Akumulator W moim samochodzie - Pijanowski Bogusław.pdf
-
!_Dzwonki -
!_Mini Gry -
!_TeamSpeak -
addons -
ania -
Apps -
CAB -
CS 1.6 -
CS 1.6 NONSTEAM -
Dokumenty -
Drivers -
Dzwieki -
e-book'i -
e-book'i 2 -
Elektronika - Informatyka -
Elektrotechnika samochodowa -
Euro Truck Simulator -
EXE -
Filmy -
Galeria -
Games -
Grafiki -
harlequin -
Harlequin 2020 -
Hellgate: London -
HP iPAQ 6910 -
Java -
Java 240x320 -
metody liczbowe -
Mobile -
Nokia 6300 -
Nokia E66 -
Nokia N70 -
OXDI -
Pub -
Quake 3 Arena EN -
seat -
SIS Apps -
SIS Games -
sktypty_windows -
SPB shell 2 -
szkola -
tematy -
Themes -
Ulat -
UT 3 -
WilQ - Komiks -
WOW -
XF -Help
Wśród materiałów stosowanych do budowy nadwozi samochodów coraz większą rolę odgrywają tworzywa sztuczne. Współczesny samochód ma w zewnętrznej zabudowie wiele elementów z tych tworzyw: zderzaki, kraty wlotu powietrza, obudowy reflektorów i lusterek zewnętrznych, spoilery , listwy zewnętrzne, wzmocnienia czołowe, a także elementy poszycia zewnętrznego. Dla użytkowników samochodów oznacza to mniej elementów korodujących i więcej elementów odpornych na drobne uszkodzenia. Dla konstruktorów samochodów - możliwość uzyskania wymyślnych kształtów przy względnie niskich kosztach w produkcji seryjnej, jak również oszczędność na ciężarze samochodu, co umożliwia mniejsze zużycie paliwa. Z tworzywa sztucznego wykonane są również elementy zewnętrzne motocykli: owiewki , osłony, błotniki itp.. samochodów ciężarowych, autobusów, ciągników i maszyn budowlanych.To właśnie elementy zewnętrzne nadwozi ulegają najczęściej uszkodzeniu podczas kolizji drogowych, nawet tych najlżejszych. Ich naprawa jest ekonomiczną alternatywą dla wymiany na nowe. trwałość i estetyka naprawionego elementu mogą odpowiadać oryginałowi , pod warunkiem, że naprawa jest wykonana profesjonalnie. W poradniku przedstawiamy technologie przywracania sprawności elementom zewnętrznym nadwozi.
W książce opisano budowę, działanie i rozmieszczenie układów wtryskowych: - RENAULT to układ stosowany Renault Clio, Renault 19, Renault Laguna; - MAGNETI MARELLI S.P.I. to układ stosowany w samochodach Citroën ZX, Citroën BX, Citroën XM, Fiat Cinquecento, Fiat Panda, Fiat Uno, Peugeot 205, Peugeot 309, Peugeot 405, Peugeot 605; - GM M.P.I. to układ stosowany w samochodach Alfa Romeo, 145/146, Fiat Punto, Opel Corsa, Opel Astra. Dodatkowo podano kody numeryczne występujących w układach usterek, umożliwiające autodiagnostykę układów.
W książce opisano budowę, działanie i rozmieszczenie układów wtryskowych: · Ford/Weber C.F.I. to układ stosowany w samochodach Ford Escort i Ford Fiesta · GM Multec S.P.I. układ stosowany w samochodach Opel Astra, Opel Corsa, Opel kadett, Opel Vectra. · Bosch Mono - Jetronic to układ stosowany w samochodach Citroën AX, Fiat Tempra, Fiat Tipo, Fiat Uno, Lancia Y, Peugeot 205, Volkswagen Passat. · Bosch Mono - Motronic to układ stosowany w samochodach Peugeot 306, Lancia Dedra.