Gothic 1 [PL].rar
-
Omerta Miasto Gangsterow -
Operation Flashpoint Red River -
Painkiller Hell and Damnation 2012 -
PES 2013 -
Portal [PL] -
Portal 2 [PL] -
Prey [PL] -
Prince of Persia - Dwa Trony [PL] -
Prince of Persia [PL] -
Prince of Persia Warrior Within [PL] -
Project Zomboid -
Prototype -
Prototype 2 [PL] -
Rage -
Red Faction Armagedon [PL] -
Risen [PL] -
Risen 2 [PL] -
Rocksmith -
Roller coaster tycoon 3 [PL] -
S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla [PL] -
S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci [PL] -
Saints Row 3 The Third [PL] -
Settlers 2 10th [PL] -
Settlers 5 [PL] -
Settlers 6 [PL] -
Settlers 7 [PL] -
Settlers Narodziny Kultur [PL] -
Sim City 4 [PL] -
SimCity 5 -
Star Wars II Unleashed -
Street Fighter IV -
Syndicate -
Sztuki walki Capoeira [PL] -
Terrorist Takedown War In Colombia -
The Darkness II -
The Elder Scrolls V - Skyrim [PL] -
TOCA Race Driver 3 [PL] -
Tom Clancy's EndWar [PL] -
Tom Clancy's Rainbow Six Lockdown [PL] -
Tom Clancy's Rainbow Six Vegas [PL] -
Torchlight [PL] -
Twierdza [PL] -
Twierdza 2 -
Twierdza Krzyżowiec -
UFO Extraterrestrials [PL] -
Ultimate Spider-Man [PL] -
Viking Battle for Asgard -
VVVVVV -
Wiedźmin [PL] -
WRC World Rally Championship 3
producent: Piranha Bytes
kategoria: cRPG / gry akcji
światowa data premiery: 15 marca 2001
data wydania w Polsce: 28 marca 2002
tryb gry: single player
wymagania wiekowe: 12+
wymagania sprzętowe: Pentium II 350MHz, 64MB RAM, akcelerator 3D
Gothic to pierwsza gra w dorobku firmy Piranha Bytes utworzonej w 1997 roku przez piątkę byłych pracowników studia Greenwood Entertainment. Prace nad nią rozpoczęły się jednak rok wcześniej. Projekt oparty został w całości na autorskich rozwiązaniach technologicznych, w tym silniku graficznym ZenGin. Akcja gry przenosi graczy do fantastycznego Królestwa Myrtany, którym rządzi król Rhobar II. Wcielając się w postać Bezimienngo trafiają oni do kolonii karnej na wyspie Khorinis. Otacza ją magiczna, przenikalna jedynie z zewnątrz bariera, którą stworzyli arcymagowie. Niestety, w trakcie inkantacji wydarzyło się coś niespodziewanego. Zasięg zaklęcia okazał się większy niż przewidywano i bariera otoczyła cały obszar Górniczej Doliny, więżąc także magów. Główny bohater to jeden ze skazańców strąconych do kolonii karnej. Wkrótce jednak okazuje się, że nie jest zwykłym więźniem, a wysłannikiem boga Innosa, który pokonać ma zło czające się we wnętrzu magicznej kopuły... Fabuła Gothic, choć linearna, odznacza się rozmachem i dynamicznymi zwrotami akcji. Świat gry nie jest zbyt rozległy, ale obejmuje dosyć zróżnicowane lokacje jak Stary i Nowy Obóz, Obóz Sekty, Obóz Bandytów, kilka kopalń, a nawet wioskę orków. W trakcie swoich przygód Bezimienny może napotkać ponad 200 postaci niezależnych i dołączyć do kilkunastu gildii (np. Kopacze, Cienie, Szkodnicy, Strażnicy Świątynni, Najemnicy), z których każda kieruje się nieco innymi motywami działań. Na jego drodze staje także kilkadziesiąt rodzajów potworów - od chrząszczy i ścierwojadów, poprzez szkielety a na demonach skończywszy. Jak przystało na tytuł łączący elementy gry akcji i cRPG, ważną rolę w Gothicu odgrywa walka. Arsenał broni, pancerzy i artefaktów (amulety i medaliony) jest spory, choć dostęp do niektórych przedmiotów bywa ściśle limitowany (można je tylko wykonać samemu lub zdobyć pokonując przeciwnika). Zależnie od upodobań gracza, Bezimienny może władać mieczami jedno i dwuręcznymi, toporami, maczugami, młotami, kuszami lub łukami. W grze zastosowany został prosty system współczynników i umiejętności. Postać głównego bohatera opisana jest przez atrybuty: siły, zręczności oraz maksymalnego zdrowia i many. Po awansie na kolejny poziom doświadczenia Bezimienny otrzymuje 10 punktów, które gracz może przeznaczyć na podniesienie współczynników, bądź nauczenie się nowych umiejętności. Są to zarówno biegłości bojowe (władanie bronią jedno i dwuręczną) i magiczne, ale też użyteczne w codziennym życiu (np. otwieranie zamków, skradanie się, skórowanie zwierząt). Nauka i doskonalenie już posiadanych umiejętności możliwe są jedynie po znalezieniu odpowiedniego nauczyciela. Gra wyróżnia się poziomem oprawy audio-wizualnej. Silnik graficzny ZenGin generuje obfitujący w detale, wysokiej jakości (jak na swoje czasy) obraz. Klimatu dodaje zmieniające się w cyklach dnia i nocy oświetlenie. Animacje postaci głównego bohatera, którego poczynania gracze obserwują z perspektywy trzeciej osoby, wyglądają płynnie i naturalnie. Firma CD Projekt zadbała o pełną polską wersję językową gry. Bezimiennemu głosu użyczył Jacek Mikołajczak. W pozostałych rolach wystąpili: Tomasz Marzecki, Adam Bauman, Piotr Bąk, Paweł Iwanicki, Paweł Szczesny, Przemysław Nikiel, Jarosław Domin, Agata Gawrońska-Bauman, Jacek Kopczyński, Łukasz Nowicki, Marek Obertyn, Andrzej Tomecki, Robert Tondera, Janusz Wituch, Mirosław Zbrojewicz i Jacek Sołtysiak.