-
0 -
0 -
19 -
39
275 plików
1,59 GB
Icy Tower (ang. Lodowa Wieża) – bezpłatna gra komputerowa będąca połączeniem gry platformowej i zręcznościowej. Celem bohatera jest zdobycie oblodzonej wieży poprzez zdobywanie kolejnych stopni biegnących wewnątrz niej schodów. Celem gracza jest zdobycie jak największej liczby stopni (tzw. pięter) oraz punktów (przyznawanych za efektowne skoki wewnątrz wieży). Gra na wyższych piętrach ulega stopniowemu utrudnieniu. Sterowaniu postacią służy klawiatura lub inne urządzenia wejścia.
Grając, gracze Icy Tower zamierzają zazwyczaj osiągnąć dobry wynik w jednej z wielu dostępnych im dyscyplin gry, tzw. kategorii. Osiągnięcia graczy w każdej z kategorii mogą być udostępniane w ramach licznych służących temu celowi społeczności internetowych. Jedną z metod, poprzez które gracze porównują swoje wyniki są internetowe listy rekordów. Inną są internetowe zawody, w których mogą oni rywalizować bezpośrednio (tzw. turnieje).
Icy Tower została stworzona w 2001 r. przez szwedzki zespół Free Lunch Design. Możliwości gry rozszerzają zarówno jej twórcy, regularnie wydając kolejne jej wersje, jak i gracze, tworząc wzbogacające ją skórki i postacie oraz umożliwiające zmianę jej warunków aplikacje i modyfikacje. Wydana została również mobilna oraz internetowa wersja programu.
Zasada działania:
Gracz rozpoczyna grę na parterze wieży, wewnątrz której postać gracza może biec oraz wykonywać skoki ze stopnia (tzw. schodka) na stopień. Swobodę postaci ograniczają dwie ściany wieży oraz półprzepuszczalna budowa schodków, które można przenikać jedynie od spodu. Gdy postać przekroczy górną krawędź ekranu ten podąży za nią tak, aby pozostała ona w jego obrębie.
Gdy postać zdobywa 5. piętro cała zawartość ekranu zaczyna powoli opadać. Odtąd zadaniem gracza jest utrzymać narzucane tempo i nie wypaść poza jego dolną krawędź, co kończy grę. Prędkość przesuwania się ekranu zwiększa się skokowo po każdym trwającym 30 sekund obrocie zegara widocznego w rogu ekranu. Po piątym obrocie zegar ulega uszkodzeniu i dalszy wzrost prędkości nie następuje.
Celem gracza jest zdobycie jak najwyższego piętra oraz uzyskanie jak najwyższej liczby punktów. Punkty przyznawane są za każde osiągnięte piętro oraz za widowiskowość samych skoków. Fizykę gry opisują dwie reguły[1]:
Im większej prędkości postać nabierze przed skokiem, tym ów skok będzie wyższy.
Prędkość (i zarazem kierunek) poruszania się postaci można zmieniać także podczas skoku.
Reguła 2. umożliwia zwiększanie prędkości postaci poprzez „odbijanie” jej od ścian wieży. Aby „odbić” postać należy skierować ją ku ścianie i bezpośrednio po zderzeniu odwrócić kierunek skoku. Dzięki temu możliwe jest prowadzenie gry nawet nie mając miejsca (lub czasu), aby rozpędzać postać na samych schodkach. Wysokość wieży jest nieskończona, a szczyt niemożliwy do zdobycia[1]. Przebieg każdej zakończonej gry można zapisać jako tzw. powtórkę (ang. replay) i wielokrotnie odtwarzać.
Schodki:
Długość schodków jest uzależniona od numeru przynależnego im piętra, wersji gry i czynnika losowego. Rozmieszczenie schodków jest całkowicie losowe. Wygląd schodków ulega zmianie co każde 100 pięter[nb. 5]. Od wersji 1.2 Icy Tower umożliwia wybór typu schodków, na których gracz rozpoczyna każdą uruchomioną grę. W tym celu należy jednak uprzednio „odblokować” wybrany typ schodka, zdobywając piętro pierwotnie posiadające wybrany przez gracza wygląd. Przykładowo aby móc rozpoczynać grę od czwartego typu schodków, domyślnie przypisanego do pięter 300-399, należy uprzednio zdobyć co najmniej 300. piętro.
Więcej na http://pl.wikipedia.org/wiki/Icy_Tower lub http://www.icy.pl/
Zapraszam na icy.pl
Nie ma plików w tym folderze
-
0 -
0 -
0 -
0
0 plików
0 KB