-
32 -
1939 -
1213 -
26
4430 plików
1360,9 GB
W grze wcielasz się w rolę tytułowego Wiedźmina – wojownika wyszkolonego i przygotowanego do walki z potworami. To zawodowiec, który korzysta ze specjalnych broni oraz mikstur, i posiada zdolności, dzięki którym jest znacznie szybszy niż zwykły człowiek. Dawniej wiedźmini tworzyli elitarną grupę wojowników. Jako dzieci byli zabierani rodzicom i poddawani próbom oraz mutacjom, dzięki którym uzyskali nadludzkie wręcz umiejętności.
Niedawno zakończona okrutna i krwawa wojna z południowym cesarstwem Nilfgaardu i elfami wyniszczyła północne królestwa. Władza skłóconych i krótkowzrocznych królów słabnie. Wśród ogólnego chaosu i zamętu pojawia się ostoja ładu - Zakon Płonącej Róży. Mnisi-wojownicy obiecują zaprowadzić prawo i porządek, a także zjednoczyć Nordlingów. Rycerze głoszą, że nadchodzący mróz zwycięży potęga ognia, któremu oddają cześć. Jednak szansę przetrwania kataklizmu mają głównie ludzie wywodzący się z czystej krwi Nordlingów. Zakon rośnie w siłę. Ma już nadania w królestwie Aedirn, w którym toczy walkę z elfami z Doliny Kwiatów. Chce także uzyskać przychylność władców dwunastu północnych królestw – w tym celu zabiega o nadanie nieużytków, na których mieszkają elfy i grasują potwory.
Jednocześnie na traktach i gościńcach zaczynają ponownie pojawiać się hordy potworów, a wśród nich takie, które wymarły lub zostały wytępione wiele lat temu. Żerują na trupach, sieją strach i przerażenie wśród mieszkańców północnych krain. Szerzą się nawet niestworzone pogłoski, że ktoś w tajemnicy hoduje monstra dla sobie tylko wiadomych celów.
W takich to ponurych czasach nasz bohater powraca do Kaer Morhen, zrujnowanej twierdzy wiedźminów, w której został poddany zmianom i wyszkolony w fachu zabójcy potworów. Kiedy wiedźmin dociera na miejsce, warownia zostaje zaatakowana przez tajemniczych napastników. Kilku przebywających na miejscu wiedźminów musi odeprzeć atak... i tutaj właśnie zaczyna się cała historia. Jak będzie dalej, zależy już tylko od twoich poczynań.
Gracz wciela się w Geralta z Rivii – głównego bohatera cyklu opowiadań Andrzeja Sapkowskiego.
W czasie gry bohater odwiedzi miejsca znane z kart książek i spotka wiele postaci występujących zarówno w sadze, jak i w opowiadaniach.
Geralt, Bohaterowie Niezależni i potwory opisani są za pomocą zestawu Cech. Główny bohater poznaje także Zdolności, czyli sekretne cięcia i znaki magiczne.
Decyzje gracza wpływają na zachowanie bohaterów niezależnych. Wszystkie zachowania, dokonania i uczynki postaci są zapamiętywane przez mieszkańców tego świata.
W czasie zabawy bohater zdobywa Punkty doświadczenia przydzielane za pokonanych przeciwników, czy też za wykonanie zleconych mu zadań.
Postacie potrafią wzywać posiłki, czekać na ich nadejście, a następnie atakować w grupie. Dzięki temu poczynanie przeciwników przypomina bardziej naturalnie zachowanie się człowieka.
Sekwencje walk powstawały przy użyciu technologii motion capture, a za fizykę ciał odpowiada Karma Engine firmy Criterion.
Gra wykorzystuje mocno zmodyfikowany silnik Aurora, firmy BioWare. Wzbogacono go m.in. o realistyczny cykl dnia i nocy, efekty pogodowe oraz zaawansowaną obsługę shaderów.
Muzykę skomponował Adam Skorupa, założyciel formacji „Aural Planet”, twórca oprawy dźwiękowej wielu polskich gier (m.in. Painkiller, seria Gorky).
Nie ma plików w tym folderze
-
0 -
0 -
0 -
0
0 plików
0 KB