Jeśli ukradziono Ci kiedyś samochód, to w tej grze dowiesz się jak to się odbyło i co czuł wtedy złodziej.
Grand Theft Auto 2 to druga część kultowej serii gier, która swoją olbrzymią popularność zawdzięcza mało chwalebnemu podejściu do tematu zbrodni. W programach wyprodukowanych przez DMA Design (później Rockstar Games), możemy bowiem kraść samochody, mordować i rozjeżdżać przechodniów, czyli w największym skrócie – czynić zło, za które dodatkowo jesteśmy wynagradzani pieniędzmi.
Akcja Grand Theft Auto 2 rozgrywa się w hipotetycznym mieście, podzielonym na trzy duże dzielnice. W każdej z nich, do walki stają dwa lokalne gangi oraz jeden gigant – Zaibatsu, który swoje wpływy ma w całej metropolii. Autorzy wprowadzili czynnik respektu. Zabijając członków jednego gangu, zyskujemy przychylność innych, dzięki czemu możemy otrzymać lepiej płatne i bardziej wymagające zadania. Oczywiście należy wystrzegać się tych, którym zaleźliśmy za skórę – panowie z nerwów otwierają ogień do gracza, gdy tylko zobaczą go na horyzoncie.
Kolejnym zmartwieniem jest policja, często patrolująca ulice wyimaginowanego miasta. Kradzieże samochodów, stłuczki, zderzenia, zamachy bombowe, eksterminacja przechodniów – wszystko to może sprawić, że stróże prawa interesują się nami z wyjątkową zawziętością, rozpoczynając polowanie za pomocą radiowozów. Kiedy w trakcie ucieczki nabroimy jeszcze bardziej, mogą ruszyć za nami również jednostki SWAT, agenci FBI a nawet wojsko. Mając na wyposażeniu spory arsenał broni (poczynając od pistoletów na wyrzutniach rakietowych kończąc), można zamienić okolicę w ruinę, dewastując zarówno samochody służb publicznych jak i przechodniów.
W grze dostępnych jest około 120 pojazdów, różniących się pod względem maksymalnej szybkości, przyspieszenia oraz wytrzymałości. Dobranie odpowiedniego wehikułu do aktualnie wykonywanego zadania jest kluczem do sukcesu w tej grze. Jeśli zrobi się naprawdę gorąco można skorzystać z usług rozrzuconych tu i ówdzie warsztatów lakierniczych, lub załadować na pokład samochodu karabiny maszynowe, ewentualnie miny lub ładunek wybuchowy.
Podobnie jak w pierwszej części gry, także i tutaj mamy do czynienia z widokiem z lotu ptaka. Grafika została odpowiednio podrasowana do możliwości ówczesnych komputerów. Znakomite wrażenie wywołuje muzyka, która odgrywana jest za pomocą radia, uruchamianego automatycznie po wejściu do pojazdu.