Gothic 1 [PL].rar
-
66 Poirot Słonie mają dobrą pamięć -
67 Wielka czwórka -
68 Dwanaście prac Herkulesa -
69 Zbrodnia na festynie -
70 Kurtyna -
Ariozofia -
DAEMON Tools Lite 4.45.4.0316 PL -
DarthMod Empire 8.0.1 spolszczenie -
Evil Islands Forgotten in Astrale -
Gothic I [PL] -
Hercules Poirot (Cała seria - AVI) -
Hercules Poirot (Cała seria - RMVB) -
Horytnica - Pod znakiem miecza (2015) -
mod -
Mroczna charyzma Hitlera. Marsz ku zatraceniu -
NR -
NS -
Returning 2.0 NB PL -
Returning 2.0 PL -
Rome 2 Total War Emperor Edition [2014] PL -
Sabaton The Last Stand ( Limited Edition ) -
sezon 01 -
sezon 01_1989 -
sezon 02 -
sezon 02_1990 -
sezon 03 -
sezon 03_1991 -
sezon 04 -
sezon 04_1992 -
sezon 05 -
sezon 05_1993 -
sezon 06 -
sezon 06_1994-1996 -
sezon 07 -
sezon 07_2000 -
sezon 08 -
sezon 08_2001 -
sezon 09 -
sezon 09_2003-2004 -
sezon 10 -
sezon 10_2006 -
sezon 11 -
sezon 11_2008 -
sezon 12 -
sezon 12_2010 -
sezon 13 -
sezon 13_2013 -
Sleipnir - Totgesagte leben länger (2016) -
Ulead VideoStudio 11 Plus PL + Crack -
Znak Orła
producent: Piranha Bytes
kategoria: cRPG / gry akcji
światowa data premiery: 15 marca 2001
data wydania w Polsce: 28 marca 2002
tryb gry: single player
wymagania wiekowe: 12+
wymagania sprzętowe: Pentium II 350MHz, 64MB RAM, akcelerator 3D
Gothic to pierwsza gra w dorobku firmy Piranha Bytes utworzonej w 1997 roku przez piątkę byłych pracowników studia Greenwood Entertainment. Prace nad nią rozpoczęły się jednak rok wcześniej. Projekt oparty został w całości na autorskich rozwiązaniach technologicznych, w tym silniku graficznym ZenGin. Akcja gry przenosi graczy do fantastycznego Królestwa Myrtany, którym rządzi król Rhobar II. Wcielając się w postać Bezimienngo trafiają oni do kolonii karnej na wyspie Khorinis. Otacza ją magiczna, przenikalna jedynie z zewnątrz bariera, którą stworzyli arcymagowie. Niestety, w trakcie inkantacji wydarzyło się coś niespodziewanego. Zasięg zaklęcia okazał się większy niż przewidywano i bariera otoczyła cały obszar Górniczej Doliny, więżąc także magów. Główny bohater to jeden ze skazańców strąconych do kolonii karnej. Wkrótce jednak okazuje się, że nie jest zwykłym więźniem, a wysłannikiem boga Innosa, który pokonać ma zło czające się we wnętrzu magicznej kopuły... Fabuła Gothic, choć linearna, odznacza się rozmachem i dynamicznymi zwrotami akcji. Świat gry nie jest zbyt rozległy, ale obejmuje dosyć zróżnicowane lokacje jak Stary i Nowy Obóz, Obóz Sekty, Obóz Bandytów, kilka kopalń, a nawet wioskę orków. W trakcie swoich przygód Bezimienny może napotkać ponad 200 postaci niezależnych i dołączyć do kilkunastu gildii (np. Kopacze, Cienie, Szkodnicy, Strażnicy Świątynni, Najemnicy), z których każda kieruje się nieco innymi motywami działań. Na jego drodze staje także kilkadziesiąt rodzajów potworów - od chrząszczy i ścierwojadów, poprzez szkielety a na demonach skończywszy. Jak przystało na tytuł łączący elementy gry akcji i cRPG, ważną rolę w Gothicu odgrywa walka. Arsenał broni, pancerzy i artefaktów (amulety i medaliony) jest spory, choć dostęp do niektórych przedmiotów bywa ściśle limitowany (można je tylko wykonać samemu lub zdobyć pokonując przeciwnika). Zależnie od upodobań gracza, Bezimienny może władać mieczami jedno i dwuręcznymi, toporami, maczugami, młotami, kuszami lub łukami. W grze zastosowany został prosty system współczynników i umiejętności. Postać głównego bohatera opisana jest przez atrybuty: siły, zręczności oraz maksymalnego zdrowia i many. Po awansie na kolejny poziom doświadczenia Bezimienny otrzymuje 10 punktów, które gracz może przeznaczyć na podniesienie współczynników, bądź nauczenie się nowych umiejętności. Są to zarówno biegłości bojowe (władanie bronią jedno i dwuręczną) i magiczne, ale też użyteczne w codziennym życiu (np. otwieranie zamków, skradanie się, skórowanie zwierząt). Nauka i doskonalenie już posiadanych umiejętności możliwe są jedynie po znalezieniu odpowiedniego nauczyciela. Gra wyróżnia się poziomem oprawy audio-wizualnej. Silnik graficzny ZenGin generuje obfitujący w detale, wysokiej jakości (jak na swoje czasy) obraz. Klimatu dodaje zmieniające się w cyklach dnia i nocy oświetlenie. Animacje postaci głównego bohatera, którego poczynania gracze obserwują z perspektywy trzeciej osoby, wyglądają płynnie i naturalnie. Firma CD Projekt zadbała o pełną polską wersję językową gry. Bezimiennemu głosu użyczył Jacek Mikołajczak. W pozostałych rolach wystąpili: Tomasz Marzecki, Adam Bauman, Piotr Bąk, Paweł Iwanicki, Paweł Szczesny, Przemysław Nikiel, Jarosław Domin, Agata Gawrońska-Bauman, Jacek Kopczyński, Łukasz Nowicki, Marek Obertyn, Andrzej Tomecki, Robert Tondera, Janusz Wituch, Mirosław Zbrojewicz i Jacek Sołtysiak.