Magicka Vietnam 2011.rar
-
Królowie ulicy 2 -
Sekrety i grzeszki - The Dilemma 2011 -
Śmieciarz - GTA IV The Trashmaster -
Żona na niby - Just Go With It -
127 godzin -
200. M. P. H. 2011 -
A GAME OF THRONES - GENESIS -
Agent XXL - Rodzinny Interes -
AIRLINE TYCOON 2 -
ALICE MADNESS RETURNS -
All Star Superman -
Anuvahood 2011 -
ARCANIA - FALL OF SETARRIF -
Area 51 -
Arena 2011 PL -
ARMA 2 - REINFORCEMENTS -
Assassination Games 2011 -
ASSASSIN'S CREED BROTHERHOOD(1) -
Attack the Block 2011 -
Barbie i Sekret Wróżek -
BATTLE - LOS ANGELES -
BATTLEFIELD 3 -
Beastly 2011 -
Bez Smyczy -
Bez smyczy - Hall Pass -
Blady Słoń -
Blitz 2011 -
Blue Valentine -
Boska Przygoda Sharpay -
BRINK -
Burleska -
Burleska(1) -
Chrome Skull Laid To Rest 2 2011 -
Consinsual -
Czarny łabędź -
Czas Zbrodni -
Cziłała z Beverly Hills 2 -
Darling I Lowe Ju 2011 -
Dead Space Aftermath -
Deadly Crossing -
Do szpiku kości -
Droga bez powrotu 4 -Wrong Turn 4 2011 -
Druhny-Bridesmaids 2011 -
Drzewo zycia - Tree of Life, The -
Dungeons And Dragons Daggerdale -
Dzieci - Children 2011 -
Dziennik cwaniaczka -
Dzień Dobry TV -
Elements of War -
Gra o Tron - Początek
Fabularnie gra studia Arrowhead Game nie wyróżnia się niczym specjalnym. Jesteśmy członkami magicznego zakonu, a światu grozi zagłada z niecnych rąk złego czarownika Grimnira. Dlatego też musimy przyłączyć się do sił królestwa Hávindr i "wspólnie" spróbować stawić czoła niemilcowi i jego podwładnym trollom. Jednym słowem kicz.
Jednak to nie fabuła stanowi o charakterze Magicki, a to, co graczowi jest zaserwowane przy okazji. Mowa tutaj o żartach nawiązujących do dzieł popkultury "300", "Monthy Python i Święty Graal" czy "Star Trek". Do tego w trakcie gry zobaczymy sporo przykładów wykorzystania internetowych memów, np. "In Soviet Magicka, elements conjure you!". Jednak najbardziej bawi dystans twórców gry do samych siebie, gdy np. wyśmiewają nas za nadmierne sprawdzanie przedmiotów w tak banalnej grze.
Oczywiście śmieszne teksty nie wystarczą, aby kupić sobie serca graczy - ważna jest również mechanika. Magicka mocno trzyma się stylu Diablo, jeżeli chodzi o poruszanie postacią - sterujemy klikając lewym klawiszem myszki. Na tym jednak podobieństwa pomiędzy obiema tymi produkcjami się kończą. Magicka nie jest RPG-iem. Nie rozwijamy postaci, ekwipunek jest ograniczony jedynie do tego, co aktualnie trzymamy w dłoni, a questy... cóż, po prostu idziemy przed siebie.
Co zatem sprawia, że o Magice jest tak głośno? Powodem, dla którego tytuł ten ma taką moc przyciągania jest kompletne skoncentrowanie się na wykorzystaniu magii, jako naszej broni. Aby to osiągnąć, twórcy wprowadzili rozbudowany system kombinowania aż ośmiu żywiołów: wody, zimna, ognia, piorunów, ziemi, tarczy, "arcane" oraz życia. Podczas gry musimy układać poszczególne sfery magii w sekwencje składające się z maksymalnie 5 elementów. To daje nam w sumie ogromną liczbę możliwych kombinacji - około kilkudziesięciu tysięcy!
Oczywiście nie wszystkie te sekwencje zostały specjalnie potraktowane przez twórców - to by było niemal niemożliwe. Większość z nich odkrywamy drogą eksperymentu, ale podstawowe są nam serwowane na talerzu w trakcie zabawy. Dla przykładu połączenie piorunów, arcane i ognia da postaci gracza tymczasowe przyspieszenie. Z kolei dołożenie do tarczy ognia czy wody zaowocuje powstaniem bariery związanej z danym żywiołem.
Jakby tego było mało, czary mają inny efekt jeżeli rzucimy je przed siebie, inny gdy nałożymy na naszą postać, a jeszcze inny po zastosowaniu na broń. Jak już zostało to wspomniane, kombinacji jest mnóstwo i jeszcze długo po pierwszym przejściu gry można odkrywać nowe "wzory" magii.