Piotr Czajkowski-Walc Kwiatów.mp3
-
ABC - Zabawy muzyczne 5 latków -
ABC - Zabawy muzyczne 6 latków - cz.1 -
ABC - Zabawy muzyczne 6 latków - cz.2 -
ACH SPIJ KOCHANIE -
ANGIELSKI -
animacje -
bajki -
BAJKI DISNEYA DO SLUCHANIA -
Batii Strauss -
Batti Strauss -
bez czapki -
czytam i piszę -
DEKORACJE JESIEŃ -
historyjki obrazkowe -
Muzyka filmowa - do przedstawień teatralnych -
MUZYKA RELAKSACYJNA -
myję owoce przed zjedzeniem -
owoce i warzywa -
Płyta Kodeks przedszkolaka -
Podróż malowana piosenką -
powitanki piosenki na powitanie -
PRZEWODNIKI 4 LATKI -
Ryzyko dysleksji - ćwiczenia -
sprzęt elektryczny -
szewczyk -
śpiewające brzdące 2 -
środki transportu -
tydzień -
Wakacje -
wierszyki, rymowanki -
Zgadnij co słyszysz
- adaptacja różnych utworów muzyki klasycznej;
- identyfikacja z artystami prezentującymi się w nagraniu;
- możliwość wystąpienia w roli wykonawcy i dyrygenta dzieła;
- komunikacja poza słowna w celu zwrócenia uwagi na różne elementy dzieła muzycznego;
- swoboda w zamianie ról;
- kształcenie wyobraźni dźwiękowej;
- atrakcyjność utworu do wielokrotnego słuchania;
- zintegrowane: słuchanie, granie, tańczenie i śpiewanie z elementami pantomimy, dramy i różnych form plastycznych ( synkretyzm w słowach: gram, słyszę, tańczę i śpiewam bliskie idei C. Orfa ).
- stosunkowo krótki czas osiągnięcia celu;
- zachęta do rozwijania twórczości ucznia: nauczyciela;
- możliwość stosowania tej metody przez nauczyciela z mniejszym doświadczeniem muzycznym.
Autorka podaje następujące etapy pracy z utworem:
1.Fabularyzowanie muzyki połączone z prostymi ruchami rytmicznymi.
2.Realizacja w tańcu.
3.Gra na instrumentach.
4.Połączenie tańca z instrumentacją.
5.Mówienie o muzyce.