Ostrowski Jacek - Zaginiona Kronika.rar
-
2024 -
2025 -
Angel - After the Fall (1-3) -
Annie Archer -
Ballada o śpiącej królewnie (1-4) -
Barkas (1-1) -
Barracuda (1-6) -
Black Science (1-2) -
Britannia (1-1) -
Caktus (1-2) -
Campus Stellae (1-1) -
Caravaggio (1-1) -
Carbon Grey (1-3) -
Cenny łup (1-1) -
Change (1-4) -
Chronicles of Wormwood (1-6) -
Claudia Garcia -
Corto Maltese (1-3) -
Crossed (1-10) -
Cyclops (Vol. 3) (1-12) -
Cyclops (Vol. 3) (1-3) -
Czarnoksięstwo (1-1) -
Czary (1-1) -
Człowiek roku (1-1) -
Czterech Dzieciaków wchodzi do banku (1-5) -
Czterej Książęta Ganahanu (1-2) -
Darkness (1-9) -
Dishonor (1-2) -
Domena Publiczna (1-1) -
Doppelgänger (1-2) -
Down Under (1-1) -
Dzikie zwierzęta -
East of West (1-6) -
epub -
Handlarz śmiercią (1-4) -
Hero (1-4) -
Inception (1-2) -
Indigo Sin -
Irati (1-1) -
Iron Siege (1-3) -
Mary Moore -
Priminha Gostosa (1-40) -
Priminha Gostosa (1-8) -
Przyjaciółki mojej macochy (1-33) -
Sharon White -
Space Reich (1-1) -
Ścigając Hitlera (1-4) -
The Mice Templar (1-4) -
Vesper (1-4) -
Volunteer (1-1)


Zbój Twardokęsek postanawia posmakować bezpiecznego żywota. Okrada kompanów i ucieka na wyspę bogini Zaraźnicy. Tu, w karczmie, obmacując ryżą posługaczkę i popijając jałowcówkę, staje się mimowolnym świadkiem bezbożnych wygadywań.
"Więźniów trzymano pod niższą świątynią, w żelaznych klatkach wpuszczonych w kanały ściekowe. Strażnicy ich nie torturowali, co to, to nie. Po prostu pozwalali im tkwić całymi dniami w kanale, rozmyślać i przyglądać się wielkim jaszczurom, od których roiło się w ściekowisku.
Zbójcę otoczyły trzy pokaźne, wygłodzone sztuki. I tak siedzieli sobie po przeciwnych stronach żelaznej kraty, trzy bestie i Twardokęsek, dzień za dniem gapiąc się na siebie bezsilnie. Gdy więc pojawił się pierwszy strażnik, zbójca ochoczo wyśpiewał swoją historię...
...by po latach zapisać ją mogła Anna Brzezińska, specjalistka od staropolskich obyczajów i magii na królewskich dworach.



Pod popękanym i wyjącym niebem rozciąga się rozległe, skażone Nieszczęście, tajemnicza pozostałość wyniszczającej wojny z nieśmiertelnymi istotami znanymi jako Królowie Głębi. Wojna zakończyła się niemal przed wiekiem, a wrogów trzyma w szachu tylko istnienie Maszynerii, straszliwej broni strzegącej granic Nieszczęścia. Nieprzyjaciel przyczaił się po drugiej stronie zatrutej ziemi niczyjej, tętniącej od zwichrowanej magii i złowrogich widm. Obserwuje. Wyczekuje.
Łowca nagród Ryhalt Galharrow oddycha pyłem Nieszczęścia od dwudziestu gorzkich lat. Kiedy dostaje rozkaz odszukania zamaskowanej arystokratki w przygranicznej placówce, niespodziewanie wpada w sam środek szturmu Królów Głębi, który może oznaczać, że nieśmiertelni przestali się lękać Maszynerii. Tylko imponujący pokaz mocy poszukiwanej kobiety, Lady Ezabeth Tanzy, pozwala odeprzeć napastników.
Ezabeth jest cieniem z ponurej przeszłości Galharrowa. Wspólnie wpadają w sieć spisku, który grozi zerwaniem kruchego pokoju, jaki gwarantowała Maszyneria. Galharrow nie jest gotowy na poznanie prawdy o krwi, którą przelał, i bogach, którym ma służyć…
_______________________________________________________________
Ryhalt Galharrow dobrze wie, że praca dla Wroniej Stopy na stanowisku kapitana Czarnoskrzydłych nie jest niczym przyjemnym – zwłaszcza, gdy otrzymywane rozkazy są wypaczone, niezrozumiałe lub niemożliwe do wykonania.
Podczas gdy Królowie Głębi ciskają ogień z nieba, w Valengradzie zaczyna się objawiać świetliste widmo zwane Jasną Panią, której wyznawcy próbują przejąć władzę nad płonącym miastem.
Chociaż Galharrow nie może nic poradzić na panoszący się kult ani na dziwaczne rozkazy Bezimiennego, gdy z niedostępnego skarbca Wroniej Stopy znika przedmiot o straszliwej mocy, kapitan musi stanąć do wyścigu z czasem, by go odzyskać. Lecz w tym celu będzie musiał wkroczyć do wnętrza koszmaru – do samego serca Nieszczęścia.
__________________________________________________________________
Na Łańcuch spadł nowy magiczny kataklizm, ostatnia linia obrony przed nieśmiertelnymi Królami Głębi.
Dokuczliwe czarne deszcze obmywają krainę, nowe potwory karmią się strachem w ciemności, a Bezimienni, bogowie chroniący republikę, stracili moc. Służący im kapitanowie Czarnoskrzydłych kolejno umierają i nawet nieśmiertelni poznają smak śmierci. Królowie Głębi tymczasem rosną w siłę, szykując się do zadania ciosu, który ostatecznie zakończy wojnę.
Ryhalt Galharrow stoi z boku.
Coraz bardziej zagłębia się w pustkowie zwane Nieszczęściem, które rośnie w jego wnętrzu i go przemienia, a duchy jego przeszłości, niegdyś uwięzione w Nieszczęściu, wszędzie mu towarzyszą.
Dołączą do niego – oraz kilkorga pozostałych kapitanów – nawet podczas ostatniej wyprawy w głąb ciemności.


Rok 3580. W centrum Drogi Mlecznej znajduje się czarna dziura zwana Pustką – sztuczny wszechświat, stworzony miliardy lat temu przez obcych. Jej otoczka jest bardziej zabójcza niż horyzonty zdarzeń naturalnych czarnych dziur. Aby funkcjonować, Pustka stopniowo pożera materię Galaktyki. Odwieczni wrogowie Pustki – rasa raielów – bez większego powodzenia usiłują powstrzymywać ten proces.
Pobierz