8.Podsumowanie.mp3
-
♥ Verlinde Jacque -
001 - Walka Duchowa - Jerzy Zieliński -
003 - Książki J.Salija OP -
003 - Módlmy się. . . o uwolnienie z mocy zła -
005 - Ksiażka rytuał egzorcyzmów -
006 - Okładki ksiązek które będą dodane -
ARTYKUŁY -
ARTYKUŁY O MASONERII -
Artykuły z prasy -
ARTYKUŁY Z PRASY I INTERNETU -
DIABOLICZNE KORZENIE MUZYKI TECHNO MP3 -
FILMY O MASONERII -
Islam i katolicyzm -
jak pokonać szatana -
JAK WYGLĄDA ZNAK NA PIERŚCIENIU ATLANTÓW -
JARMARK CUDÓW - zagrożenia New Age -
JOGI NIE DOTKNOŁBYM SIĘ NAWET KIJEM -
KROKI DO WOLNOSCI OD ZŁYCH DUCHÓW -
Książki - demonologia -
Leszek Dokowicz -
liberalizm-pochodne -
Magia - sympozju w Częstochowie -
Magia bez tajemnic -
masoneria -
MASONERIA - -
Masoneria(1) -
Masoni przed sądem -
MEDALIK ŚW. BENEDYKTA -
Medycyna alternatywna mp3 -
Medycyna okultystyczna.mp3 -
MedytacjaTranscendentalna.mp3 -
Mikrochipy - Znamię Besti - film -
Muzyka techno = okultyzm -
NAWIEDZONE_DOMY_I_MIEJSCA -
new age(1) -
NOWE KSIĄŻKI Z TEMATYKI DEMONOLOGII -
O kulcie szatana i jego mocy -
O PIO I DIABEŁ -
oblicza zła -
OKULTYZM CO TO JEST -
OSTRZEGAM !!! nie noś tatuażu i piercingu -
PAPIEŻ POKONAŁ DEMONA -
Pierścień atlantów to diabelski pierścień -
prawdziwe oblicze HALLOWEEN -
PREZENTACJE -
Religia -
ŚWIADECTWA - do słuchania -
ŚWIADECTWA - do czytania -
Zły wpływ muzyki techno na człowieka -
ZAGROŻENIA
Konferencja I: "New Age - Next Age: od Junga do Coehlo. Geneza pozytywnego myślenia"
Konferencja II: "Nowa dogmatyka w humanistyce, psychologii i pedagogice - Psychologizm, Monizm/Panteizm/Holizm, Synkretyzm"
Konferencja III: " ‘Psychotechniki’ pomiędzy psychologizmem, gnozą a orientalizmem" (cz.1).
C.G. Jung i jego dziedzictwo - od wizualizacji do mandali.
Konferencja IV: "Grzechy ducha, fałszywe inicjacje? - rachunek sumienia".
Homilia
Konferencja V : "’Psychotechniki’ pomiędzy psychologizmem, gnozą a orientalizmem (cz. 2).
Steiner, Perls, Murphy, Hellinger, Dennison, Łozanow, Silva, Maharishi, Hubbard.
Podsumowanie: "Pedagogika wobec antropologii filozoficznej i teologicznej". Odpowiedzi na pytania.
Homilia
Dzisiejsza pedagogika twierdzi z emfazą, że jest coraz częściej nie redukcyjna, ale holistyczna. Co to jednak oznacza? Pedagogika połączona z edukacją zawłaszcza imperialnie formację całego człowieka. Proponuje ona tzw. holistyczny rozwój człowieka, gdzie jednak określa się swoiście wymiar duchowy człowieka, koryguje terapeutycznie jego niedoskonałości (w tym także choroby), a nawet określa sens jego życia, proponując integralny światopogląd czy całościową ideologię, często rodem z New Age czy Next Age.
Czy jest to właściwe? Jak w tym kontekście wyglądają niektóre praktyki czy techniki pedagogiczno-edukacyjne? Czy nie jest to forma inicjacji w nową duchowość czy religię? Jest to ważne pytanie, tym bardziej, że pedagogika zwana alternatywną, dotyczy dziś nie tylko dzieci i młodzieży, ale i samych nauczycieli. Podejmują oni specjalne kursy, nierzadko z motywacji finansowej, zmieniając jednak często swój obraz świata. W następstwie stają się bardziej uzdrowicielami i nauczycielami duchowymi (inicjującymi innych w określony światopogląd i kult), niż profesjonalnymi nauczycielami działającymi według jasno określonych i weryfikowalnych kryteriów naukowych, jakich wymagają uczelnie, których dyplomy otrzymali.
W czasie sesji podejmiemy i wyjaśnimy kontrowersje wobec takich koncepcji związanych z pedagogiką i edukacją jak kinezjologia edukacyjna, pedagogika waldorfska, metoda pedagogiczna Montessori, metody relaksacyjno-koncentrujące, techniki autosugestii i autohipnozy, Metoda Silvy dla dzieci, praca z wyobraźnią według C.G. Junga (mandale dla dzieci), superlearning i wiele innych.
Sesja nagrana na żywo w Centrum Duchowości Księży Jezuitów w Częstochowie.