjątku i podejmuje odpowiednie działanie. Działanie może być dwojakiego typu: wspomniane wyżej środki zaradcze lub odrzucenie takiego "śmierdzącego jaja" dalej, do bloku programu, który nakazał wykonanie wadliwej operacji. Takie podawanie sobie wyjątku może być wieloetapowe i jeśli skończy się w bloku głównym programu powoduje jego przerwanie i ogłoszenie błędu krytycznego.
Oprócz systemu wyjątków Java od wersji 1.4 ma dwa inne systemy wspomagające pisanie niezawodnych programów: logowanie i asercje. Pierwsze pozwalają na zapisanie w plikach dziennika przebiegu działania programu, z dodatkową możliwością filtrowania zawartości, określenia poziomu logowanych błędów itp. Drugie rozwiązanie pozwala na upewnienie się, że pewne założenia co do określonych wyrażeń (np. że liczba, z której wyciągamy pierwiastek jest nieujemna) są prawdziwe. Asercje są o tyle ciekawe, że działają tylko z odpowiednią opcją wykonania programu, dzięki czemu programista może sprawdzić działanie programu, a później bez wysiłku spowodować pominięcie testowej części kodu po prostu przez ominięcie tej opcji.