O wpływie algorytmów na kampanię wyborczą. Rozmowa z Agatą Kaźmierską i Wojciechem Brzezińskim.mp3
-
03.PanOptykon - Tok FM - Podcast -
2018 -
2019 -
2020 -
2021 -
2022 -
2023 -
NP #001 - ten o cenzurze w Internecie -
NP #002 - ten o bezpieczeństwie kart -
NP #004 – ten o VPN i sieci Tor -
NP #005 - ten z niezwykłym programistą -
NP #006 - ten o anonimizacji wywiadów -
NP #008 - ten o oszustwach internetowych -
NP #011 - ten o początkach w branży security -
NP #012 - ten z pierwszym przeglądem newsów -
NP #018 - ten z hackerskimi filmami -
NP #019 - ten, który może być ostatnim -
NP #029 - ten o socjotechnice -
NP #30 - ten z lajwem z kwarantanny -
NP #32 - ten z kolejnym zrzutem pamięci
Wyobraźmy sobie, że media zalewają generowane przez AI treści, które kreują taki obraz kandydata, jaki najbardziej chcemy zobaczyć. Albo podrzucają fałszywe informacje o opozycyjnym kandydacie. Reklamy do złudzenia przypominają treści organiczne, bo rozsyłają je inteligentne boty, a nie oficjalne konta partii politycznych. Wszystkie elementy tego spektaklu są spersonalizowane. Dla każdego wyborcy – jego własna kampania.
Jak daleko jesteśmy od tego scenariusza? Czy w mediach rządzonych przez algorytmy jest miejsce na tradycyjną debatę publiczną? Jeśli tak, kto lub co dyktuje jej kierunki? A jeśli w ogóle jej nie ma, to co z naszą demokracją?
O tym Katarzyna Szymielewicz rozmawia z Agatą Kaźmierską i Wojciechem Brzezińskim, którzy od lat opowiadają o ciemnych stronach technologii. To autorzy licznych reportaży i książki „Strefy Cyberwojny”, a ostatnio, ukazującego się w Tygodniku Powszechnym, cyklu „WybierAI: algorytmy demokracji”.