Kawały,śmieszne-Dzieci wiedzą lepiej.rar
-
0 Audiobooki nowe -
02. Kult (C. Lackberg, H. Fexeus) -
02. Kult (C. Lackberg, H. Fexeus)(1) -
02. Urwisko (R. Małecki) -
03. Wieża strachu (P. Borkowski) -
08 Widmo Brockenu -
21 Mostów 2019 -
21 Mostów 2019(1) -
AUDIO-BOOKI -
Cornwell - Ostatnie królestwo -
Curie - Rodzina Curie (D. Brian) -
Filmy (hasło kasiahryn) -
Graham Masterton - Szpital Filomeny -
Haratischwili Nino - Coraz mniej światła -
Helisa. Oni nas zastąpią -
Kapoor Deepti - Wiek zła -
Kościelny Piotr - Dom czyta Kamil Pruban -
Kościelny Piotr - Dom czyta Kamil Pruban(1) -
Krew w piach (K. Bonda) -
Laurowy pean (J. Gambrot) -
Marvel H kasiahryn -
Miłość pokonuje śmierć -
Miłość pokonuje śmierć(1) -
Mróz Remigiusz - F8. Widmo Brockenu -
Mróz Remigiusz - Inne tonacje ciszy -
Mróz Remigiusz - Inne tonacje ciszy(1) -
Mróz Remigiusz - SZ5 - Światła w popiołach -
Nagonka -
O Północy w Czarnobylu -
O Północy w Czarnobylu(1) -
Partnerzy Początek -
Partnerzy Początek(1) -
Piotrowski Przemysław - Luta Karabina -
Piotrowski Przemysław - Luta Karabina(1) -
Piotrowski Przemysław - Prawo matki -
Proces diabla -
Przyjaciolka -
Przyjaciolka(1) -
Remigiusz Mróz - Langer -
Roberts Nora - Tożsamość -
Severski Vincent V. - Dystopia -
Shepherd Richard - Niewyjaśnione okoliczności -
Stephen King - Im mroczniej, tym lepiej -
Śmielak Michał - Osada -
Śmielak Michał - Pomruk -
T8 Berdo -
Uwięziona (B. A. Paris) -
Wojciech Chmielarz- Prosta sprawa -
Wolwowicz Katarzyna - Wykluczona -
Z pierwszej piłki
Mariusz Szczygieł
Fakty muszą zatańczyć
ZIP ♦ MOBI, PDF
Dlaczego bez szczegółu nie ma ogółu? Czym różni się fakt od faktu podanego czytelnikom? Czy na pewno Z zimną krwią Trumana Capote’a jest pierwszą powieścią non-fiction? Do czego może służyć reporterowi bardzo długi szalik? Dlaczego Hanna Krall jest Mondrianem reportażu, a nie Chagallem? Czego uczyła reporterki i reporterów "Gazety Wyborczej” Małgorzata Szejnert? Jak Ryszard Kapuściński używał pisarskiej wolności? Czy reportaż gonzo to tylko Ameryka po narkotykach? Czy reporter może używać fantazji? A może reportaż to jedynie "wiara, że coś się zdarzyło”? "Słowo w reportażu ma rolę świadka. Niestety, świadek czasem mija się z prawdą, chociaż przysięgał, że nie skłamie – pisze Szczygieł. – My, reporterzy i reporterki, jesteśmy w potrójnym klinczu (taki raczej w sporcie nie istnieje, ale chcę podkreślić złożoność sytuacji). Z jednej strony jest świat, którego kołem zamachowym bywa kłamstwo, i są rozmówcy o niestabilnej pamięci. Z drugiej – mamy tylko siebie: nasze oczy, nasze uszy i nasze mózgi, a więc bardzo ograniczony aparat postrzegania. Z trzeciej – nieobiektywny, uznaniowy język, który nie umie być wiarygodnym świadkiem”.
Mariusz Szczygieł
Fakty muszą zatańczyć
ZIP ♦ MOBI, PDF
Dlaczego bez szczegółu nie ma ogółu? Czym różni się fakt od faktu podanego czytelnikom? Czy na pewno Z zimną krwią Trumana Capote’a jest pierwszą powieścią non-fiction? Do czego może służyć reporterowi bardzo długi szalik? Dlaczego Hanna Krall jest Mondrianem reportażu, a nie Chagallem? Czego uczyła reporterki i reporterów "Gazety Wyborczej” Małgorzata Szejnert? Jak Ryszard Kapuściński używał pisarskiej wolności? Czy reportaż gonzo to tylko Ameryka po narkotykach? Czy reporter może używać fantazji? A może reportaż to jedynie "wiara, że coś się zdarzyło”? "Słowo w reportażu ma rolę świadka. Niestety, świadek czasem mija się z prawdą, chociaż przysięgał, że nie skłamie – pisze Szczygieł. – My, reporterzy i reporterki, jesteśmy w potrójnym klinczu (taki raczej w sporcie nie istnieje, ale chcę podkreślić złożoność sytuacji). Z jednej strony jest świat, którego kołem zamachowym bywa kłamstwo, i są rozmówcy o niestabilnej pamięci. Z drugiej – mamy tylko siebie: nasze oczy, nasze uszy i nasze mózgi, a więc bardzo ograniczony aparat postrzegania. Z trzeciej – nieobiektywny, uznaniowy język, który nie umie być wiarygodnym świadkiem”.