Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

MistrzPDF.exe

files-kass / software / Mistrz PDF / MistrzPDF.exe
Download: MistrzPDF.exe

5,79 MB

0.0 / 5 (0 głosów)

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
MakBit Virtual CD/DVD Prezentujemy pełną komercyjną wersję programu MakBit Virtual CD/DVD 1.90. To świetne i proste w użyciu narzędzie do tworzenia wirtualnych napędów CD/DVD. Program umożliwia używanie aplikacji multimedialnych i gier bez wkładania prawdziwego krążka do napędu. Za pomocą MakBit Virtual CD/DVD można utworzyć do 20 wirtualnych napędów i zamontować w nich obrazy płyt zapisane w niemal dowolnym formacie: ISO, UDF, IMG, MDF, VCD, CCD czy BIN. PC WORLD DVD 05/2010 Wymagania: Windows XP/Vista/7
Komiks i film Film na Świecie nr 263 - 1980 - cover.jpg
Spis treści: Komiksy na ekranie — od „A(sterixa)" do ...
Spis treści: Komiksy na ekranie — od „A(sterixa)" do „Z(orro)” Denis Gifford —Komiksy i filmy fantastyczne Guy Gauthier — Za kilka milionów dola­rów Marcel Martin — KOT FRITZ Marcel Martin — HEAVY TRAFFIC Gerhard Hynek —- Spotkanie z Ralphem Bakshi Guy Gauthier — Rozmowa z René Goscinnym Jacques Zimmer — Rozmowa z Jeanem Giraud Hans Scheugl, Erwin Schmidt — Komiks, sztuka kinetyczna Francis Lacassin — Komiksy i język filmo­wy . Dawid Kunzle — Uwagi uzupełniające na temat komiksu i języka filmowego Francis Lacassin — Dick Tracy spotyka Muriel Krzysztof Mętrak — Mentalność komikso­wa („Zza biurka") Na okładkach: I — „Annie Fannie” Harvey'a Kurtzmanna i Willa Eldera, IV — „Superman” Jerry Siegela i Joe Shustera * * * Przykładowy tekst - recenzja o filmie "Kot Fritz" w reż. Ralph'a Bakshi'ego z 1972 roku: https://tesinblog.wordpress.com/2024/08/27/kot-fritz-rez-ralpha-bakshi-1972-r-recenzja-animacja-komedia-erotyka-film-na-swiecie-nr-263-1980-r/
FILM NA ŚWIECIE, Nr 263/1980 – komiks w filmie, Ralph Bakshi, René Goscinny, Jean Giraud WSTĘP: Film i komiks Wzajemne związki filmu i komiksu, to na naszym gruncie problematyka egzotyczna. Ba, o samym ko­miksie wiadomo na ogół tyle, że jest to lektura dla półanalfabetów, w najlepszym razie dla dzieci, po­zbawiona jakichkolwiek cech sztuki. Nie sposób zresz­tą odmówić słuszności tej opinii, ukształtowanej w zetknięciu z naszą w tej dziedzinie twórczością. A jednak komiks bywa sztuką. Nadaje się mu na­wet ostatnio miano dwunastej muzy. Doczekał się za granicą szeregu opracowań i rozpraw naukowych. Tacy twórcy filmowi, jak Alain Resnais, Federico Fellini czy Jean-Luc Godard nigdy nie ukrywali wpły­wu, który wywarł na ich sztukę komiks. Nie tylko zresztą na ich sztukę. Cała sztuka filmowa bez wpły­wu komiksu rozwijałaby się, być może, inaczej. Film i komiks są sobie współczesne. Ich rozwój ma wiele cech wspólnych. Nieprzypadkowo. Przecież — upraszczając oczywiście — komiks to film, z którego wycięto niektóre klatki umieszczając je obok siebie. Jakkolwiek nieruchomy, komiks oddaje w seriach ry­sunków ruch. Ustawienia kamery, kąt widzenia, plany, montaż — wszystko to, co kojarzy się z języ­kiem filmowym — było stosowane przez komiks. Bar­dzo często nawet wcześniej niż przez film. Język filmu ma zatem wiele do zawdzięczenia ko­miksowi, zaś wzajemnie adaptacje tematyczne są na porządku dziennym. Oglądaliśmy na przykład BARBARELLĘ, nie wiedząc, że jest to adaptacja komiksu Jean-Claude Foresta. Nie każdy też kojarzył sobie LUCKY LUKE'A i 12 PRAC ASTERIXA z komiksa­mi. Dlatego uznaliśmy za właściwe poświęcić ten nu­mer „Filmu na świecie” właśnie problematyce związ­ków filmu z komiksem. Zdajemy sobie sprawę, że uprawianie gruntu dziewiczego nie jest rzeczą łatwą, ale dla każdego, kto interesuje się sztuką filmową bardziej niż powierzchownie, ten aspekt jej historii nie powinien pozostać nieznany. [Redakcja]
