Tom Clancys Rainbow Six Lockdown [PL].iso
-
Omerta Miasto Gangsterow -
Operation Flashpoint Red River -
Painkiller Hell and Damnation 2012 -
PES 2013 -
Portal [PL] -
Portal 2 [PL] -
Prey [PL] -
Prince of Persia - Dwa Trony [PL] -
Prince of Persia [PL] -
Prince of Persia Warrior Within [PL] -
Project Zomboid -
Prototype -
Prototype 2 [PL] -
Rage -
Red Faction Armagedon [PL] -
Risen [PL] -
Risen 2 [PL] -
Rocksmith -
Roller coaster tycoon 3 [PL] -
S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla [PL] -
S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci [PL] -
Saints Row 3 The Third [PL] -
Settlers 2 10th [PL] -
Settlers 5 [PL] -
Settlers 6 [PL] -
Settlers 7 [PL] -
Settlers Narodziny Kultur [PL] -
Sim City 4 [PL] -
SimCity 5 -
Star Wars II Unleashed -
Street Fighter IV -
Syndicate -
Sztuki walki Capoeira [PL] -
Terrorist Takedown War In Colombia -
The Darkness II -
The Elder Scrolls V - Skyrim [PL] -
TOCA Race Driver 3 [PL] -
Tom Clancy's EndWar [PL] -
Tom Clancy's Rainbow Six Lockdown [PL] -
Tom Clancy's Rainbow Six Vegas [PL] -
Torchlight [PL] -
Twierdza [PL] -
Twierdza 2 -
Twierdza Krzyżowiec -
UFO Extraterrestrials [PL] -
Ultimate Spider-Man [PL] -
Viking Battle for Asgard -
VVVVVV -
Wiedźmin [PL] -
WRC World Rally Championship 3
kategoria: strzelanki, FPP, TPP, terroryzm, współczesne konflikty, taktyczne
światowa data premiery: 14 lutego 2006
data wydania w Polsce: 26 maja 2006
tryb gry: single/multiplayer
wymagania wiekowe: 16+
wymagania sprzętowe: Pentium 4 1.5 GHz, 512 MB RAM, karta graficzna 64 MB (GeForce3 lub lepsza), 7 GB HDD, Windows 2000/XP
Kolejna odsłona słynnej (ponad 7,5 miliona sprzedanych egzemplarzy) serii taktycznych gier akcji promowanych nazwiskiem znanego pisarza Toma Clancy’ego. Tym razem za jej powstanie odpowiadają specjaliści z dwóch studiów developerskich, tj. Red Storm Entertainment (twórcy oryginalnego Rainbow Six) oraz Ubisoft Montreal Studio. Podobnie jak w częściach poprzednich, tak i tu jako członkowie elitarnego oddziału anty-terrorystycznego Rainbow Six walczymy ze zorganizowaną przestępczością, jednakże zmianie uległ charakter rozgrywki. Przede wszystkim tryb jednoosobowy został wzbogacony o mroczną fabułę związaną z osobą jednego głównego bohatera. Otóż, na samym początku możemy wybrać, w kogo się wcielimy, z dwóch osób, Dinga Chaveza, lidera oddziału Rainbow Six, oraz snajpera Dietera Webera. Co więcej, warunki, w jakich przychodzi nam walczyć, również są dość niecodziennie. Mianowicie w tej części zmuszeni jesteśmy bronić się przed atakami najemników z pewnej organizacji terrorystycznej, która za cel obrała sobie unicestwienie jednostki Rainbow Six. Naturalnie, poza tym, przedstawiciele tego syndykatu weszli w posiadanie groźnego nano-wirusa, który stanowi zagrożenie dla światowego bezpieczeństwa. Na kampanię składa się 16 misji bojowych umiejscowionych w równych zakątkach naszego globu, w tym Algierii czy południowej Afryce. Warto dodać, że tym razem po raz pierwszy w serii pojawiają się misje, w których osłaniamy swoich kolegów jako snajper. Nie poruszamy się wówczas z całym oddziałem, lecz z bezpiecznej odległości (np. z wieży) oczyszczamy dany obszar z wrogów opierając się na komunikatach radiowych towarzyszy broni. Łącznie podczas całej rozgrywki walczymy ramię w ramię z dziesięcioma agentami o różnych narodowościach, płci oraz specjalizacji (zwiadowcy, eksperci od ładunków wybuchowych, elektroniki etc). W pojedynczej misji jednakże, poza osobą głównego bohatera, dowodzimy maksymalnie trzema ludźmi. Autorzy zapewniają, że za ich zachowanie odpowiada jeszcze lepszy system A.I., aniżeli w Rainbow Six 3. To samo tyczy się przeciwników, którzy potrafią oskrzydlać nasz oddział, wzajemnie się osłaniać, ostrzelać go ogniem zaporowym oraz perfekcyjnie oczyszczać pomieszczenia z napotkanych zagrożeń. Specjalnie z myślą o graczach przywiązanych do serii i ceniących sobie realizm oraz z myślą o tych, którzy stawiają tu pierwsze kroki, przygotowano dwa poziomy trudności rozgrywki. Ponadto Rainbow Six 4 zaopatrzono w szereg opcji ułatwiających nam życie (wszytko konfigurowalne). Wśród nich należy wymienić specjalne wizualne zaznaczenie przeciwników (co ułatwia ich dostrzeżenie) oraz szereg podpowiedzi i wskazówek na odprawach dotyczących np. broni używanych przez terrorystów. Autorzy pokusili się też o podrasowanie silnika graficznego znanego nam z części poprzedniej, a także o zastosowanie realistycznego engine’u fizycznego (Havok 2 ragdoll engine), które w połączeniu mają zachwycić graczy szczegółowością, z jaką oddają realia walk w terenach zurbanizowanych. Dość ciekawym pomysłem są gogle używane przez antyterrorystów, przez które obserwujemy akcję (widok FPP). Na ekranie mamy ich zarys. Gdy pada deszcz, spływają po nich krople wody, a w walce ulegają uszkodzeniom (zadrapania, pęknięcia). Ogólnie rzecz biorąc ich stan wpływa na naszą widoczność.Asortyment broni, jakich mogą użyć bohaterowie, powiększył się o kilka nowych (w sumie dysponujemy aż 42), w porównaniu z częścią poprzednią (w tym potężny karabin snajperski i karabin MTAR-21 micro). Liczba innych pomocnych gadżetów, również się powiększyła. W śród nowych zabawek znajdziemy sensor ruchu, dzięki któremu wykryjemy niewidocznych gołym okiem przeciwników.