-
11474 -
1356 -
81325 -
13844
110069 plików
370,43 GB
LITERKI:
http://www.buliba.pl/gry/gry-edukacyjne/klocki-z-literkami.html
http://www.buliba.pl/gry/gry-edukacyjne/abecadlo.html
http://www.benc.pl/gry/literki/abc/
http://www.grydladzieci.pl/szkole/szukanieliterek.html --- SZUKANIE W DŻUNGLI
http://ciufcia.pl/gry-dla-dzieci-starszych/literki/znajdz-litere --- ZNAJDZ WSZYTKIE a, POTEM b itd.
http://www.buliba.pl/gry/gry-edukacyjne/abecadlo.html
SYLABY:
http://pisupisu.pl/2/slowne-zabawy/sylaby-dla-najmlodszych
http://www.buliba.pl/gry/gry-edukacyjne/sklep-z-sylabami.html
DODAWANIE
http://www.buliba.pl/gry/gry-edukacyjne/liczenie-worki-z-kawa.html
http://www.buliba.pl/gry/gry-edukacyjne/kregle-matematyczne.html
http://www.buliba.pl/gry/gry-edukacyjne/sklep-z-zabawkami.html - LICZENIE MONET W SKLEPIE
http://www.buliba.pl/gry/gry-edukacyjne/domino.html - DOPASOWYWANIE ILOŚCI JAJEK DO ILOŚCI KURCZAKÓW
.
http://www.yummy.pl/na-skroty/pl/game/slowne/1
.
ORTOGRAFIA, SYLABY - http://pisupisu.pl/
ORTOFRAJDA - http://www.ortofrajda.pl/gry_on_line.htm
TABLICZKA MNOŻENIA - http://www.learnyourtables.co.uk/pl/index2.htm
http://www.multiplication.com/games/all-games
http://dladzieci.pl/ecid,39,eid,2404,title,Tabliczka-mnozenia,zabawa.html?ticaid=6122fc
http://edukacjainspiracja.blox.pl/tagi_b/53688/mnozenie.html
ANGIELSKI i nie tylko - http://freerice.com/category
http://isel.edu.pl/sprawdz/index.php
http://isel.edu.pl/blog/index.php
http://www.ang.pl/nauka
.
CZYTANIE ZA ZROZUMIENIEM - http://www.profesor.pl/mat/n11/pokaz_material_tmp.php?plik=n11/n11_a_kwiatkowska_040604_1.php&id_m=11855
.
.
Gdy dziecko rozpoczyna edukację szkolną, zastanawiamy się, czy poradzi sobie ono z czytaniem i pisaniem. A przecież nie o umiejętność czytania i pisania w dojrzałości do szkoły chodzi.
Przeczytajcie poniższą listę i sprawdźcie się:):)
http://www.facebook.com/note.php?note_id=215518945155495
Oto ta lista. Dziecko powinno:
- Czuć, że dorośli traktują jego obecność jako coś dobrego. Słyszeć często: „Mam ochotę razem z tobą...”.
- Chcieć wygrywać i umieć przegrywać.
- Nie mylić głodu z gniewem, zmęczenia ze smutkiem.
- Znać opisy stanów uczuciowych: „gotuje się we mnie...”, „jestem w niebie”.
- Wiedzieć, co znaczy „być do czegoś źle nastawionym”.
- Wybaczyć dorosłemu niesprawiedliwą karę.
- Poczuć, że własne postępy w nauce wywołują u innych zadowolenie.
- Doświadczyć, jak własny pomysł udoskonalenia czegoś jest wprowadzany w życie. Poczuć swoje sprawstwo i poznać siebie jako kogoś naprawiającego świat.
- Wspólnie z ojcem gotować, sprzątać, biwakować, chodzić po lesie, coś wspólnie naprawić.
- Umieć się huśtać
- Ulepić bałwana. Zbudować zamek z piasku i tamę na strumieniu. Zrobić z rodzicami pochodnię, wiatrak. Umieć rozpalić i zgasić ognisko.
- Ubijać śmietanę. Mieszać, kroić, obierać, zagniatać, przecierać przez sito. Znać pojęcie: „szczypta soli”.
- Podróżować: zobaczyć rodzinę, rodziców w innym otoczeniu. Doświadczyć różnicy między komfortem a prymitywnymi warunkami. Doświadczyć, czym jest tęsknota za domem.
- Nocować u innej rodziny. Znać zwyczaj obowiązujący tylko we własnej rodzinie.
- Doświadczyć bycia pod czyjąś opieką w niegroźnej chorobie. Umieć się wyciszyć. Mieć świadomość, że „choroby są częścią życia”.
- Dawać datki. Żebrakowi, grajkowi, mimowi.
- Znać bajkę o brzydkim kaczątku i inne historie o porzuceniu i przynależności.
- Pójść do muzeum. Oglądać stare przedmioty. Zobaczyć zamek. Odczuć, że świat się zmienia, że babcia żyła w innych warunkach.
- Mieć świadomość ogromu świata, kontynentów.
- Chcieć założyć kolekcję.