format: djvu W NUMERZE: Aleksander Ledóchowski — Jubilat ANDRZEJ ŻUŁAWSKI, Dwie godziny jazdy (rozmowa z Andrzejem Żuławskim) ROMAN POLAŃSKI, Miłość nosi w sobie ziarno smutku (rozmowa z Romanem Polańskim) KULTURA FILMOWA W POLSCE PRZEDWOJENNEJ Zygmunt Machwitz — Filmowe międzywojnie w Borkach na nowo odczytywane Jolanta Lemann — Wzajemne zbliżenia (o polskich instytucjach spo­łecznych w kulturze filmowej dwudziestolecia międzywojennego) KULTURA FILMOWA W POLSCE POWOJENNEJ Piotr Gaweł — Rynek wideo w Polsce "TATA W PODROŻY SŁUŻBOWEJ" Emir Kustirica — Nie tylko lunatyzm Lauretta Colonelli Serce poety i głowa Turka Danilo Kiš — Jugosławia '50 Jill Forbes — Bez dysonansów Angelika Kaps — Wielka polityka w mikroskali Dalibor Foretić — Diabelska mikstura KLUBY DZIECIĘCE I MŁODZIEŻOWE Jacek Szymański — Komisja Młodzieżowa Polskiej Federacji Dyskusyj­nych Klubów Filmowych Jacek Szymański — Młodzieżowe DKF-y — Bank Informacji Jacek Szymański — Propozycje repertuarowe i metodyczne (z doświad­czeń młodzieżowych DKF-ów) Jacek Szymański — DKF-y przy Młodzieżowych Domach Kultury Wrocław-Krzyki i Wrocław-Śródmieście Jacek Jaroszyk — Kluby X Muzy przy Pałacu Kultury w Poznaniu Joanna Jankowska — Upowszechnianie kultury filmowej wśród dzieci najmłodszych Danuta Zajączkowska — Bibliografia. Edukacja filmowa w szkole i w klubie młodzieżowym Jacek Martyński — Festiwale Seryjnych Filmów dla dzieci w Gołańczy Genowefa Marks — Bydgoskie Forum Filmowe jedną z form przygo­towania kadr Dyskusyjnych Klubów Filmowych Jacek Szymański — Międzynarodowe spotkania z filmem dziecięcym i młodzieżowym — Weimar, Lludwigshafen Gera FORUM Jerzy Uszyński — Zapomniany kontynent — Ameryka Łacińska Jerzy Uszyński — II Warszawski Tydzień Filmowy J.K. — III Ogólnopolskie Seminarium Filmowe — Świecie 1986 Bronisław Pułaski — Londyn ’86 „Obecność” — Wywiad z Tadeuszem Konwickim (rozmawiał Waldemar Wilk) Kronika
Emir Kusturica Oj... - cover.jpg
JUBILAT - Aleksander Ledóchowski W roku 1986 minęło t ...
JUBILAT - Aleksander Ledóchowski W roku 1986 minęło trzydzieści lat od powstania Dyskusyjnych Klubów Filmowych w Polsce. Ruchu, który co do skali i efektywności nie ma rów­nego sobie w Europie. Redakcja „Filmu na Świecie” składa DKF-om kontrybucję tym właśnie zeszytem. Celowo odbiegliśmy od formuły „edycji jubileuszowej”. Posłużyliśmy się innym kluczem. Więc nie o samych klubach, lecz o tym, czym żyją kluby, oczywiście w wyselekcjonowanym zakresie. Zeszyt otwiera rozmowa z Andrzejem Żuławskim, reżyserem jakby usynowionym przez kluby, bowiem — jak dotąd — poza TRZECIĄ CZĘŚCIĄ NOCY wszystkie jego filmy były pokazywane tylko w klubach, i to nie bez sporych wysiłków organizacyjnych. Drugim, gatunkowo podobnym materiałem jest wywiad z Romanem Po­lańskim; jego filmy często gościły w salach projekcyjnych różnych klubów, a i reżyser wielokrotnie stawał przed tymi audytoriami, poddany krzyżowym pytaniom. Sam wywiad przynosi dużo informacji i jest swego rodzaju auto­portretem twórcy. Kolejne dwa artykuły ujmują ogólnie sprawy kultury filmowej. Studium Jolanty Lemann przenosi nas w czasy przedwojenne; to ciekawy przyczynek historyczny, równocześnie punkt wyjścia do rozważań nad tym, co się zmie­niło lub nie. Wreszcie artykuł Piotra Gawła o tematyce współczesnej i wy­jątkowo aktualnej, o sprawach, które w Polsce zmieniły sytuację oglądu filmów — o wideo. Jest to rodzaj raportu i analizy zjawiska w całej jego rozległości. Następna grupa artykułów to materiały dotyczące jugosłowiańskiego filmu, zdobywcy Złotej Palmy w Cannes w 1985 roku, TATA W PODROŻY SŁUŻ­BOWEJ. Blok materiałów zamyka dossier przygotowane przez Komisję Młodzieżową Polskiej Federacji DKF, będące wynikiem prac prowadzonych przez tę ko­misję w ostatnim okresie.
James Bond - Film na świecie, nr 333 - 1986 - spis tresci.jpg
Spis treści: [James Bond] Bronisław Pułaski - Ludo ...
