![+18 +18](http://x4.static-chomikuj.pl/res/35e1f197ac.png)
Czy chcesz zobaczyć zawartość tego folderu?
-
115 -
13883 -
15284 -
137
32356 plików
5571,52 GB
![Foldery Foldery](http://x4.static-chomikuj.pl/res/152bece31a.png)
![obrazek](http://cdn.gamerant.com/wp-content/uploads/dragon-age-origins-the-awakening.jpg)
Dragon Age: Początek to gra cRPG stworzona w całości przez studio BioWare. Dla kanadyjskiego dewelopera projekt ten stanowi powrót do korzeni, po tym, jak w 1998 roku firma zasłynęła w świecie kultowym Baldur’s Gate, a potem wsławiła się w gatunku role-playing takimi dziełami, jak Neverwinter Nights, Knights of the Old Republic czy Mass Effect.
Akcja Początku przenosi nas do umiejscowionego na kontynencie Thedas królestwa Ferelden. Kraina ta, zamieszkiwana przez ludzi, elfy i krasnoludy, stała się obiektem ataku Plagi, zarazy złożonej z najrozmaitszych potworów pod dowództwem potężnego arcydemona. By ochronić ludność przed złem, do obrony Ferelden zaangażowano obdarzonych szczególnymi cechami bohaterów zwanych Szarymi Strażnikami. W trakcie zabawy ofiarowana jest nam szansa dołączenia do tego ugrupowania, tak by móc następnie stanąć do walki z szerzącym się złem. Tryb dla pojedynczego gracza zapewnia około 60-100 godzin zabawy, a ponadto przewidziano możliwość pobierania rozszerzeń typu DLC.
Jednym z najciekawszych elementów Dragon Age jest konieczność dokonywania wyborów i myślenia o ich konsekwencjach. Prawie każde zlecone zadanie oferuje nam wiele zróżnicowanych rozwiązań, a podejmowane decyzje nie tylko kształtują głównego bohatera, ale również wpływają na świat gry.
Niejednokrotnie musimy także wybierać pomiędzy dwoma niezbyt optymistycznymi wariantami. Przykładowo, napotkanego w trakcie podróży opętanego chłopca możemy własnoręcznie zamordować lub zezwolić na poświęcenie życia innej osoby celem uratowania jego duszy. Inny z istotnych elementów Początku, dialogi, zrealizowano podobnie do rozmów toczonych w grze Mass Effect, z zachowaniem specyficznej mimiki bohaterów oraz szerokiego wachlarza opcji dialogowych. Nie zapomniano przy tym o wzbogaceniu wypowiedzi szerokim słownictwem (łącznie w Dragon Age pada 900 tys. słów) oraz podłożeniu głosów pierwszo i drugoplanowym postaciom. Do tego celu w angielskiej wersji zaangażowano ponad 140 aktorów, a w polskiej ponad stu.
Wzorem wielu innych gier role-playing zabawę rozpoczynamy od samodzielnego wykreowania głównego bohatera. Ustalamy jego rasę, płeć oraz klasę (wojownik, łotrzyk, mag), jak również wybieramy wariant jego pochodzenia. W tym ostatnim przypadku decydujemy pomiędzy sześcioma historiami początkowymi, takimi jak miejski elf, człowiek szlachcic, magin czy krasnolud plebejusz. To w jaki sposób rozpocznie się przygoda znajduje swoje odzwierciedlenie w dalszych etapach rozgrywki, złożonych z eksploracji krainy fantasy, rozmów z napotkanymi osobami i walk przy użyciu tradycyjnej broni białej oraz magii.
Starcia z przeciwnikami odbywają się w czasie rzeczywistym, jednak autorzy Dragon Age wzorem swych poprzednich dzieł oddali do naszej dyspozycji system aktywnej pauzy. Gra cechuje się mimo wszystko stosunkowo wysokim poziomem trudności, gdyż odnoszenie kolejnych zwycięstw związane jest z koniecznością umiejętnego dobierania i używania różnorakich umiejętności, talentów oraz zaklęć. Dowodzona przez nas drużyna w danym momencie maksymalnie może składać się z czterech postaci, którym możemy wydawać stosowne rozkazy lub programować ich skrypty zachowań, zezwalając w ten sposób na prowadzenie działań bez ingerencji z naszej strony. W skład zespołu mogą wejść ciekawe osobowości, między innymi zawodowy zabójca Zevran, wiedźma Morrigan, qunari Sten czy templariusz Alistair. Nieaktywni bohaterowie czekają na swoją szansę w obozie i w tymże miejscu możemy również poprawiać z nimi swoje relacje (wysłuchanie ich historii, przekazywanie prezentów itp.). Ciekawostką jest możliwość przygarnięcia chowańca, a mianowicie bojowego psa Mabari.