- Wybrać rzecz, którą się da własnym dzieciom.
- Znać numery telefonów alarmowych.
- Odczuwać różnicę między jedzeniem a posiłkiem. Ruchem a gestem. Brzydkim i ładnym zapachem. Hałasem a dźwiękiem. Widzeniem, patrzeniem, spoglądaniem. Chodzeniem, kroczeniem...
- Umieć dotrzymać tajemnicy. Znać zwrot: „To zostanie między nami”.
- Pamiętać o dotrzymaniu przyrzeczenia.
- Wiedzieć, że własne interesy mogą być reprezentowane przez innych.
- Znać metody zabezpieczania jedzenia przed zepsuciem. Zreperować coś.
- Wspiąć się na drzewo.
- Znać różnicę między targiem a supermarketem.
- Umieć w jakiejś dziedzinie więcej, niż wskazuje na to wiek. Tłumaczyć coś dorosłemu.
- Wspólnie z dorosłym dojść do tego, że na jakieś pytanie nie ma odpowiedzi („tego nie wie nikt”).
- Wpaść do strumienia.
- Wspiąć się na drzewo.
- Zbadać zamek błyskawiczny, zapięcie na rzepy. Umieć się obchodzić z kluczami, ryglami.
- Otrzymać pocieszającą wiadomość, obietnicę.
- Umieć włączać i przełączać urządzenia (wideo, DVD, pralkę).
- Chcieć ładnie wyglądać, mieć własny gust.
- Wysłać e-mail.
- Zobaczyć, jak wygląda własne imię napisane na piasku, na śniegu, na zaparowanej szybie.
- Odczuć radość na widok pustej kartki papieru.
- Znać jakąś książkę od deski do deski.
- Potrafić pogodzić skłócone strony. Nie wziąć udziału w kłótni. Powstrzymać wybuch gniewu.
- Umieć opowiadać sny.
- Wyobrażać sobie siebie przed przyjściem na świat.
- Świadomie obrać owoc ze skórki, przekroić pestkę, zobaczyć jej wnętrze.
- Studiować żyłki na liściu i na własnej ręce.
- Wiedzieć, jak pachną owoce. Mieć trzy ulubione zapachy.
- Umieć naśladować głosy ptaków i zwierząt.
- Słuchać echa i umieć je wywoływać.
- Śpiewać pełnym głosem. Znać piosenkę.
- Poczuć, że rytm porywa nogi do tańca, a jakiejś głośności nie można wytrzymać.
- Umieć dozować siłę (przy bębnieniu, masowaniu).
- Znać różne wyzwiska. Mieć pojęcie o różnych konwencjach językowych, gdzie co się mówi i jak.
- Wbić gwóźdź, wkręcić śrubkę, wymienić baterię.
- Wysłuchać wiadomości przez telefon, zapamiętać ją i przekazać.
- Schylać się, kiedy komuś coś upadnie.
- Dawać się innym wypowiedzieć. Umieć czekać na swoją kolej. Szukać argumentów.
- Wiedzieć, że nie wszystkie życzenia od razu się spełniają.
- Odbyć wędrówkę. Znać różnicę między chodzeniem, bieganiem a wędrowaniem. Doświadczyć odległości, drogi, po której chce się pić.
- Znać gatunki drzew i ich liście. Wiedzieć, co w przyrodzie jest jadalne, a co nie.
- Odczuć naturę jako przyjaciela i wroga. Naturę wrażliwą na działania człowieka, konieczność jej ochrony. I jako wielką potęgę, niebezpieczeństwo.
- Brać udział w ustalaniu reguł. Zmienić wspólnie z kimś regułę. Kojarzyć pojęcie „wyjątku”.
- Wyrażać ilość w jednostkach masy np. trzy litry = trzy butelki mleka... Zmierzyć pomieszczenie stopami.
- Wyczuć puls u kolegi, u zwierzęcia i u siebie.
- Spotkać znawcę, eksperta, mistrza. Zrobić coś wspólnie razem z nim.
- Odczuć dumę z bycia dzieckiem. Tylko dzieckiem.
UWAŻACIE ZE TO DUŻO???? NIE.....!!!!
Warto sprawić, by w doświadczeniach małego człowieka znalazły się różne poza intelektualne "przygody" ze światem wpływające na rozwój jego zmysłów, wrażliwości i emocjonalności.
W latach 90. w Niemczech przeprowadzono projekt badawczy, na podstawie którego powstała lista wiedzy i doświadczeń, jakie "powinno" mieć w swoim wyposażeniu każde dziecko rozpoczynające szkołę.
Na podstawie książki "Co siedmiolatek wiedzieć powinien", Donaty Elschenbroich opracowała Justyna Dąbrowska. Tekst publikowany był w "e-dziecku" w 2005 roku.
19.06.2011
.
SuperNianiaNotes - http://www.facebook.com/superniania?sk=notes
.
Strony z materiałami dydaktycznymi nauczycieli
http://publikacje.toplista.pl/
.
- sortuj według:
-
16 -
18 -
2 -
1
47 plików
0,9 GB