Spis treści: [James Bond] Bronisław Pułaski - Ludowy bohater Erich Kocian - James Bond Na początku był ptak. Książki Iana Fleminga Odurzający koktajl: luksus, seks i bron. Mozolna droga do filmu Film staje się faktem. Zły doktor No i pierwszy rzut oka na koncepcję filmu Zimna wojna w doborowej obsadzie: FROM RUSSIA WITH LOVE 500 szczurów, kakao i krwawa łaźnia Bliżej złota: GOLDFINGER Od mordercy dzieci do sławy światowej Sean Connery jako człowiek Samolot pod wodą: THUNDERBALL Epidemia bonditios Kobiece naśladownictwa Bonda 1966 - agent 007 w Kraju Wschodzącego Słońca: YOU ONLY LIVE TWICE Rakieta w wulkanie, nowy supersamochód i cudowny helikopter Interludium - George Lazenby Powrót Connery'ego Roger Moore - James Bond model 1973 Krokodylowy most: LIVE AND LET DIE Drakula przeciw Bondowi Guy Hamilton opowiada Numer dziesięć. Znów science-fiction: THE SPY WHO LOVED ME MOONRAKER - bandyta w piramidzie Majów Numer dwanaście: FOR YOUR EYES ONLY. Następca tronu przejmuje interes rodziny Numer trzynaście: OCTOPUSSY. Polowanie na tygrysa i bomba atomowa w cyrku NEVER SAY NEVER AGAIN. Zemsta Seana Connery? Jerzy Szyłak - Jamesa Bonda logika gry Filmografia Jamesa Bonda (opr. Bronisław Pułaski) [Roland Joffé i jego filmy] Aleksander Ledóchowski - Roland Joffé Jerzy Uszyński - POLA ŚMIERCI Oskar Sobański - MISJA Forum Jerzy Uszyński - Brytyjskie kino niezależne Kronika
James Bond - Film na świecie, nr 333 - 1986 - okladka.jpg
Ludowy bohater - Bronisław Pułaski [wstęp cz. I] Zac ...
Ludowy bohater - Bronisław Pułaski [wstęp cz. I] Zacznę od tak zwanego prostego pytania - czym jest kino? Sztuką iluzji? Źródłem kompensacji? Rozrywką? Tak. Trzy razy tak. Właśnie tym jest kino. Od zarania swych dziejów dostarcza widzom zarówno rozrywki, jak wzruszeń. Pozwala kompensować stresy dnia codziennego, identyfikować się z bohaterem-supermanem, podróżować na koniec świata nie ruszając się z fotela. Dokonuje tego sztuką iluzji. Techniczne środki filmowe czynią niemożliwe realnym, przynajmniej na ekranie. Nie wszystkie filmy, rzecz prosta, odpowiadają na raz tym trzem kryteriom. Próżno szukać rozrywki u Bergmana, iluzji w cinéma-vérité. Te jednak, które spełniają wszystkie wymienione warunki, stanowią esencję kina. Można rzec - są bardziej filmowe od innych. Takie są właśnie filmy o przygodach super-agenta 007, Jamesa Bonda. Ten agent brytyjskiej Secret Service, posiadający licencję na zabijanie kogo trzeba (świadczy o tym podwójne zero przed numerem) zrobił nieporównywalną ekranową karierę dzięki temu, że jest najbardziej typowym produktem kina popular­nego, przeznaczonego dla najszerszej widowni. Bohaterem sensu stricto ludowym. Od swego pierwszego filmu, DR NO, zrealizowanego w 1962 roku, do ostatniego jak dotychczas, A VIEW TO A KILL (,,Widok na zabójstwo”), wyprodukowanego w roku 1985, James Bond przyciąga miliony widzów na całym świecie - wyjąwszy niestety naszą tego świata część. Właśnie. Nie dane nam było oglądać jego filmów, ponieważ - jakże niesprawiedliwie - spoczywa na nim odium „agenta wywiadu jednego z państw NATO”, jak zwykło się u nas mawiać. A przecież przeciwnikami Bonda są głównie międzynarodowi super-przestępcy bez żadnego politycznego rodowodu. Wprawdzie w książkach Iana Fleminga, literackiego ojca Jamesa Bonda, stawia on czasem czoła agentom radzieckiego kontrwywiadu SMIERSZ (skrót od „smiert’ szpionom” - "śmierć szpiegom", nazwa wymyślona ponoć przez samego Stalina), ale na ekranie poczyna sobie zgoła odmiennie. Często z radzieckimi kolegami, ramię przy ramieniu, niweczy zakusy geniuszy zbrodni, których jedynym celem są pieniądze oraz, oczywiś­cie, władza nad światem. Chcę wierzyć, że w dobie otwarcia oraz kryzysu te niezwykle widowiskowe filmy (a więc niezwykle kasowe) - zagoszczą wreszcie na naszych ekranach ku ukontentowaniu widzów i OPRF-ów.
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności