The Reptile.txt
-
ANTROPOLOGIA -
ASTROLOGIA -
BAJKI ANIMACJE -
Baudelaire Charles -
CHIROMANCJA -
CZCIONKI GOTYCKIE -
DOBRA MUZYKA -
DOKUMENTALNE -
DOROTA MASŁOWSKA -
DRAMAT -
EGZORCYZMY -
FILMY -
FOTOGRAFIA PAMIĘCI -
GEORGE ORWELL -
HARRISON KIM -
HISTORYCZNE -
HORRORY -
INNE CIEKAWE -
KABAŁA -
KABARETY -
KENNETH ANGER -
KINO CZESKIE -
KINO POLSKIE -
KINO ZAGRANICZNE -
KLASYKA KINA -
KOBIETOLOGIA -
LITERATURA PIĘKNA -
LUIS BUNUEL -
MAGIC FILMS -
MITOLOGIA -
NUMEROLOGIA -
OLGA GROMYKO -
PETER GREENAWAY FILMS -
PSYCHOLOGIA -
ROLAND TOPOR -
ROSYJSKIE KINO -
SARAH KANE -
SATANIZM -
SEKSUALNOŚĆ -
SNY, ŚNIENIE -
SYMBOLIKA -
SZAMANIZM I HALUCYNOGENY -
ŚMIERĆ -
UMBERTO ECO -
URSULA LE GUIN -
WICCA -
WYGASZACZE EKRANU -
XXXXX -
ZAKONY MAGICZNE -
ZIOŁA
DVDRip
oryginalna wersja jezykowaekranizacja opowiadania Edgara Allana Poe, polecam:-)
Film oparty na opowiadaniu mistrza horroru i suspensu Edgara Allana Poe "Zagłada domu Usherów". Victor Reynolds przyjeżdża do cieszącego się złą sławą Domu Usherów, gdzie zostaje powiatany przez swoich dobrych znajomych Rodericka i Madeline Usher oraz ich lokaja, Markusa. Wkrótce znajdzie się w śmiertelnym niebezpieczeństwie... jak i każdy, kto będzie miał nadzieję, że jest to "normalny horror"...„Kino francuskie lat 20. ubiegłego wieku dalekie było od twórczej stagnacji. Przeżywało artystyczny ferment, który nigdy później w dziejach kina nie miał takiej mocy i intensywności. Historycy filmu określili tę nagłą eksplozję twórczej inwencji francuskich filmowców jako „awangarda francuska”. W skład tego szczególnego w kinach nurtu nowatorskich, często o charakterze eksperymentalnym poczynań artystycznych wchodził impresjonizm (zwany też Pierwszą Awangardą), a także film czysty oraz surrealizm (zwany Drugą Awangardą). To, co łączyło przedstawicieli różnych kierunków francuskiej awangardy, to zainteresowanie formą, związki z sztukami plastycznymi oraz posługiwanie się zagęszczonymi środkami wyrazu znanymi ówczesnemu kinu. Elementy te odnajdziemy również w filmowym impresjonizmie, który tworzyła nieformalna grupa artystów na czele z Louisem Delluciem, Ablem Gance, Geramine Dulac, Marcelem L'Herbier`Em oraz Jean`m Epsteinem. Zainspirowani malarstwem impresjonistycznym filmowcy starali się z pomocą możliwości filmu (ruch, montaż, zdjęcia nakładane) przedstawiać stany psychiczne, wspomnienia, marzenia czy też sny. Najdoskonalszym obrazem francuskich impresjonistów prezentujący na ekranie poetykę sennego koszmaru jest film Jean Epsteina, „Upadek z domu Usherów” z 1928 r. Dzieło Epsteina zamknęło rozdział francuskiej awangardy, choć ze stylistyki impresjonizmu filmowcy nigdy nie zrezygnowali. Możemy odnależć ją m.in w twórczości Jeana Renoir`a, Akiry Kuroswy, czy Petera Weira.
Seria niejasnych obrazów i dźwięków, spotkań i scen bez rozwinięcia wprowadza w atmosferę niepokoju i grozy. Akcja rozpoczyna się w momentem gdy David Gray obudzony ze snu widzi w swoim pokoju nieznajomego, który wręcza mu paczkę z prośbą o otwarcie w przypadku jego śmierci. To właściciel pobliskiego zamku, ojciec dwóch córek, z których starsza - Leone - cierpi na nieznaną chorobę. W czasie wizyty Graya w zamku stary pan ginie od tajemniczej kuli. Okazuje sie, że w paczce była ksiązka zatytułowana "Dziwne opowieści o wampirach"...
"Narzeczona Frankensteina" Jamesa Whale’a to jeden z tych wyjątkowych horrorów, które nie tylko wytyczyły nowe drogi dla rozwoju gatunku, ale też, mimo upływu lat, nie przestają fascynować. Film, który pod każdym względem przerósł swój legendarny pierwowzór z 1931 roku, stawiany jest w jednym rzędzie z "Gabinetem doktora Caligariego" Wiene, "Psychozą" Hitchcocka i "Nocą żywych trupów" Romero. W rzeczy samej, niewiele innych filmów grozy wytrzymuje porównanie z "Narzeczoną Frankensteina", i to nie tylko pod względem skali nowatorstwa użytych środków.
Pierwszy liczący się horror w kinie dźwiękowym i jeden z najważniejszych w ogóle, jeśli wziąć pod uwagę jego nieustający wpływ na pop-kulturę oraz nieśmiertelność wizerunku wampira stworzonego przez Belę Lugosi. Olbrzymi sukces komercyjny filmu zainicjował ponadto jeden z największych horrorowych boomów w dziejach kina, w ramach którego powstały w Hollywood w latach 30. i 40. tak klasyczne dziś pozycje gatunku, jak "Frankenstein", "Mumia", "King-Kong", "Dziwolągi", "Niewidzialny człowiek" i "Wilkołak". Po latach "Dracula" Browninga pozostaje, zarówno w swych wadach jak i zaletach, jednym z najbardziej poetyckich dokonań kina grozy.