-
0 -
144 -
1 -
22
430 plików
103,15 GB
Trzecia część znanej i cenionej serii symulacji niemieckich
łodzi podwodnych (U-boot) z czasów II Wojny Światowej -
Silent Hunter. Druga część z tej serii, wydana w roku 2001 nieco
zawiodła oczekiwania zachwyconych jedynką graczy, dlatego też, tym
razem twórcy postanowili zrobić grę na miarę XXI wieku,
która powtórzy sukces pierwszego Silent Huntera z
połowy lat 90-tych ubiegłego stulecia.
Zmiany względem
poprzednich odsłon widać niemal na każdym kroku. Przede wszystkim w
Silent Hunter III zastosowano nowoczesny trójwymiarowy
engine graficzny, który w sposób realistyczny
generuje otoczenie, w tym: fale morskie, odbicia i refleksy świetlne,
dynamicznie zmieniające się warunki atmosferyczne, deszcze, mgły, itp.
Dzięki niemu też, podczas rozgrywki, możemy podziwiać starannie
przeniesione do świata gry modele rzeczywistych okrętów
nawodnych i podwodnych, czy samolotów. Tyczy się to nie
tylko zewnętrznego wyglądu poszczególnych jednostek, lecz
również ich wnętrza. W pełnym 3D odwzorowano newralgiczne
pomieszczenia ówczesnych U-bootów,
którymi możemy dowodzić (a są to 4 typy U-bootów
w 10 wersjach rozwojowych – typy: II, VII, IX i XXI), w tym:
pomieszczenia dowodzenia, radiooperatora, sonaru, kioski
okrętów oraz działka przeciwlotnicze i działa okrętowe.
Każde urządzenie znajdujące się w tych lokacjach może obsługiwać gracz
jako kapitan okrętu, bądź też powierzyć to podwładnym.
Załoga, to kolejna
niezwykle istotna zmiana w serii. Mianowicie tym razem nie mamy już do
czynienia z anonimowymi ludźmi, którzy de facto nie mają
większego wpływu na wartość bojową dowodzonej przez nas jednostki.
Teraz każdy członek załogi jest inny, posiada swój
indywidualny model 3D oraz swoje umiejętności, na podstawie
których decydujemy czy zostanie oddelegowany do pracy przy
silnikach Diesla, czy będzie obsługiwał działo pokładowe, lub też
wyrzutnie torped, bądź sonar. Sukcesywnie, w miarę pomyślnego kończenia
kolejnych misji załoga nabiera doświadczenia stając się jeszcze
bardziej wydajnym mechanizmem. Gracz jako dowódca może
dynamicznie reagować na panującą sytuację i na przykład oddelegować
ludzi do pomocy w przedziale torpedowym (co owocuje szybszym
załadowaniem wyrzutni torpedowych), czy wysłać zespół,
który uszczelni kadłub po ataku bombami głębinowymi. Gracz
decyduje również o tym, kogo awansować, odznaczyć orderem,
czy też zastąpić.
Do nowości zaliczyć
trzeba też nowy engine odpowiedzialny za odwzorowanie oddziaływań
fizycznych, nowy model zniszczeń oraz nowe procedury A.I. To działanie
tych mechanizmów ma ogromny wpływ na realizm rozgrywki.
Silent Hunter III
pozwala na rozegranie całej kampanii, gdzie pniemy się po szczeblach
wojskowej kariery, odbycie pojedynczych patroli, wykonanie fikcyjnych
misji bądź też opartych na autentycznych wydarzeniach. Ponadto autorzy
zaimplementowali edytor, umożliwiający tworzenie nowych scenariuszy,
oraz rozbudowany tryb zabawy wieloosobowej (kooperacja i
współzawodnictwo).
- sortuj według:
-
0 -
0 -
0 -
0
4 plików
1,67 GB