-
5471 -
131959 -
4348 -
9742
168001 plików
58019,71 GB
Activision Blizzard ( wydawca )
Licomp Empik Multimedia ( dystrybutor PL )
strategiczne ( RTS / turowa )
22 września 2004 ( światowa data premiery )
05 listopada 2004 ( data wydania w Polsce )
tryb gry: single / multiplayer nośnik: 3 CD
tryb multiplayer: LAN / Internet liczba graczy: 1 - 8
wymagania sprzętowe: Pentium 4 1.5 GHz, 512MB RAM, karta grafiki 64MB (GeForce 3 lub lepsza), 2.9 GB HDD
Trzecia już część słynnej strategicznej serii tworzonej przez zespół Creative Assembly. Poprzedniczki oferowały nam rozgrywkę w XVI wiecznej Japonii i średniowiecznej Europie, tym razem twórcy proponują nam podróż w daleką przeszłość, tj. czasy rozkwitu i panowania Imperium Rzymskiego.
Rome: Total War to trzecia już część słynnej strategicznej serii tworzonej przez zespół Creative Assembly. Poprzedniczki (Shogun: Total War, Medieval: Total War) oferowały nam rozgrywkę w XVI wiecznej Japonii i średniowiecznej Europie, tym razem twórcy proponują nam podróż w daleką przeszłość, tj. czasy rozkwitu i panowania Imperium Rzymskiego. Możemy uczestniczyć w znanych z historii i ekscytujących zarazem wydarzeniach, jak: powstanie niewolników, któremu przewodził Spartakus, Wojny Punickie (wojny Rzymu z Kartaginą o panowanie nad zachodnią częścią basenu Morza Śródziemnego) w tym i słynny marsz Hannibala przez Alpy i walki na terenie samej Italii, czy też ostateczne unicestwienie Galów przez Juliusza Cezara.
Naturalnie, podobnie jak to miało miejsce w dwóch poprzednich częściach serii Total War twórcy postawili na autentyczność i wierne odtworzenie realiów tego okresu, możemy więc być pewni, że podczas gry zetkniemy się ze wszystkimi ówczesnymi jednostkami i formacjami wojskowymi wykorzystywanymi zarówno przez samych Rzymian, Egipcjan, Greków jak i inne kraje oraz plemiona antycznego świata. Będziemy również wykorzystywać autentyczne machiny wojenne typowe dla działań militarnych tego okresu. Do gry zostały też zaimplementowane wszystkie dotychczasowe innowacje serii Total War, czyli oblężenia twierdz i miast (wprowadzone w Medieval: Total War), możliwość przeprowadzania rozpoznania wrogich oddziałów przed rozpoczęciem walki, planowania wkraczania odwodowych oddziałów do walki (wprowadzone w Medieval: Total War - Viking Invasion), itp. Jeżeli chodzi o zależności ekonomiczne, gospodarcze, handlowe i polityczne to także zadbano o pełną zgodność z historią.
Gra nadal podzielona jest na dwie części: turową, gdzie rządzimy imperium, oraz bitewną, toczoną w czasie rzeczywistym; jednakże teraz za przedstawienie walki odpowiada nowy silnik graficzny, o dużo większych możliwościach niż ten wykorzystywany dotychczas. W starciach może brać udział ponad 10 tysięcy jednostek, czyli podobnie jak to miało miejsce w Medieval: Total War, jednakże jakość ich przedstawienia i poziom detali stoją na dużo wyższym poziomie. Dzięki temu bitwy stały się jeszcze bardziej spektakularnym widowiskiem. W Rome: Total War, podobnie jak w poprzedniczkach, wzięto też pod uwagę indywidualne predyspozycje i wymagania graczy, dlatego też istnieje możliwość pełnego zautomatyzowania czynności odpowiedzialnych za rządzenie państwem i zajęcie się tylko dowodzeniem wojsk w bitwach, bądź też wręcz odwrotnie, pozostawienie bitew komputerowemu A.I, a zajęcie się rozwojem gospodarki i handlu, polityką zagraniczną, itd.
Należy również nadmienić, iż zespół Creative Assembly podniósł stopień zaawansowania sztucznej inteligencji, co czyni grę z komputerem dużo bardziej wymagającą, zaimplementował też tryb rozgrywki wieloosobowej, umożliwiającej jednoczesną grę maksymalnie ośmiu osobom w sieci lokalnej i w Internecie
- sortuj według:
-
1 -
0 -
0 -
0
2 plików
2,17 GB