Świat gry możemy oglądać na dwa zasadnicze sposoby, a mianowicie z perspektywy trzeciej osoby lub w tradycyjnym rzucie izometrycznym, przywodzącym na myśl klasyki gatunku (serie Baldur's Gate czy Icewind Dale). Producent duży nacisk położył na zapewnienie szczegółowości i unikalnego wyglądu każdej z odwiedzanych głównych lokacji, wśród których nie zabrakło miasta Denerim, lasu Brecilian, krasnoludzkiej twierdzy Orzammar, wieży magów czy elfickich ruin. Otoczenie jest częściowo interaktywne, a zabawę dodatkowo uatrakcyjnia realistyczna gra cieni i świateł.
Dragon Age: Początek – Przebudzenie to pierwszy duży dodatek do gry Dragon Age, stworzonej przez firmę BioWare, odpowiedzialną za wiele dobrze znanych produkcji cRPG (Baldur’s Gate, Mass Effect). Oprócz Przebudzenia tytuł otrzymał mnóstwo pomniejszych rozszerzeń DLC, w tym chociażby pakiet zatytułowany Powrót do Ostagaru.
Fabuła Przebudzenia rozpoczyna się kilka miesięcy po wydarzeniach znanych z podstawowej wersji gry. Głównej postaci przypada w udziale zadanie odbudowania potęgi zakonu Szarych Strażników, którego szeregi zostały zdziesiątkowane w bitwie pod Ostagarem. Sprawa łatwa nie jest, bo chociaż wojna z potężnym arcydemonem została wygrana, to mroczne pomioty nie powróciły pod ziemię, nadal stanowiąc poważne zagorzenie dla całego Fereldenu. Na domiar złego narastają plotki o pojawieniu się inteligentnego przywódcy potworów - tajemniczego Architekta.
Ciekawostką jest to, że do nowej przygody możemy przystąpić na dwa sposoby. Jeśli zdecydujemy się na wybór dotychczasowego bohatera, to zostanie on przeniesiony do dodatku (otrzymamy też możliwość zmodyfikowania jego aktualnych współczynników). Jeśli zaś wybierzemy zabawę zupełnie nową postacią orlesiańskiego przywódcy Szarych Strażników, to konieczne okaże się użycie kreatora, a osoba taka automatycznie awansuje na jeden z wyższych poziomów doświadczenia.
Producent oddał do naszej dyspozycji położoną w północnej części królestwa i niedostępną wcześniej krainę Amaranthine, gdzie ponownie stykamy się z pomiotami zła, poznając wiele nowych sekretów całego uniwersum. Oczywiście armię przeciwników zasilają niespotykane dotąd bestie, jak np. Inferno Golem (Ognisty Golem) czy Spectral Dragon (Widmowy Smok), które są znacznie bardziej inteligentne od wrogów z podstawowej wersji gry. Dzięki temu potyczki powinny stanowić wyzwanie także dla bardziej zaawansowanych bohaterów.
Z innych usprawnień warto wspomnieć o dodaniu przez autorów gry szeregu nowych specjalizacji, talentów, umiejętności oraz czarów. W skład dowodzonej przez nas drużyny może wejść aż pięciu nowych śmiałków oraz znany z podstawowej wersji gry krasnolud Oghren. Każda z tych postaci posiada bogatą przeszłość i aktywnie uczestniczy w wyprawie, wyrażając swoje poparcie lub dezaprobatę w stosunku do podejmowanych decyzji.
Nie ma plików w tym folderze
-
0 -
0 -
0 -
0
0 plików
0 KB
![Chomikowe rozmowy Chomikowe rozmowy](http://x4.static-chomikuj.pl/res/a2dccdc43c.png)
![Zaprzyjaźnione i polecane chomiki (491) Zaprzyjaźnione i polecane chomiki (491)](http://x4.static-chomikuj.pl/res/cba406437d.png)