-
384 -
1375 -
7824 -
127
10564 plików
744,67 GB
---------------------------------------------------------------------
Info o podstawowej wersji gry:
Producent: GSC Game World
Wydawca: THQ Inc.
Światowa data premiery: 20 marca 2007
Data wydania w Polsce: 13 kwietnia 2007
Tryb gry: Single / Multiplayer
---------------------------------------------------------------------
Opis (skopiowany ze strony: http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?f=49&t=10599 ) zmodowanej wersji:
"Ukryte Ścieżki" (Тайные Тропы 2) są dużym dodatkiem do „Zewu Monolitu” (znanego pod rosyjską nazwą „Новый Сюжет 5” czyli „Nowy Scenariusz 5”) zawierającym zupełnie nową fabułę, w której nie pozostało nic z oryginalnego „Cienia Czarnobyla”. Dodatek z pewnością zainteresuje tych, którzy przeszli „Zew Monolitu” i którym spodobał się jego scenariusz. „Ukryte Ścieżki” pozwolą im ponownie zanurzyć się w świat „Zewu”, wzbogacony o nowe wątki, postacie i nieoczekiwane zwroty akcji.
---------------------------------------------------------------------
ZMIANY I DODATKI
1) Całkowicie przerobione menu: nowe ekrany ładowania (wykonane przez Piterxd'a), nowe video, nowy HUD – wykorzystano nowatorskie rozwiązania wskaźników utraty zdrowia (kardiogram) i radiacji, nowe ikony w ekwipunku, nowe pliki muzyczne w grze (wykorzystano fragmenty utworów następujących wykonawców: Clint Mansell, Camel, Linda Perry, Doors, Soungarden, Tito&Tarantula, Black Sabbath, Deep Purple, King Crimson, The Beatles, Jimi Hendrix i wielu innych).
2) 15 nowych postaci, nowe mutanty (pełzacze, superdziki, pająki), około 50 nowych questów oraz kilka głównych linii wplecionych w „Zew Monolitu”.
Nowe postacie: Merwin, Hrabia, Książę, Cezar, Antykwariusz, Tropiciel, Piekarz, Wykładowca, Zwierzobój, Mechanik Potapow, Wędrowiec, Jurij Siemiecki, Fantomy i Naukowcy Projektu „Świadomość” reprezentowani przez prof. Gromowa.
3) Szczegóły wielu elementów scenariusza zawartych jest w dialogach – trzeba je uważnie czytać. Wiele postaci, którym w Zewie Monolitu nie przypisano żadnych zadań, zyskało nowe linie questów. W grze spotkamy samego Siemieckiego i poznamy jego tragiczną historię.
4) Gra zaczyna się w nowym miejscu, pół roku przed wydarzeniami z „Cienia Czarnobyla” – 5 października 2011r. Nieco zmienione zostało także zakończenie. Wszystkie nowe linie questów i dialogi pomagają w przejściu głównej fabuły i pozwalają zrozumieć historię Głównego Bohatera. Główne linie fabularne zaczynają się po dotarciu do Baru i rozmowy z Barmanem, jednak szereg nowych linii zaczyna się na samym początku (m. in. „Szkolenie młodego wojownika Monolitu”).
5) Dołożone zostały nowe punkty przejść między lokacjami – tytułowe „ukryte ścieżki”, które odkryć można jedynie z pomocą artefaktu „Przewodnik”. Zmieniono także zawartość schowka Siemieckiego – naprawdę warto go odszukać. Schowek Striełoka jest teraz tajnym miejscem – dostać się do niego można tylko wypełniając linię scenariusza.
6) Wszystkie questowe przedmioty „Zewu Monolitu” zostały przeniesione w inne miejsca – trzeba je znów odszukać.
7) Dołożono Bioradar (aby stać się jego szczęśliwym posiadaczem trzeba uważnie czytać dialogi), plecak (teraz można go wykorzystać jako indywidualny schowek), psi-zamek – idealne zabezpieczenie towaru ukrytego w plecaku), inteligentne znaczniki GPS (pozwalające na bieżąco kontrolować zawartość schowka) oraz szereg nowych questowych przedmiotów, artefaktów, nowość – Amulety, nowe kombinezony i wiele, wiele innych. „Rzadkie schowki” włączane w menu ANK nie są teraz aż tak rzadkie.
8) Dodano 26 nowych broni (które zdobyć możemy przechodząc fabułę) oraz nowe rodzaje amunicji. Część nowej broni przypisana została do questowych postaci a część zasiliła asortyment nowego handlarza. Dodano m. in. Grawigun – potężną broń wykorzystującą artefakty w formie amunicji.
