SU-14-1 1680 x 1050.jpg
-
2012 -
2013 -
2014 -
A13 Mk III Covenanter Mk V -
A39 Tortoise -
Airlines 2 PL [obraz płyty] -
AMX 12t -
Animowana Historia Polski -
AT 2 -
AT 7 -
AT 8 -
Chińskie -
Drużuna A (serial) Lektor PL -
Filmiki o WoT -
FV214 Conqueror -
FV4202 -
Gry na tel (instalki) -
Kapitan Bomba bez cenzury -
Konkurs - Dowództwo I tieru -
Leopard 1 -
M5A1 -
Modele Czołgów -
Modele Kartonowo-Papierowe -
Modele Samolotów -
Modele Statków i Okrętów -
Modele Śmigłowców -
Moments of Tanks -
Phatty L's Voice Pack WoT EN -
Pz.Sfl. IVb Heuschrecke -
RNG Bez Komentarza -
Sezon 1 -
Sezon 2 -
SU-101 -
SU-14 -
Ścieżka dźwiękowa WoT [wyd. II] -
Ścieżka dźwiękowa WoT 1.0 -
Ścieżka dźwiękowa WoWp -
Ścieżka dźwiękowa WoWs -
T21 -
T54E1 -
T-70 -
T71 -
Tanktoon RanZar -
Tapeta miesiąca -
Tapety WoT -
TOG 2 -
Typ 97 Chi-Ha -
Universal Carrier 2-pdr -
World of Papertanks [RU] -
Zwiastuny, Trailery i Teasery Aktualizacji
SU-14 (СУ-14) – radzieckie prototypowe samobieżne działo polowe opracowane w latach 30. XX wieku. Pojazd zbudowany był na podwoziu czołgu ciężkiego T-35 a jego uzbrojenie stanowiła haubica B-4 wz. 1931 kalibru 203 mm lub armata Br-2 wz. 1935 kalibru 152 mm.
Prace nad pojazdem rozpoczęto w 1933 roku, a rok później zbudowano jego prototyp. Próby poligonowe wykazały szereg wad w konstrukcji pojazdu, w związku z czym w 1935 roku podjęto prace nad jego zmodyfikowaną wersją, która otrzymała oznaczenie SU-14-1. Powstał jeden egzemplarz pojazdu, który w lutym 1937 roku pomyślnie zakończył serię testów. Przewidywano, że w następnym roku SU-14 wejdzie do produkcji seryjnej, jednak podczas rozpoczętych w 1937 roku czystek stalinowskich rozstrzelano m.in. głównego projektanta – P. N. Siaczyntowa, tym samym wstrzymując dalszy rozwój projektu.
W 1940 roku, w związku z planami użycia ich podczas wojny z Finlandią, podjęto decyzję o opancerzeniu obu istniejących egzemplarzy pojazdu. Wzięły one później udział w obronie Moskwy w 1941 roku. Pierwszy z nich (w wersji SU-14) został zezłomowany w 1960 roku, natomiast drugi (w wersji SU-14-1) przekazany został Muzeum Czołgów w Kubince.
Dane techniczne:
Trakcja: gąsienicowa
Załoga: 7 osób
Egzemplarze: 2
Silnik: M-17 o mocy 400 KM (294 kW) / M-17-1 o mocy 680 KM (500 kW) (SU-14-1)
Pancerz: 6-20 mm / 6-50 mm (SU-14-1)
Długość: 9,45 m / 10,02 m (SU-14-1)
Szerokość: 3,42 m / 3,37 m (SU-14-1)
Wysokość: 3,05 m / 3,56 m (SU-14-1)
Prześwit: 0,48 m / 0,47 m (SU-14-1)
Masa : 47,06 t / 64,85 t (SU-14-1)
Moc jedn.: 8,5 KM/t / 10,5 KM/t (SU-14-1)
Prędkość: 27 km/h / 22 km/h (SU-14-1)
Zasięg: 100 km / 130 km (SU-14-1)
Pokonywanie przeszkód:
Rowy (szer.): 3,20 m / 3,00 m (SU-14-1)
Ściany (wys.): 0,90 m / 0,96 m (SU-14-1)
Kąt podjazdu: 35° / 15° (SU-14-1)
Uzbrojenie: 1× haubica B-4 wz. 1931 kalibru 203 mm,
2× karabin maszynowy DT kalibru 7,62 mm
SU-14-1 w. 1940:
1× armata Br-2 wz. 1935 kalibru 152 mm,
4× karabin maszynowy DT kalibru 7,62 mm
Źródło:
http://pl.wikipedia.org/wiki/SU-14