Symulator pracy policji z elementami charakterystycznymi dla gier z gatunku RTS. Wcielamy się w rolę szefa sił porządkowych dużego europejskiego miasta i staramy się jak najlepiej wykonywać obowiązki spoczywające na naszych barkach, czyli między innymi koordynujemy działania w terenie, zajmujmy się administracją wewnętrzną, zarządzeniem ekwipunkiem, szkoleniem kadetów, a także decydujemy o przydziałach i czasie pracy podwładnych. Wszystkie te zadania dostępne są w trybie kariery, gdzie ponadto musimy zmierzyć się z różnego typu misjami, które należy wypełnić, aby móc rozszerzyć jurysdykcję na kolejne obszary metropolii. Do najważniejszych z nich należy zwiększanie poziomu bezpieczeństwa i walka z przestępstwami, takimi jak rabunki, pościgi i zamieszki.
Przygotowywana przez Excalibur Publishing strategia taktyczna “Police Simulator” pozwoli graczowi stanąć na czele potężnego departamentu odpowiedzialnego za spokój i przestrzeganie prawa w jednym z europejskich miast. Do zadań bohatera będzie należeć koordynowanie pracy policjantów, wozów policyjnych i śmigłowców, zarządzanie pracą detektywów oraz mniejszych lub większych grup policyjnych o określonym charakterze. Brzmi to może dość poważnie, ale zabawa – jak twierdzą programiści – będzie naprawdę przednia.
Stanie się tak za sprawą dość realistycznego podejścia do tematu. Gracz otrzyma bowiem nietypową mapę miasta, stanowiącą na dobrą sprawę dobrej jakości zdjęcie satelitarne. Z tej perspektywy będzie monitorował ulice i poszukiwał punktów zapalnych – i to zarówno w dzień, jak i w nocy (co ma wpływ na zachowanie się przestępców). Oczywiście będzie też musiał reagować. Scenarzyści przygotowali kilkadziesiąt zróżnicowanych misji odzwierciedlających to, z czym spotykają się policjanci w każdym z dużych miast. Będą więc pościgi za uciekającymi przestępcami, bijatyki, kradzieże, włamania, a nawet strzelaniny.
Gracz będzie też zarządzał komisariatem, a więc wynajmował i szkolił śledczych, a następnie wysyłał ich na poszukiwanie dowodów znajdujących się na miejscu przestępstwa. Będzie też nadzorował pracę detektywów, którzy spróbują wytypować sprawców. Do przechwycenia ich przyda się już specjalnie przeszkolony oddział. Oczywiście nie obejdzie się bez dbania o morale gliniarzy, a także ich kondycję fizyczną.
Siłą gry ma być sztuczna inteligencja przestępców, dopasowująca się do pory dnia, a także dzielnicy. Inaczej mają zachowywać się bandyci w dzielnicy mieszkaniowej, a inaczej w przemysłowej czy bankowej, o slumsach nie wspominając. W wirtualnym mieście pojawią się też budynki charakterystyczne, takie jak chociażby stadion czy park, w którym gromadzą się menele i handlarze narkotykami.
SERIAL - 2D4B6-83884-CE102-50E33