9) Z Baru usunięto symbolikę „Powinności”, „przyozdabiając” go na bandycką modłę, włącznie z muzyką. Tak, teraz Barem rządzą kryminaliści! A „Powinność” to na obecną chwilę młode ugrupowanie, zdobywające powoli silną pozycję w Zonie.
10) Należy zadbać o to, by główne postacie pozostały wśród żywych – są nieodzowne dla rozwijania się scenariusza. Dużą wagę należy też przywiązywać do dialogów i wiadomości sms – będą zawierać wiele istotnych informacji, których nie uzyskacie prowadząc dialogi czy wykonując misje.
---------------------------------------------------------------------
NOWY HUD I RADIACJA
Aby pojawił się wskaźnik napromieniowania koniecznie musimy posiadać dozymetr zawieszony na pasie. Dozymetr dostępny jest od początku gry w inwentarzu. Jeśli zostanie z jakichś przyczyn utracony -, będziemy mogli kupić go u handlarzy.
Informacje o zadaniach pojawiać się będą w formie wiadomości sms. Należy je uważnie i niespiesznie czytać.
W kwestii radiacji:
1) Jednostką pomiaru dawki otrzymanej radiacji jest Rentgen (rtg).
2) Poziom radiacji wokół gracza pokazywany jest za pomocą strzałki na wyświetlaczu dozymetru.
3) Dozymetr wskazuje także radiację promieniotwórczych artefaktów zawieszonych na pasie.
4) Poziom radiacji nieszkodliwy dla zdrowia jest niezwykle niski.
5) Jeden Antyrad nie jest w stanie usunąć całości promieniowania z organizmu, jedynie ok. 20-25 rtg.
6) Artefakty odprowadzające radiację oczywiście działają, jednak Antyrad jest znacznie skuteczniejszy.
7) Dawka otrzymanego promieniowania niwelowana jest wraz z upływem czasu, jest to jednak niezwykle powolny proces.
8) Powyżej otrzymanej dawki 150 rtg zaczyna spadać wytrzymałość – zmęczenie pajawia się szybciej, regeneracja sił trwa znacznie dłużej.
9) Po otrzymaniu dawki 300 rtg zaczyna pogarszać się psi-zdrowie, nie zupełnie wprawdzie, ale bardzo odczuwalnie. Konieczne jest obniżenie dawki radiacji do dopuszczalnego poziomu (poniżej 300 rtg), co spowoduje regenerację psi-zdrowia.
10) Dawka 300 rtg powoduje także zauważalną utratę sił fizycznych i zdrowia. Nie jest to co prawda przypadłość śmiertelna, ale skutecznie utrudnia rozgrywkę.
11) Po przekroczeniu bariery 600 rtg napromieniowanie staje się śmiertelne – zdrowie spada do zera, czego nieuchronną konsekwencją jest śmiertelne zejście.
---------------------------------------------------------------------
Zmiany w wersji PL autorstwa utak3r'a:
1) Nowe schematy zachowań NPC i ulepszona AI.
2) Lekki rebalans obrażeń.
3) Nowa oprawa graficzna: nowe tekstury, shadery i ulepszone niektóre efekty cząsteczkowe.
4) Nowa oprawa dźwiękowa: nowe dźwięki otoczenia (głównie z wersji alfa), kilka nowych przygrywek gitarowych.
5) Szereg innych, drobnych usprawnień i nowości w grze.
---------------------------------------------------------------------
Linki do całego opisu i screenshotów: http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?f=49&t=10599
---------------------------------------------------------------------
Opis uruchomienia gry:
1. Rozpakuj do wybranego folderu
2. Przejdź do katalogu do którego rozpakowałeś Zew Monolitu
3. Przejdź do katalogu bin
4. Uruchom grę poprzez kliknięcie na XR_3DA.exe
---------------------------------------------------------------------
TA WERSJA ZAWIERA W SOBIE PODSTAWOWĄ WERSJĘ GRY I JEST GOTOWA DO URUCHOMIENIA ODRAZU PO ŚCIĄGNIECIU I ROZPAKOWANIU!!!
W TEJ WERSJI SAVE DZIALAJA, ALE MIMO TO NALEGAM ABY KAZDY PRZECZYTAL CZESC PROBLEMY NA STRONIE: http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?f=49&t=10599
- sortuj według:
-
0 -
0 -
0 -
0
36 plików
7,06 GB