Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

sofii_1.cue

Download: sofii_1.cue

0 KB

0.0 / 5 (0 głosów)

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

obrazek

Swego czasu firma Raven Software wypuściła kontrowersyjną grę (a która nie jest kontrowersyjna?), Soldier of Fortune. Była ona mocno krytykowana za brutalność, drastyczne sceny śmierci i, jak zwykle w takich grach, mnóstwo krwi (w niektórych krajach nawet wycofano grę ze sprzedaży). Bohaterem był były komandos John Mullins, a właściwie był on nie tyle bohaterem, ile konsultantem przy tworzeniu gry. To właśnie dzięki jego wiedzy stworzono wszystkie misje, broń i otoczenie. Była to jedna z pierwszych gier, w której przeciwnicy mieli wyznaczone specjalne strefy trafień, od których zależały ich rany. Poza tym gra była naprawdę niezła w trybie multiplayer.

Jednak grę skończono i gracze zaczęli oczekiwać drugiej części. Długo nie było wiadomo czy gra powstanie, aż w końcu oświadczono, że powstanie, jednak dopiero pod koniec roku. No cóż, przyjdzie nam trochę poczekać, by znowu wcielić się w najemnika. Ale na razie zobaczmy co będzie oferować gra.

A więc w drugiej części gry znowu będziemy mieli okazję wcielić się w Johna Mullinsa, który oczywiście także brał udział przy tworzeniu gry. Jednak już teraz mam niemiłą niespodziankę dla wszelkich fanów gier sieciowych. Otóż Soldier of Fortune II będzie wyłącznie grą single player. Raven Software nie planuje dodania trybu multiplayer. Wydaje się to bardzo dziwne w czasach, gdzie praktycznie każda gra posiada ten tryb, a jakby tego było mało, powstaje coraz więcej gier tylko sieciowych. Nie wnikajmy w przyczyny tej decyzji. Być może autorzy chcą skupić się na trybie dla jednego gracza, by jak najlepiej go dopracować? Pożyjemy, zobaczymy.
Pierwsza część gry chodziła na silniku Quake II, który bardzo ograniczał działania autorów. Nie mogli oni bowiem umieścić w grze tego, co by chcieli. Dlatego sequel będzie już wykorzystywał silnik z Quake III: Team Arena, użyje specjalnego systemu ROAM autorstwa Ravena, który posłuży do tworzenia terenu oraz skryptów ICARUS wykorzystanych w grze Star Trek: Voyager Elite Force.
Pamiętacie pewnie, że w pierwszej części użyto specjalnego systemu renderingu, zwanego GHOUL. W SoF2 będzie użyty GHOUL II, znacznie rozszerzona wersja wcześniejszego systemu. System ten obsługiwał strefy trafień, których było 13, oraz wszelkie trójwymiarowe obiekty w grze. GHOUL II jest dużo bardziej zaawansowanym systemem. Liczba stref, w które można trafić przeciwnika zwiększyła się z 13 do aż 36. A wszystkie postacie są modułowe, dzięki czemu będzie można dodawać kolejne obiekty przy mniejszym nakładzie pracy.
System ROAM będzie służył do tworzenia terenu. Jego namiastkę można było ujrzeć w misji, w której walczyliśmy na pędzącym pociągu. Autorzy obiecuję, że w SoF 2 również będą przewijane mapy, ale sześć razy większe i bardziej interaktywne. Autorzy wprowadzili również więcej momentów, w których będziemy poruszać się pojazdami, jednak nie dano nam możliwości kierowania nimi, choć będzie można z nich strzelać (np. ze śmigłowca).
Kolejną zmianą, jaka zaszła od poprzedniej części gry będzie to, że broń jaką będziemy dysponowali będzie jak najbardziej prawdziwa. Nie będzie więcej ganiania z wyrzutnią rakiet, czy jakąś bronią strzelającą promieniami. W grze umieszczono 14 rodzajów broni, od pistoletów, aż po strzelby snajperskie oraz aż 10 różnych typów granatów. Jeśli chodzi o granaty, to ich rodzaj zależeć będzie od tego, w jakim kraju będziemy się akurat znajdowali. I to jest jak najbardziej logiczne, bo np. będąc w Rosji nie spodziewajmy się, że będziemy mogli używać amerykańskich granatów. A dodatkowo na broni będą wypisane nazwy najważniejszych jej producentów (prawdziwe!).
W naszych akcjach nie mogło zabraknąć wsparcia. W poprzedniej grze pomagał nam Hawk. W drugiej części będzie to kobieta, Madeline Taylor. Niestety, nie będziemy mieli z nią styczności bezpośredniej, a jedynie przez CODEC, czyli radio. Najciekawsze jest to, że jak zapowiadają autorzy, w jednej z misji nie będziemy działać sami, ale jako członek większego oddziału marines. I na dodatek będą nam oni wydawać rozkazy. A raczej trzeba je będzie wykonywać bez szemrania, bo jak nie, to po prostu dostaniemy kulkę w łeb (wielu graczy na pewno zechce spróbować, jak to jest walczyć z całym oddziałem marines .
To jeszcze nie koniec niespodzianek. Co powiecie na porozumiewanie się językiem gestów? Tutaj jak zwykle przysłużył się John Mullins. Jest to język gestów jednostek specjalnych, który został stworzony do bezgłośnego porozumiewania się w czasie walki. Nasi ludzie także będą się nim porozumiewać i przydałoby się poznać przynajmniej podstawowe polecenia by nie zacząć strzelać, kiedy dowódca nakazuje bezwzględną ciszę. My porozumiewamy się językiem gestów, a wrogowie w swoim języku, który będzie zależeć od kraju, w jakim aktualnie wykonujemy zadanie.

Jeśli chodzi o AI komputerowch przeciwników, to już w pierwszej części potrafili strzelać zza ściany i uciekać, kiedy byli ranni. Jednak nie zdarzało się to stale, a jedynie czasami. W Sof 2 AI przeciwników została napisana od nowa. Specjalnie zatrudniono dwóch jajogłowych z uniwersytetu Wisconsin, którzy są specjalistami od sztucznej inteligencji. Na razie nie można powiedzieć, jak ich zatrudnienie wpłynęło na inteligencję przeciwników, ale możemy sądzić, że bardzo.
Nasze zadania wykonywać będziemy w czasie 10 misji, w ponad 70 poziomach, w takich miejscach jak Kolumbia, Hong Kong, Kamczatka, Jordan, czy nawet zatoka Tampy. I na pewno podczas ich wykonywania nie będziemy się nudzić. Pozostaje tylko poczekać do listopada, bo wtedy ma zostać wydana gra i zobaczyć, jak będzie się sprawować.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności